Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:48 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Revista Zări Alb Astre ZăriAlbAstre2013- „Chestionar de evaluare a nivelului de satisfacţie a elevilor“ de Prof. Lucian Oprea

ro

19 May, 2023 10:10 1104 Marime text

Redăm în cele ce urmează articolul scris de prof. Lucian Oprea, publicat în numărul 2 din anul II al Revistei Zări Alb Astre pe care o puteți citi integral în Biblioteca Virtuală a revistei. 

Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii educaţiei din C.N.M.B. a aplicat, la sfârşitul anului şcolar trecut, un complex chestionar menit să măsoare modul în care elevii apreciază diversele componente ale activităţii instructiv-educative din colegiul nostru. La chestionar au răspuns 606 elevi din 24 de clase (48%). Rezultatele sunt prezentate statistic în diagramele de mai jos.

A. Profesori
A.1 Profesorii mei sunt corecți și obiectivi:
  • Niciunul: 2%;
  • Puțini: 24%;
  • Mulți: 25%;
  • Majoritatea: 40%;
  • Toți: 9%.
A.2 Profesorii mei sunt dispuși să mă ajute, să mă susțină:
  • Niciunul: 4%;
  • Puțini: 27%;
  • Mulți: 30%;
  • Majoritatea: 27%;
  • Toți: 12%.
A.4 Profesorii mei sunt activi, plini de angajament: 
  • Niciunul: 4%;
  • Puțini: 29%;
  • Mulți: 32%;
  • Majoritatea: 26%;
  • Toți: 9%.
A.5 Profesorii mei oferă informații privind toate programele de învățare:
  • Niciunul: 5%;
  • Puțini: 27%;
  • Mulți: 29%;
  • Majoritatea: 24%;
  • Toți: 15%.
A.6 Profesorii mei sunt pretențioși și mă suprasolicită:
  • Niciunul: 11%;
  • Puțini: 46%;
  • Mulți: 19%;
  • Majoritatea: 17%;.
  • Toți: 7%.
A.3 Profesorii mei sunt înțelegători, atenți, toleranți, indulgenți:
  • Niciunul: 4%;
  • Puțini: 31%;
  • Mulți: 33%;
  • Majoritatea: 26%;
  • Toți: 6%.
B. Cât de mulţumiţi sunteţi de propriile rezultate?
B.1 Conținuturile programelor sunt facile:
  • Deloc: 4%;
  • În mică măsură: 21%;
  • În mare măsură: 65%;
  • În totalitate: 10%;
B.2 Sunt motivat de mediul de învățare:
  •  Deloc: 13%;
  • În mică măsură: 39%;
  • În mare măsură: 35%;
  • În totalitate: 13%.
B.5 Dotările școlii mă ajută în dobandirea a noi cunoștințe, competențe și deprinderi:  
  •  Deloc: 14%;
  • În mică măsură: 37%;
  • În mare măsură: 31%;
  • În totalitate: 18%.
B.6 Simt ca sunt capabil de eforturi mai mari decât sunt solicitat:
  • Deloc: 10%;
  • În mică măsură: 32%;
  • În mare măsură: 36%;
  • În totalitate: 22%.
B.7 Diversitatea activităților extracurriculare mă mobilizează în obținerea de rezultate:
  • Deloc: 19%;
  • În mică măsură: 28%;
  • În mare măsură: 33%;
  • În totalitate: 20%.
B.4 Notele primite corespund realizarilor mele:
  • Deloc: 4%;
  • În mică măsură: 21%;
  • În mare măsură: 60%;
  • În totalitate: 15%.
C. Cum apreciaţi influenţa mediului şcolar asupra reuşitelor şcolare?
C.1 În școala noastră există reguli clare de comportament pentru elevi: 
  • Corect: 51%;
  • Fals: 3%;
  • Mai degrabă fals: 15%;
  • Mai degrabă corect: 31%.
C.2 În școala noastră sunt mereu activități la care pot participa părinții:
  • Corect: 16%;
  • Fals: 13%;
  • Mai degrabă fals: 38%;
  • Mai degrabă corect: 33%.
C.4 Directorul se străduiește să ne înțeleagă și să găsească o soluție corectă când avem o problema:
  • Corect: 43%;
  • Fals: 11%;
  • Mai degrabă fals: 13%;
  • Mai degrabă corect: 33%.
C.5 Mi-ar plăcea dacă aș putea merge la altă școală:
  • Corect: 6%;
  • Fals: 70%;
  • Mai degrabă fals: 18%;
  • Mai degrabă corect: 6%.
C.3 Elevii care participă la concursuri pentru școală și au rezultate deosebite sunt apreciați mai mult: 
  • Corect: 57%;
  • Fals: 6%;
  • Mai degrabă fals: 10%;
  • Mai degrabă corect: 27%.
C.6 Școala noastră apreciază faptul că elevii din colectiv pot comunica între ei și cu profesorii: 
  • Corect: 38%;
  • Fals: 6%;
  • Mai degrabă fals: 18%;
  • Mai degrabă corect: 38%.
S1. Frecventarea orelor de curs contează în obținerea de rezultate foarte bune:
  • Deloc: 4%;
  • În mică măsură: 13%;
  • În mare măsură: 48%;
  • În totalitate: 35%.
S2. Cât de mulțumit sunteți de scoala dumneavoastră în general?:
  • Nemulțumit: 3%;
  • Puțin mulțumit: 10%;
  • Mulțumit: 55%;
  • Foarte mulțumit: 32%.
La ultima rubrică a sondajului, «Ce credeţi că ar trebui îmbunătăţit astfel încât să obţineţi rezultate foarte bune în activităţile şcolare/ extraşcolare?», au completat cu observaţii doar 360 elevi dintre cei 606 (59,40%). Aprecierile Nimic sau Totul au fost trecute în rubrică separată. Am reunit observaţiile elevilor în categorii mai largi şi pe grupe de răspunsuri similare, astfel încât ponderea lor să devină semnificativă. Rezultatele sunt prezentate mai jos, în ordinea descrescătoare a ponderii procentuale, procentajul fiind calculat din numărul de elevi care au completat rubrica.

Ce credeţi că ar trebui îmbunătăţit astfel încât să obţineţi rezultate foarte bune în activităţile şcolare/ extraşcolare?

Categorii:
Profesorii
  • să găsească metode de predare – evaluare diversificate, mai active şi antrenante, care să dezvolte creativitatea elevilor, mai multe activităţi practice: 28,89%;
  • să fie mai deschişi, comunicativi, indulgenţi, înţelegători şi răbdători: 25,00%;
  • să fie obiectivi, să manifeste respect faţă de elevi, să nu pretindă atenţii, cadouri, etc: 17,78%;
  • să susţină activităţi suplimentare (activităţi extracurriculare şi extraşcolare): 15,00%;
  • să-şi schimbe atitudinea, să fie mai interesaţi, să se dezvolte profesional: 13,61%;
  • să planifice din timp activităţile de evaluare, în mod adecvat nivelului clasei, baremul de corectare să fie transparent, să corecteze la timp: 2,78%;
  • să nu transforme orele de dirigenţie în ore de curs: 2,22%.
Procent categorie: 105,28%.
Elevii
  • să se implice mai mult în activităţile şcolare: 6,11%;
  • să-şi îmbunătăţească modul de învăţare şi să mărească intervalul de timp alocat studiului: 3,61%;
  • să manifeste respect faţă de colegi: 0,83%.
Procent categorie: 10,56%.

Regulament școlar
  • nerespectarea regulamentului școlar: 3,61%;
  • prea mulţi elevi în clasă: 1,39%;
  • selecţie mai riguroasă a elevilor şi tratarea cu seriozitate a dorinţelor lor: 1,39%.
Procent categorie: 6,39%.
Programa școlară, manuale, structura cursurilor, activități
  • micşorarea numărului de ore alocate materiilor care nu au legătură cu profilul: 7,22%;
  • mai multe ore de educaţie fizică, mai multe activităţi sportive: 3,89%;
  • schimbarea sistemului educaţional: 2,50%;
  • descongestionarea programelor şcolare: 1,67%;
  • orar mai bun, alternarea orelor dificile cu ore uşoare: 1,11%;
  • mărirea numărului de proiecte internaţionale, programe de schimb: 0,83%;
  • mai mult timp pentru pregătirea olimpiadelor şcolare: 0,83%;
  • mărirea numărului de ore alocate la anumite materii: 0,56%;
  • suport financiar sporit pentru activităţi extracurriculare: 0,28%;
  • stabilitatea programei de bacalaureat: 0,28%;
  • pondere mai mică a lucrării scrise: 0,28%.
Procent categorie: 19,44%.
Condițiile din școală
  • renovarea toaletelor, magazinului alimentar, sălii de sport, înlocuirea mobilierului şcolar: 9,17%;
  • îmbunătăţirea dotărilor materiale ale şcolii: 5,56%;
  • comportamentul nepotrivit al gardianului: 3,61%;
  • asigurarea circulaţiei informaţiei privind diferite activităţi: 1,67%;
  • «suntem responsabili pentru absenţele pe care le facem, nu e normal să fim blocaţi într-o instituţie publică»: 1,39%;
  • acordarea permisiunii elevilor de a merge la toaletă în timpul orelor: 1,11%;
  • renunţarea la uniforme (cravate): 1,11%;
  • mai multă curăţenie în şcoală: 0,83%;
  • acordarea permisiunii de a fuma în curte: 0,56%.
Procent categorie: 25,00%.
Şi aprecierile extreme: Nimic să nu fie schimbat: 10% / Totul să fie schimbat: 1,67%;
Considerăm că numărul de elevi participanţi la chestionar (48% din totalul elevilor C.N.M.B.) este reprezentativ pentru credibilitatea extrapolării rezultatelor la întregul colectiv.
Chestionarul a fost elaborat de Departamentul de Consiliere Şcolară din Colegiul Naţional «Mircea cel Bătrân», în colaborare cu Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii. Originalele fişelor de răspuns se găsesc la Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii. Prelucrarea statistică a fost realizată de prof. Lucian Oprea.“ de prof. Lucian Oprea

Sursă foto: pexels.com


Descarcă gratuit revista Zări Alb Astre, nr. 2, anul II, din Biblioteca Virtuală 

Citește și:

„Zări Alb Astre“, revista inaugurată în urmă cu 75 de ani ca un manifest al tinerei elite mirciste „după lunga furtună a omenirii“ 
Biblioteca Virtuală „Zări Alb Astre“
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii