Revista Zări Alb Astre ZăriAlbAstre2013-„Sugestiile cinefilului de vară“ de Nicu Tudoran, clasa a XI-a B
Revista Zări Alb Astre: ZăriAlbAstre2013-„Sugestiile cinefilului de vară“ de Nicu Tudoran, clasa a XI-a
31 May, 2023 12:29
ZIUA de Constanta
982
Marime text
Redăm în cele ce urmează articolul scris de Nicu Tudoran, clasa a XI-a B, publicat în numărul 2 din anul II al Revistei Zări Alb Astre pe care o puteți citi integral în Biblioteca Virtuală a revistei.
„Dacă sunteţi nişte adevăraţi pasionaţi de lumea filmului, ca mine, amintirile de vacanţă se compun din cozi la bilete şi zeci de filme vizionate. În general şi din nefericire, marile studiouri de producţie m-au dezamăgit profund în această vară, scoţând numeroase filme al căror buget (aş crede că) s-a dus pe reclamă, din ce a rămas turnându-se şi filmul. Totuşi, Domnul a fost darnic cu noi şi i-a inspirat pe câţiva mari regizori din dealurile cinematografiei să realizeze şi câteva pelicule bune şi bunicele, ca să-şi mai spele din păcate.
Now you see me: «Come in close, because the more you think you see, the easier it’ll be to fool you.»
Primul film pe care l-am luat în vizor este Now you see me, despre fascinaţia veşnică a omului faţă de magie, temă abordată însă dintr-o perspectivă complet nouă. Filmul începe cu nişte iluzii absolut uluitoare, prin intermediul cărora personajele principale ne sunt prezentate în mediul lor, făcând ceea ce le place: magie. Povestea îi urmăreşte de-a lungul unui an pe aceşti magicieni (care se pregătesc – cum altfel?! – după un set de instrucţiuni lăsate de un vechi ordin mistic) puşi pe haiducie în beneficiul publicului.
Desfăşurat alert, cu dialoguri bine scrise (secvenţe dramatice alternate cu replici pline de umor) şi filmări în locaţii pitoreşti sau celebre (cu un trecut bogat în magie, mister şi diversitate culturală), Now you see me este o peliculă delectabilă, care te poate vrăji fix 115 minute. Un semizeu al distribuţiilor trebuie să fi intervenit şi el pentru a-i aduce laolaltă pe mult talentaţii Morgan Freeman, Woody Harrelson, Michael Caine, alături de nişte nume relativ noi, cum ar fi Dave Franco sau Jesse Eisenberg care îşi probează talentul actoricesc.
The Great Gatsby: «Let us learn to show our friendship for a man when he is alive and not after he is dead.»
În majoritatea cazurilor, trebuie să fiu sincer şi să recunosc: magia cinematografului nici nu se poate compara cu farmecul unei cărţi. Totuşi, când vorbim de Marele Gatsby situaţia devine destul de neclară: romanul sau filmul? Prin decoruri şi costume, cel de-al doilea te duce la fel de bine (şi până în cel mai mic detaliu) în atmosfera anilor ’20 din Statele Unite ale Americii, dominată de traficul ilegal de alcool, corupţie şi petreceri exagerate.
În rolul milionarului excentric Jay Gatsby îl găsim pe Leonardo DiCaprio care, alături de alte vedete, ca Tobey Maguire şi Isla Fisher, transferă perfect în artă actoricească potenţialul epic al cărţii. Acestor atuuri li se adaugă faptul că The Great Gatsby este unul dintre puţinele filme 3D în care fiecare scenă este cu adevarat tridimensională. Fie că este vorba de un viscol de confetti sau de nişte simpli licurici, ca privitor este imposibil să nu fii păcălit de efectele speciale.
The Lone Ranger: «There comes a time when good man must whear mask.»
Aici se încheie pledoaria mea pentru iertarea păcatelor regizorilor de la Hollywood. Mi se pare cinstit să vă prezint şi unul dintre «sacrilegiile» lor. În inegalabila foame de bani a industriei cinematografice, aceştia s-au aliat cu Mickey Mouse pentru a stoarce încă o dată de vlagă filmele cu cowboy.
Povestea, după cum vă imaginaţi, este tipică: eroi de ocazie care nu au de ales decât să lucreze împreună pentru a opri o nedreptate (ca de obicei, partenerii sunt diametral opuşi şi din lumi total diferite). O mare de clişee înghite şi singurul dram de talent, manifestat sub forma lui Johnny Depp, care, însă, îşi pictează iar faţa, după ce a făcut asta în numeroase alte filme. Cadrele reuşite sunt poluate cu filtre care nu au ce căuta acolo, de parcă un orb cu vagi intuiţii vizuale ar fi fost pe post de cameraman.
În orice caz, The Lone Ranger intră în recenta serie de filme corupte scoase de Disney cu unicul scop de a-şi mai căptuşi buzunarele prin vechea strategie: pui pe afiş nume mari, cum ar fi Depp, şi lumea se va înghesui în cinematografe.“, de Nicu Tudoran, clasa a XI-a B
Sursă foto: Revista Zări Alb Astre
Descarcă gratuit revista Zări Alb Astre, nr. 2, anul II, din Biblioteca Virtuală
Citește și:
„Zări Alb Astre“, revista inaugurată în urmă cu 75 de ani ca un manifest al tinerei elite mirciste „după lunga furtună a omenirii“
Biblioteca Virtuală „Zări Alb Astre“
„Dacă sunteţi nişte adevăraţi pasionaţi de lumea filmului, ca mine, amintirile de vacanţă se compun din cozi la bilete şi zeci de filme vizionate. În general şi din nefericire, marile studiouri de producţie m-au dezamăgit profund în această vară, scoţând numeroase filme al căror buget (aş crede că) s-a dus pe reclamă, din ce a rămas turnându-se şi filmul. Totuşi, Domnul a fost darnic cu noi şi i-a inspirat pe câţiva mari regizori din dealurile cinematografiei să realizeze şi câteva pelicule bune şi bunicele, ca să-şi mai spele din păcate.
Now you see me: «Come in close, because the more you think you see, the easier it’ll be to fool you.»
Primul film pe care l-am luat în vizor este Now you see me, despre fascinaţia veşnică a omului faţă de magie, temă abordată însă dintr-o perspectivă complet nouă. Filmul începe cu nişte iluzii absolut uluitoare, prin intermediul cărora personajele principale ne sunt prezentate în mediul lor, făcând ceea ce le place: magie. Povestea îi urmăreşte de-a lungul unui an pe aceşti magicieni (care se pregătesc – cum altfel?! – după un set de instrucţiuni lăsate de un vechi ordin mistic) puşi pe haiducie în beneficiul publicului.
Desfăşurat alert, cu dialoguri bine scrise (secvenţe dramatice alternate cu replici pline de umor) şi filmări în locaţii pitoreşti sau celebre (cu un trecut bogat în magie, mister şi diversitate culturală), Now you see me este o peliculă delectabilă, care te poate vrăji fix 115 minute. Un semizeu al distribuţiilor trebuie să fi intervenit şi el pentru a-i aduce laolaltă pe mult talentaţii Morgan Freeman, Woody Harrelson, Michael Caine, alături de nişte nume relativ noi, cum ar fi Dave Franco sau Jesse Eisenberg care îşi probează talentul actoricesc.
The Great Gatsby: «Let us learn to show our friendship for a man when he is alive and not after he is dead.»
În majoritatea cazurilor, trebuie să fiu sincer şi să recunosc: magia cinematografului nici nu se poate compara cu farmecul unei cărţi. Totuşi, când vorbim de Marele Gatsby situaţia devine destul de neclară: romanul sau filmul? Prin decoruri şi costume, cel de-al doilea te duce la fel de bine (şi până în cel mai mic detaliu) în atmosfera anilor ’20 din Statele Unite ale Americii, dominată de traficul ilegal de alcool, corupţie şi petreceri exagerate.
În rolul milionarului excentric Jay Gatsby îl găsim pe Leonardo DiCaprio care, alături de alte vedete, ca Tobey Maguire şi Isla Fisher, transferă perfect în artă actoricească potenţialul epic al cărţii. Acestor atuuri li se adaugă faptul că The Great Gatsby este unul dintre puţinele filme 3D în care fiecare scenă este cu adevarat tridimensională. Fie că este vorba de un viscol de confetti sau de nişte simpli licurici, ca privitor este imposibil să nu fii păcălit de efectele speciale.
The Lone Ranger: «There comes a time when good man must whear mask.»
Aici se încheie pledoaria mea pentru iertarea păcatelor regizorilor de la Hollywood. Mi se pare cinstit să vă prezint şi unul dintre «sacrilegiile» lor. În inegalabila foame de bani a industriei cinematografice, aceştia s-au aliat cu Mickey Mouse pentru a stoarce încă o dată de vlagă filmele cu cowboy.
Povestea, după cum vă imaginaţi, este tipică: eroi de ocazie care nu au de ales decât să lucreze împreună pentru a opri o nedreptate (ca de obicei, partenerii sunt diametral opuşi şi din lumi total diferite). O mare de clişee înghite şi singurul dram de talent, manifestat sub forma lui Johnny Depp, care, însă, îşi pictează iar faţa, după ce a făcut asta în numeroase alte filme. Cadrele reuşite sunt poluate cu filtre care nu au ce căuta acolo, de parcă un orb cu vagi intuiţii vizuale ar fi fost pe post de cameraman.
În orice caz, The Lone Ranger intră în recenta serie de filme corupte scoase de Disney cu unicul scop de a-şi mai căptuşi buzunarele prin vechea strategie: pui pe afiş nume mari, cum ar fi Depp, şi lumea se va înghesui în cinematografe.“, de Nicu Tudoran, clasa a XI-a B
Sursă foto: Revista Zări Alb Astre
Descarcă gratuit revista Zări Alb Astre, nr. 2, anul II, din Biblioteca Virtuală
Citește și:
„Zări Alb Astre“, revista inaugurată în urmă cu 75 de ani ca un manifest al tinerei elite mirciste „după lunga furtună a omenirii“
Biblioteca Virtuală „Zări Alb Astre“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii