Școlile-pilot care vor experimenta noile modele curriculare și de carieră didactică își vor schimba ROFUIP până la 1 august
Școlile-pilot care vor experimenta noile modele curriculare și de carieră didactică își vor schimba ROFUIP
20 Jul, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
1651
Marime text
Lansată la finele lunii mai în consultare publică, decizia care va face posibilă pilotarea noilor politici publice cu impact real în domeniul educațional a fost adoptată în ședința de Guvern de la finele săptămânii trecute.
Așadar, începând cu anul școlar 2020-2021, în sistemul de învățământ preuniversitar vor funcționa unități de învățământ cu statut de unități–pilot, experimentale și de aplicație.
Rolul unităților de învățământ cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație este de a pune în aplicare și de a evalua proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, în vederea fundamentării de politici publice la nivel național.
Pentru anul școlar 2020-2021, lista unităților de învățământ preuniversitar care vor funcționa ca unități-pilot, experimentale și de aplicație se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării, până cel târziu la data de 15 august 2020, deși inițial fusese anunțată pentru 1 iulie 2020.
De asemenea, Ministerul Educației și Cercetării va aproba metodologia de înființare și funcționare a unităților–pilot, experimentale și de aplicație. Aceasta va cuprinde șapte componente: modalitatea prin care unitățile de învățământ preuniversitar pot solicita dobândirea acestui statut; criteriile de selecție; modelele curriculare și de carieră didactică; structura de personal și modalitățile de organizare a normei de muncă pentru personalul didactic și nedidactic; mecanismele de finanțare; mecanismul de monitorizare și evaluare; alte reglementări necesare înființării și funcționării, inclusiv Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație (până la data de 1 august 2020).
Hotărârea de Guvern aprobată pe 16 iulie va facilita implementarea obiectivelor strategice ale proiectului România Educată, perceput de către societate ca prioritate critică, cu alte cuvinte, pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte, în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare, definite de Ministerul Educației și Cercetării.
Așteptăm cu interes să aflăm care vor fi unitățile de învățământ din județul Constanța care vor intra sub incidența acestei decizii experimentale.
Citește și:
Consultare publică privind funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot Vor fi testate noi modele curriculare și de carieră didactică
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii