Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:46 30 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se schimbă legea privind emiterea pașapoartelor! Proiect adoptat de Guvern

ro

04 Jan, 2024 18:26 1425 Marime text
Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 83/ 2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor s-a aflat pe lista ședinței de Guvern de azi, 04 ianuarie. 

Proiectul a fost adoptat. 

Proiectul de lege aprobat de Guvern actualizează modul în care Direcţia Generală de Paşapoarte prestează serviciile publice electronice, în condiţiile legii, pe măsura operaţionalizării infrastructurii necesare, la nivel naţional.

Potrivit noilor reglementări, se asigură un caracter concis şi clar al atribuţiei Direcţiei Generale de Paşapoarte (DGP) privind atestarea calităţii de cetăţean român, în cooperare cu alte instituţii, a transmis, joi, Guvernul, într-un comunicat de presă.

Tot pentru optimizarea procesului de eliberare a documentelor de călătorie, se are în vedere, prin proiectul aprobat, constituirea şi gestionarea de către DGP, împreună cu Compania Naţională "Imprimeria Naţională" S.A., a infrastructurii necesare automatizării proceselor de verificare a încasării sumei reprezentând contravaloarea paşapoartelor simple, respectiv de restituire a acesteia în situaţiile în care a fost achitată eronat sau serviciul aferent nu a fost prestat.

Un alt obiectiv urmărit prin modificarea legislativă este corelarea cadrului legal naţional cu unele dispoziţii normative ale dreptului european în materia datelor cu caracter personal, ţinând cont şi de principiile ce se desprind din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.

Sunt prevăzute şi anumite clarificări în ceea ce priveşte atribuţiile în domeniul resurselor umane, mai exact evidenţierea faptului că DGP şi Direcţia generală permise de conducere şi înmatriculări desfăşoară doar anumite activităţi de resurse umane pentru serviciile publice comunitare de paşapoarte, respectiv pentru serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, conform atribuţiilor şi în limita competenţelor stabilite în acest domeniu (activităţi prevăzute expres de actele normative incidente), având în vedere confuziile sesizate în legătură cu rolul şi întinderea atribuţiilor direcţiilor generale sus-menţionate în ceea ce priveşte domeniul resurselor umane de la nivelul serviciilor publice comunitare. Practic se separă foarte clar atribuţiile în privinţa resurselor umane între instituţiile prefectului, adică autoritatea locală, şi direcţiile centrale.

Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere Parlamentului, cu solicitarea de a fi aprobat în procedură de urgenţă.



 Citește și: 


Ieşiţi din ţară cu copiii în perioada următoare? Ce documente aveți nevoie la frontieră
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii