Revista Zări Alb Astre ZăriAlbAstre2013- „Chestionar de evaluare a nivelului de satisfacţie a elevilor“ de Prof. Lucian Oprea
Revista Zări Alb Astre: ZăriAlbAstre2013- „Chestionar de evaluare a nivelului de satisfacţie a elevilor“
19 May, 2023 10:10
ZIUA de Constanta
1104
Marime text
Redăm în cele ce urmează articolul scris de prof. Lucian Oprea, publicat în numărul 2 din anul II al Revistei Zări Alb Astre pe care o puteți citi integral în Biblioteca Virtuală a revistei.
„Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii educaţiei din C.N.M.B. a aplicat, la sfârşitul anului şcolar trecut, un complex chestionar menit să măsoare modul în care elevii apreciază diversele componente ale activităţii instructiv-educative din colegiul nostru. La chestionar au răspuns 606 elevi din 24 de clase (48%). Rezultatele sunt prezentate statistic în diagramele de mai jos.
A. Profesori
A.1 Profesorii mei sunt corecți și obiectivi:
- Niciunul: 2%;
- Puțini: 24%;
- Mulți: 25%;
- Majoritatea: 40%;
- Toți: 9%.
- Niciunul: 4%;
- Puțini: 27%;
- Mulți: 30%;
- Majoritatea: 27%;
- Toți: 12%.
- Niciunul: 4%;
- Puțini: 29%;
- Mulți: 32%;
- Majoritatea: 26%;
- Toți: 9%.
- Niciunul: 5%;
- Puțini: 27%;
- Mulți: 29%;
- Majoritatea: 24%;
- Toți: 15%.
- Niciunul: 11%;
- Puțini: 46%;
- Mulți: 19%;
- Majoritatea: 17%;.
- Toți: 7%.
- Niciunul: 4%;
- Puțini: 31%;
- Mulți: 33%;
- Majoritatea: 26%;
- Toți: 6%.
B.1 Conținuturile programelor sunt facile:
- Deloc: 4%;
- În mică măsură: 21%;
- În mare măsură: 65%;
- În totalitate: 10%;
- Deloc: 13%;
- În mică măsură: 39%;
- În mare măsură: 35%;
- În totalitate: 13%.
- Deloc: 14%;
- În mică măsură: 37%;
- În mare măsură: 31%;
- În totalitate: 18%.
- Deloc: 10%;
- În mică măsură: 32%;
- În mare măsură: 36%;
- În totalitate: 22%.
- Deloc: 19%;
- În mică măsură: 28%;
- În mare măsură: 33%;
- În totalitate: 20%.
- Deloc: 4%;
- În mică măsură: 21%;
- În mare măsură: 60%;
- În totalitate: 15%.
C.1 În școala noastră există reguli clare de comportament pentru elevi:
- Corect: 51%;
- Fals: 3%;
- Mai degrabă fals: 15%;
- Mai degrabă corect: 31%.
- Corect: 16%;
- Fals: 13%;
- Mai degrabă fals: 38%;
- Mai degrabă corect: 33%.
- Corect: 43%;
- Fals: 11%;
- Mai degrabă fals: 13%;
- Mai degrabă corect: 33%.
- Corect: 6%;
- Fals: 70%;
- Mai degrabă fals: 18%;
- Mai degrabă corect: 6%.
- Corect: 57%;
- Fals: 6%;
- Mai degrabă fals: 10%;
- Mai degrabă corect: 27%.
- Corect: 38%;
- Fals: 6%;
- Mai degrabă fals: 18%;
- Mai degrabă corect: 38%.
- Deloc: 4%;
- În mică măsură: 13%;
- În mare măsură: 48%;
- În totalitate: 35%.
- Nemulțumit: 3%;
- Puțin mulțumit: 10%;
- Mulțumit: 55%;
- Foarte mulțumit: 32%.
Ce credeţi că ar trebui îmbunătăţit astfel încât să obţineţi rezultate foarte bune în activităţile şcolare/ extraşcolare?
Categorii:
Profesorii
- să găsească metode de predare – evaluare diversificate, mai active şi antrenante, care să dezvolte creativitatea elevilor, mai multe activităţi practice: 28,89%;
- să fie mai deschişi, comunicativi, indulgenţi, înţelegători şi răbdători: 25,00%;
- să fie obiectivi, să manifeste respect faţă de elevi, să nu pretindă atenţii, cadouri, etc: 17,78%;
- să susţină activităţi suplimentare (activităţi extracurriculare şi extraşcolare): 15,00%;
- să-şi schimbe atitudinea, să fie mai interesaţi, să se dezvolte profesional: 13,61%;
- să planifice din timp activităţile de evaluare, în mod adecvat nivelului clasei, baremul de corectare să fie transparent, să corecteze la timp: 2,78%;
- să nu transforme orele de dirigenţie în ore de curs: 2,22%.
Elevii
- să se implice mai mult în activităţile şcolare: 6,11%;
- să-şi îmbunătăţească modul de învăţare şi să mărească intervalul de timp alocat studiului: 3,61%;
- să manifeste respect faţă de colegi: 0,83%.
Regulament școlar
- nerespectarea regulamentului școlar: 3,61%;
- prea mulţi elevi în clasă: 1,39%;
- selecţie mai riguroasă a elevilor şi tratarea cu seriozitate a dorinţelor lor: 1,39%.
Programa școlară, manuale, structura cursurilor, activități
- micşorarea numărului de ore alocate materiilor care nu au legătură cu profilul: 7,22%;
- mai multe ore de educaţie fizică, mai multe activităţi sportive: 3,89%;
- schimbarea sistemului educaţional: 2,50%;
- descongestionarea programelor şcolare: 1,67%;
- orar mai bun, alternarea orelor dificile cu ore uşoare: 1,11%;
- mărirea numărului de proiecte internaţionale, programe de schimb: 0,83%;
- mai mult timp pentru pregătirea olimpiadelor şcolare: 0,83%;
- mărirea numărului de ore alocate la anumite materii: 0,56%;
- suport financiar sporit pentru activităţi extracurriculare: 0,28%;
- stabilitatea programei de bacalaureat: 0,28%;
- pondere mai mică a lucrării scrise: 0,28%.
Condițiile din școală
- renovarea toaletelor, magazinului alimentar, sălii de sport, înlocuirea mobilierului şcolar: 9,17%;
- îmbunătăţirea dotărilor materiale ale şcolii: 5,56%;
- comportamentul nepotrivit al gardianului: 3,61%;
- asigurarea circulaţiei informaţiei privind diferite activităţi: 1,67%;
- «suntem responsabili pentru absenţele pe care le facem, nu e normal să fim blocaţi într-o instituţie publică»: 1,39%;
- acordarea permisiunii elevilor de a merge la toaletă în timpul orelor: 1,11%;
- renunţarea la uniforme (cravate): 1,11%;
- mai multă curăţenie în şcoală: 0,83%;
- acordarea permisiunii de a fuma în curte: 0,56%.
Şi aprecierile extreme: Nimic să nu fie schimbat: 10% / Totul să fie schimbat: 1,67%;
Considerăm că numărul de elevi participanţi la chestionar (48% din totalul elevilor C.N.M.B.) este reprezentativ pentru credibilitatea extrapolării rezultatelor la întregul colectiv.
Chestionarul a fost elaborat de Departamentul de Consiliere Şcolară din Colegiul Naţional «Mircea cel Bătrân», în colaborare cu Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii. Originalele fişelor de răspuns se găsesc la Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii. Prelucrarea statistică a fost realizată de prof. Lucian Oprea.“ de prof. Lucian Oprea
Sursă foto: pexels.com
Descarcă gratuit revista Zări Alb Astre, nr. 2, anul II, din Biblioteca Virtuală
Citește și:
„Zări Alb Astre“, revista inaugurată în urmă cu 75 de ani ca un manifest al tinerei elite mirciste „după lunga furtună a omenirii“
Biblioteca Virtuală „Zări Alb Astre“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii