Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:34 01 09 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Promovabilitate de 100% la evaluarea competentelor digitale

ro

04 May, 2010 03:35 1713 Marime text
Potrivit inspectorului-şef al Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, Elena Buhaiev, evaluarea competenţelor digitale s-a desfăşurat în limitele normale în 51 de centre de examinare din mediul urban şi rural. La nivel local, proba D a examenului de bacalaureat a fost echivalată de un număr de 544 de elevi, 510 - nivel avansat şi 34 - nivel mediu.

„Din numărul total de 7410 de elevi care au susţinut proba D - evaluarea competenţelor digitale, 2723 au primit calificarea de experimentaţi, 2539 - avansaţi, 1746 - mediu şi 224 - începători. De asemenea, nu s-au prezentat pentru a susţine proba D 1485 de elevi. Pentru aceştia mai există şi a doua sesiune, programată în perioada 26-27 august", ne-a declarat inspectorul-şef.

Următoarea probă din cadrul examenului de bacalaureat, Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă modernă, va avea loc în perioada 31 mai - 4 iunie a.c.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • gabriel nicolae teodorescu 04 May, 2010 12:03 Doamnelor și domnilor profesori, părinți și elevi/studenți ... demersurile mele pt contracararea unei legi trunchiate și incomplete, care discriminează și este și anticonstituțională pe unele articole se pot vedea atât pe forumuri, www.edu.ro/forum/profesori , www.unpasianinte.edu.ro, ... topicuri preuniv. și univ., precum și o serie de scrisori deschise adresate ministrului, și politicului din Ro prin massmedia. Cu stimă și considerație Gabriel Nicolae Teodorescu Cluj-Napoca Moralitatea sistemului educațional românesc Aș dori sa aduc in discuție aspectele legate de filozofia(de morala) care stă în spatele legii, angajarea morală a legii în educarea elevilor/studenților.Nevoia de educație morală, nu vizează doar individul, și astfel apare necesitatea schimbărilor în mentalitatea colectivă, pentru o reașezare a scării de valori în mediul social. Acceptarea mecanismelor de piață în domeniul educației, poate fi percepută ca o imixtiune neavenită în autonomia educaționalului, și mai ales duce la o scădere a prestigiului social al instituției educative și a statutului de profesor. Într-o societate care se manifestă adesea de tip concurențial, câștigător va fi cel mai puternic, adică omul cu bani, astfel sintagma „egalitatea șanselor” devine un slogan utopic. Legea Educației Naționale trebuie să reabiliteze echitatea, restituind fiecărui individ și mai ales celor aparținând grupurilor defavorizate, o existență nediscriminatorie, accedând cu șanse egale, prin educație, la procesul de reabilitare socială. Problema însă rămâne în continuare deschisă, și anume dacă principiul egalității șanselor este periclitat de un sistem educativ adaptat la mecanismele de piață. vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență. http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751 http://www.petitieonline.ro/petitie/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042.html http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058-pg4.html http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com http://fiz-edu.time2forum.net/ Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă. Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii. În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea). Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent. Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației). Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.). Substituire și substituit; nevoi sociale vs nevoi sociale de educație Nevoile de educație sunt nevoi sociale, constituind de fapt cerințele pe care societatea le formulează față de sistemul educativ, concret comunitatea le formulează față de instituția școlară. Nevoile de educație vor genera multe neclarită în sistem, deoarece disputa va fi tot timpul între nevoile sociale și cele educaționale.(este totuși o implicație logică...); ... cum A implică B și B implică inevitabil A,..., concluzia sistemul educativ va fi obligat să se adapteze și mai ales să se radapteze ori de câte ori apar nevoi sociale nesatisfăcute.(vezi forma legii... ciudată lege...). Conform raționamentului legii atunci când societatea în funcționarea ei ar avea disfuncționalități, dezechilibre între diferite sectoare, atunci și EDUCAȚIA va fi schimbată. Astfel, EDUCAȚIA va perpetua și ea dezechilibrele din sfera socialului și le va amplifica. Deci: EDUCAȚIA va fi un substitut al schimbărilor sociale care vor surveni în societatea românească. Întrebare mea adresată guvernanților: Dacă neconcordanțele între educație și social se vor amplifica, pe care din cele două ar trebui să o schimbăm??? ( ... cum massmedia manipulează la greu, atunci cu certitudine Educația se face vinovată de toate relele societății...) Confuzia legii este între: - nevoi sociale; - nevoi sociale de educație...