Să cunoaştem şi să recunoaştem valorile Roboţi, sateliţi şi rovere, construite de la zero de elevii Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân“ (galerie foto+video)
Să cunoaştem şi să recunoaştem valorile: Roboţi, sateliţi şi rovere, construite de la zero de elevii Colegiului
10 Mar, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2715
Marime text
Un grup de elevi pasionaţi de ştiinţe de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân“ au ales să facă ceva util în timpul lor liber, aşa că, la Cercul de Robotică din cadrul Centrului de Cercetări al Elevilor, ce funcţionează în şcoala lor, au început să construiască roboţi. Impulsionaţi de pasiunea pentru acest domeniu, s-au înscris la mai multe concursuri care au ca scop promovarea educaţiei prin investigaţie, calificându-se deja în etapa naţională a mai multor competiţii.
Elevii centrului au construit un robot cu care vor participa la competiţia First Tech Challenge România, alături de 53 de echipe din 33 de oraşe ale ţării. Primii dintre ei vor continua competiţia în faza ei internaţională, concurând în Statele Unite.
Organizat pentru prima dată în România, competiţia naţională First Tech Challenge i-a provocat pe elevii din ţara noastră să construiască un robot care poate îndeplini mai multe sarcini, precum identificarea mingilor propriei echipe şi aruncarea acestora la coş. Deşi pare ceva uşor de realizat, sarcina a presupus programarea echipamentelor electronice, calcularea unor traiectorii corecte pentru marcarea punctelor la coş şi realizarea de la zero a robotului. Faza naţională a concursului va avea loc între 23 şi 27 martie la Bucureşti.
„În echipă suntem 16 membri, echipa finală este alcătuită din 12 membri şi patru voluntari. Lucrăm din noiembrie foarte intensiv, ne întâlnim aproape zilnic pentru a-l programa, pentru a face îmbunătăţiri, a verifica dacă funcţionează corect. Robotul nostru îşi îndeplineşte misiunea complet, adică poate să capteze bilele, să le arunce, să detecteze semnalele luminoase şi să le interpreteze“, a explicat una dintre membrele echipei „Tomis“, Tina Sandu.
O altă competiţie de anvergură naţională şi internaţională, CanSat, presupune construirea unui mic model funcţional de „satelit“, care să încapă într-o doză de suc. Totuşi, mini-satelitul trebuie să fie perfect funcţional, în el fiind înglobaţi senzori şi dispozitive electronice de emisie-recepţie care pot capta temperatura, presiunea atmosferică, umiditatea, care înregistrează date despre mediu după ce este lansat de la o înălţime de aproximativ 1.000 de metri înălţime.
„Etapa naţională a concursului are loc între 19 şi 23 aprilie. A trebuit să facem designul şi să construim acest dispozitiv care să cuprindă senzori încapsulaţi într-un dispozitiv de dimensiuni mici şi care să capteze date despre mediu, iar la aterizarea pe pământ să nu se distrugă“, a explicat Mihai Răzvan Ursu, membru al echipei de şase elevi care participă la faza naţională a concursului internaţional CanSat.
Pentru că au participat la competiţie şi anii trecuţi, elevii spun că au învăţat din greşeli, aşa că, în acest an, şi-au propus cucerirea unui loc mai bun în concurs.
Profesorul de fizică Ion Băraru, care îi coordonează pe elevi în cadrul Cercului de Robotică şi Electronică, a explicat că activitatea pe care o desfăşoară aici, în timpul liber, după ore sau în weekenduri, depăşeşte cu mult nivelul lor de pregătire. „Învăţarea prin investigaţie este o tehnică modernă, cea mai potrivită pentru creierul şi sufletul elevilor contemporani, care pot să înveţe prin investigaţie, pentru că participă efectiv la învăţare. Este metacogniţie - învaţă să înveţe, să îşi descopere talente pe care nici nu ştiau că le au“, a explicat profesorul Ion Băraru.
În vară, un alt grup de elevi de la CNMB va participa la concursul de rovere - mici roboţi teleghidaţi care explorează spaţiile similare celor de pe Marte. Membrii echipelor sunt elevi în clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a.
Elevii centrului au construit un robot cu care vor participa la competiţia First Tech Challenge România, alături de 53 de echipe din 33 de oraşe ale ţării. Primii dintre ei vor continua competiţia în faza ei internaţională, concurând în Statele Unite.
Organizat pentru prima dată în România, competiţia naţională First Tech Challenge i-a provocat pe elevii din ţara noastră să construiască un robot care poate îndeplini mai multe sarcini, precum identificarea mingilor propriei echipe şi aruncarea acestora la coş. Deşi pare ceva uşor de realizat, sarcina a presupus programarea echipamentelor electronice, calcularea unor traiectorii corecte pentru marcarea punctelor la coş şi realizarea de la zero a robotului. Faza naţională a concursului va avea loc între 23 şi 27 martie la Bucureşti.
„În echipă suntem 16 membri, echipa finală este alcătuită din 12 membri şi patru voluntari. Lucrăm din noiembrie foarte intensiv, ne întâlnim aproape zilnic pentru a-l programa, pentru a face îmbunătăţiri, a verifica dacă funcţionează corect. Robotul nostru îşi îndeplineşte misiunea complet, adică poate să capteze bilele, să le arunce, să detecteze semnalele luminoase şi să le interpreteze“, a explicat una dintre membrele echipei „Tomis“, Tina Sandu.
O altă competiţie de anvergură naţională şi internaţională, CanSat, presupune construirea unui mic model funcţional de „satelit“, care să încapă într-o doză de suc. Totuşi, mini-satelitul trebuie să fie perfect funcţional, în el fiind înglobaţi senzori şi dispozitive electronice de emisie-recepţie care pot capta temperatura, presiunea atmosferică, umiditatea, care înregistrează date despre mediu după ce este lansat de la o înălţime de aproximativ 1.000 de metri înălţime.
„Etapa naţională a concursului are loc între 19 şi 23 aprilie. A trebuit să facem designul şi să construim acest dispozitiv care să cuprindă senzori încapsulaţi într-un dispozitiv de dimensiuni mici şi care să capteze date despre mediu, iar la aterizarea pe pământ să nu se distrugă“, a explicat Mihai Răzvan Ursu, membru al echipei de şase elevi care participă la faza naţională a concursului internaţional CanSat.
Pentru că au participat la competiţie şi anii trecuţi, elevii spun că au învăţat din greşeli, aşa că, în acest an, şi-au propus cucerirea unui loc mai bun în concurs.
Profesorul de fizică Ion Băraru, care îi coordonează pe elevi în cadrul Cercului de Robotică şi Electronică, a explicat că activitatea pe care o desfăşoară aici, în timpul liber, după ore sau în weekenduri, depăşeşte cu mult nivelul lor de pregătire. „Învăţarea prin investigaţie este o tehnică modernă, cea mai potrivită pentru creierul şi sufletul elevilor contemporani, care pot să înveţe prin investigaţie, pentru că participă efectiv la învăţare. Este metacogniţie - învaţă să înveţe, să îşi descopere talente pe care nici nu ştiau că le au“, a explicat profesorul Ion Băraru.
În vară, un alt grup de elevi de la CNMB va participa la concursul de rovere - mici roboţi teleghidaţi care explorează spaţiile similare celor de pe Marte. Membrii echipelor sunt elevi în clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii