S-a publicat Ordinul ministrului Educației privind aprobarea programei școlare pentru disciplina Limba hindi
S-a publicat Ordinul ministrului Educației privind aprobarea programei școlare pentru disciplina Limba hindi
31 May, 2021 06:39
ZIUA de Constanta
2009
Marime text
- În Monitorul Oficial al României Partea I numărul 550 din 27 mai a fost publicat Ordinul Ministrului Educației 3.759 privind aprobarea programei școlare pentru disciplina Limba hindi (Limba modernă 2) pentru clasele V—VIII (nivel gimnazial)
Astfel, conform actului normativ la care facem referire „se aprobă programa școlară pentru disciplina Limba hindi (Limba modernă 2) pentru clasele V—VIII (nivel gimnazial), prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”.
Programa școlară prevăzută mai sus se aplică începând cu anul școlar 2021-2022.
Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul din cadrul Ministerului Educației, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ordinul de ministru este semnat pentru ministrul educației, de Gigel Paraschiv, secretar de stat București, la 4 mai 2021.
Mai trebuie precizat că în Monitorul Oficial 550 Bis, tot din 27 mai, a fost publicată și Anexa la Ordinul ministrului educației nr. 3.759/2021 privind aprobarea programei școlare pentru disciplina Limba hindi (Limba modernă 2) pentru clasele V—VIII (nivel gimnazial).
Acolo se arată că „programa pentru disciplina Limba modernă 2, clasele a V-a – a VIII-a din aria curriculară Limbă și comunicare își propune dezvoltarea unor competențe de comunicare care sunt compatibile cu nivelul de limbă A1, iar spre finalul gimnaziului sunt integrate și formulări care vor atinge un nivel comparabil cu nivelul A2, din Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL și PIPPLET)”.
În cadrul procesului de dezvoltare curriculară s-a ținut seama de următoarele documente:
1. Raportul Eurydice „Date cheie privind Educația lingvistică în școlile din Europa. Ediția 2017” (Secțiunea II. Care sunt limbile străine predate în școli?, p. 22), realizat de către Comisia Europeană și de către Eurostat în 2016, privind studiul altor noi limbi precum limbile hindi, arabă, turcă, urdu, și chineză. Aceste limbi străine contribuie la diversitatea lingvistică europeană și completează tabloul lingvistic.
2. Statistica realizată de Kai Chan, în 2016, pentru Power Language Index. Limba hindi devine importantă datorită migrării popoarelor vorbitoare ale acestei limbi, fiind a doua după limba chineză, în spațiul european.
3. Modelul implementării limbii hindi în Australia care, printre cele 69 de limbi studiate în școlile publice (de exemplu: Darcy Road Public School) din Sydney și Victoria, a introdus și studiul limbii hindi, ca una dintre limbile viitorului. O abordare similară o regăsim și în Marea Britanie. Astfel, cele două state își propun să aibă o comunitate multilingvă și cosmopolită. Experții australieni consideră limba hindi drept limba cea mai vorbită de către copiii din această țară, după limba engleză.
4. În anul 2008, limba sanscrită a fost introdusă ca materie obligatorie la Saint James Independent School din Marea Britanie.
Directorul școlii, Paul Moss, consideră că limba sanscrită și scrierea acesteia reprezintă metode optime pentru ca un copil să-și construiască personalitatea la momentul când creierul acestuia beneficiază de gradul maxim de plasticitate, în armonie cu regulile de bună conviețuire socială, nu doar prin dezvoltarea unor abilități de scriere, de vorbire și de gândire critică, ci și prin exersarea unor mișcări specifice, astfel încât să depășească rigiditatea degetelor și a limbii.
Așadar, această limbă, care constituie însuși fundamentul limbii hindi, prin fonetica și gramatica sa, ajută la dezvoltarea dexterității cerebrale, se mai arată în Nota de prezentare.
Sursa foto: Monitorul oficial
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii