Şeful învăţământului constănţean, Petrică Miu, despre fondul clasei şi materialele auxiliare! Cu ce probleme a început şcoala în Constanţa
Şeful învăţământului constănţean, Petrică Miu, despre fondul clasei şi materialele auxiliare! Cu ce probleme
19 Sep, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
6016
Marime text
Una dintre problemele cu care noul an şcolar a început la Constanţa este colectarea fondului şcolii şi a fondului clasei. În contextul unei conferinţe de presă organizate ieri, inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, Petrică Miu, a precizat că nu a venit nimeni să denunţe asemenea practici.
„Nu există nimeni care a venit să ne spună concret că a dat bani şi cui. Trebuie să discutăm la modul concret, nu la cel general. Cine face astfel de declaraţii trebuie să-şi asume. Să vină să ne spună că profesorul X de la şcoala X a cerut o anumită sumă de bani. Dar părinţii, tacit, sunt de acord cu această practică. În decursul celor 30 de ani de activitate în învăţământ, am văzut astfel de practici: că suntem în această clasă, că trei elevi nu pot da şi se fac presiuni psihice asupra lor. În momentul în care se stabileşte să se dea, spre exemplu, câte 500 de lei şi există trei părinţi al căror venit pe familie este de 500 de lei, atunci este o problemă“, a precizat Petrică Miu.
Alte probleme identificate la începutul noului an şcolar sunt, aşa cum a declarat Petrică Miu, legate de personal, dar şi de orar. „În mediul rural şi, uneori, în cel urban, orarul este foarte important. Atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Avem şi elevi navetişti, şi profesori navetişti. Uneori, directorii nu înţeleg că trebuie să echilibreze lucrurile de aşa natură încât să rezolve aceste probleme. Este imposibil să-i pui ore unui profesor, de dimineaţă până seara. Trebuie să găseşti soluţii astfel încât să nu-i dezavantajezi nici pe elevi, nici pe profesori. Dacă unii elevi sunt navetişti, atunci trebuie să avem grijă cum pleacă microbuzele. Să ştim la ce oră pleacă ultimul microbuz spre Nicolae Bălcescu, spre exemplu. Să vedem atunci cum facem orarul, ca elevii să poată ajunge acasă“, a mai punctat inspectorul şcolar general al ISJ Constanţa.
Nu în ultimul rând, Petrică Miu a vorbit despre paza unităţilor şcolare. „Există 153 de unităţi de învăţământ care au paza asigurată. Dintre acestea, 52 au pază proprie, 34 au pază asigurată de societăţile de pază, iar alte 34 au pază mixtă. De asemenea, 243 de unităţi de învăţământ au sistem de supraveghere video. Dintre acestea, 26 au sistem de monitorizare video în spaţiul intern, 42 - sistem de monitorizare video în spaţiul extern, iar 175 - sistem de supraveghere video în spaţiul intern şi extern. În jur de 80 de unităţi şcolare nu au pază proprie. Sunt şcoli din mediul rural, dar acolo Poliţia Locală are grijă şi de paza acestor instituţii“, a comunicat şeful ISJ Constanţa.
În ceea ce priveşte utilizarea de auxiliare şcolare, Petrică Miu a anunţat că ISJ Constanţa a transmis directorilor nota primită de la Ministerul Educaţiei. „Noi am transmis către directori nota privind materialele auxiliare. Ei sunt cei responsabili de folosirea auxiliarelor în şcoli. Verificarea se face de către inspectorii şcolari. Dar să nu intrăm în excesul pe care îl fac unii colegi, adică să eliminăm tot. «Gazeta matematică» nu este un material auxiliar! Probabil că ministerul va reveni cu o adresă privind materialele auxiliare. Eu, ca şi cadru didactic, nu am folosit materiale auxiliare niciodată. Cred că uneori s-a exagerat cu materialele auxiliare. Desigur, este bine să existe şi un control, să existe nişte standarde. Mai ales că, la un moment dat, se pierduse şi controlul. De aceea ministerul vrea acest control. Să nu uităm că educaţia este una naţională! Şi şcolile private trebuie să se încadreze în prevederile Legii Educaţiei Naţionale“, a menţionat Petrică Miu.
De asemenea, în documentul transmis inspectoratelor şcolare se menţionează că ministrul Educaţiei Naţionale „a aprobat, prin Ordinul numărul 4.576 din 9 august 2017, constituirea unei comisii care a elaborat metodologia-cadru privind asigurarea omologării utilizării mijloacelor de învăţământ în învăţământul preuniversitar, respectiv metodologia-cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar, totodată, prin acelaşi document, fiind abrogat Ordinul ministrului Educaţiei şi Cercetării numărul 4916/2002 pentru aprobarea Metodologiei de avizare a mijloacelor de învăţământ“.
„Până la adoptarea procedurilor legale pentru acreditarea/autorizarea auxiliarelor şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, este interzisă utilizarea de auxiliare şcolare neaprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Precizăm că, în cazul în care nu va fi respectată această obligaţie, Ministerul Educaţiei Naţionale îşi rezervă dreptul de a sesiza organele de stat abilitate în legătură cu încălcarea cu vinovăţie a prevederilor articolului 69, alineatul 1 din Legea Educaţiei Naţionale numărul 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare“, se mai arată în nota transmisă de MEN.
„Nu există nimeni care a venit să ne spună concret că a dat bani şi cui. Trebuie să discutăm la modul concret, nu la cel general. Cine face astfel de declaraţii trebuie să-şi asume. Să vină să ne spună că profesorul X de la şcoala X a cerut o anumită sumă de bani. Dar părinţii, tacit, sunt de acord cu această practică. În decursul celor 30 de ani de activitate în învăţământ, am văzut astfel de practici: că suntem în această clasă, că trei elevi nu pot da şi se fac presiuni psihice asupra lor. În momentul în care se stabileşte să se dea, spre exemplu, câte 500 de lei şi există trei părinţi al căror venit pe familie este de 500 de lei, atunci este o problemă“, a precizat Petrică Miu.
Alte probleme identificate la începutul noului an şcolar sunt, aşa cum a declarat Petrică Miu, legate de personal, dar şi de orar. „În mediul rural şi, uneori, în cel urban, orarul este foarte important. Atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Avem şi elevi navetişti, şi profesori navetişti. Uneori, directorii nu înţeleg că trebuie să echilibreze lucrurile de aşa natură încât să rezolve aceste probleme. Este imposibil să-i pui ore unui profesor, de dimineaţă până seara. Trebuie să găseşti soluţii astfel încât să nu-i dezavantajezi nici pe elevi, nici pe profesori. Dacă unii elevi sunt navetişti, atunci trebuie să avem grijă cum pleacă microbuzele. Să ştim la ce oră pleacă ultimul microbuz spre Nicolae Bălcescu, spre exemplu. Să vedem atunci cum facem orarul, ca elevii să poată ajunge acasă“, a mai punctat inspectorul şcolar general al ISJ Constanţa.
Nu în ultimul rând, Petrică Miu a vorbit despre paza unităţilor şcolare. „Există 153 de unităţi de învăţământ care au paza asigurată. Dintre acestea, 52 au pază proprie, 34 au pază asigurată de societăţile de pază, iar alte 34 au pază mixtă. De asemenea, 243 de unităţi de învăţământ au sistem de supraveghere video. Dintre acestea, 26 au sistem de monitorizare video în spaţiul intern, 42 - sistem de monitorizare video în spaţiul extern, iar 175 - sistem de supraveghere video în spaţiul intern şi extern. În jur de 80 de unităţi şcolare nu au pază proprie. Sunt şcoli din mediul rural, dar acolo Poliţia Locală are grijă şi de paza acestor instituţii“, a comunicat şeful ISJ Constanţa.
În ceea ce priveşte utilizarea de auxiliare şcolare, Petrică Miu a anunţat că ISJ Constanţa a transmis directorilor nota primită de la Ministerul Educaţiei. „Noi am transmis către directori nota privind materialele auxiliare. Ei sunt cei responsabili de folosirea auxiliarelor în şcoli. Verificarea se face de către inspectorii şcolari. Dar să nu intrăm în excesul pe care îl fac unii colegi, adică să eliminăm tot. «Gazeta matematică» nu este un material auxiliar! Probabil că ministerul va reveni cu o adresă privind materialele auxiliare. Eu, ca şi cadru didactic, nu am folosit materiale auxiliare niciodată. Cred că uneori s-a exagerat cu materialele auxiliare. Desigur, este bine să existe şi un control, să existe nişte standarde. Mai ales că, la un moment dat, se pierduse şi controlul. De aceea ministerul vrea acest control. Să nu uităm că educaţia este una naţională! Şi şcolile private trebuie să se încadreze în prevederile Legii Educaţiei Naţionale“, a menţionat Petrică Miu.
Auxiliarele şcolare, interzise de Ministerul Educaţiei
Reamintim că Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a transmis o notă inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti prin care a anunţat că este interzisă utilizarea de auxiliare şcolare pe care nu le aprobă, iar în cazul în care nu este respectată această obligaţie, atunci MEN „îşi rezervă dreptul de a sesiza organele de stat abilitate“.De asemenea, în documentul transmis inspectoratelor şcolare se menţionează că ministrul Educaţiei Naţionale „a aprobat, prin Ordinul numărul 4.576 din 9 august 2017, constituirea unei comisii care a elaborat metodologia-cadru privind asigurarea omologării utilizării mijloacelor de învăţământ în învăţământul preuniversitar, respectiv metodologia-cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar, totodată, prin acelaşi document, fiind abrogat Ordinul ministrului Educaţiei şi Cercetării numărul 4916/2002 pentru aprobarea Metodologiei de avizare a mijloacelor de învăţământ“.
„Până la adoptarea procedurilor legale pentru acreditarea/autorizarea auxiliarelor şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, este interzisă utilizarea de auxiliare şcolare neaprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Precizăm că, în cazul în care nu va fi respectată această obligaţie, Ministerul Educaţiei Naţionale îşi rezervă dreptul de a sesiza organele de stat abilitate în legătură cu încălcarea cu vinovăţie a prevederilor articolului 69, alineatul 1 din Legea Educaţiei Naţionale numărul 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare“, se mai arată în nota transmisă de MEN.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Criss 21 Sep, 2017 12:26 Avem manuale pentru Sport dar nu avem Sali de sport ,rusine .....
- g.i. 19 Sep, 2017 13:27 Lasati, ca pana in acest an au fost "n" variante de auxiliare si n-au mai fost contestate de nimeni. Poate ne explicati dvs cum se poate intampla ca, la clasa a V-a, sa se editeze fulger un compendiu de 300 de pagini insotit de manual de EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Nu LIMBA ROMANS, nu MATEMATICA!. Pana la primirea manualelor (probabil le va aduce Mos Craciun), credeti ca acest compendiu va fi suficient? Daca da, nu va mai obositi si cu manualele...