Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:40 19 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Taierea" posturilor din invatamant nu ajunge la Curtea Constitutionala

ro

02 Feb, 2010 04:29 1551 Marime text
profesori.jpgAvocatul Poporului a hotărât să nu sesizeze Curtea Constituţională cu privire la Ordonanţa de Urgenţă 114/2009 privind reducerea a 15.000 de posturi.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa trebuie să găsească soluţii pentru cele 387 de posturi din învăţământul preuniversitar care trebuie tăiate. Sindicaliştii au precizat însă, la începutul lunii ianuarie, că sunt decişi să nu accepte ordonanţa ce prevede reducerea cu 15.000 a numărului de cadre didactice în 2010 şi au ameninţat că vor ataca actul normativ la Curtea Constituţională (CC), prin intermediul Avocatului Poporului. Doar că acesta a decis să nu sesizeze CC, pe motiv că nu există temei neconstituţional în actul legislativ. Avocatul Poporului a primit, pe 11 şi 12 ianuarie, trei sesizări pe neconstituţionalitatea Ordonanţei de urgenţă 114 privind unele măsuri financiar-bugetare.

Astfel, şi puţinele speranţe ale profesorilor şi personalului auxiliar din Constanţa s-au spulberat, asta dacă Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ nu va decide să protesteze.

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, persoanele vizate să-şi piardă locul de muncă sunt din rândul profesorilor pensionari, necalificaţi, precum şi din rândul personalului auxiliar. O altă măsură este aceea că acolo unde este posibil se vor comasa clasele, însă nici acest aspect nu a fost clarificat până la această oră.

Deşi iniţial Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a cerut ISJ Constanţa ca peste 500 de posturi să fie tăiate, ulterior acesta a revenit cu o notă în care se preciza că numărul corect, după ce a fost analizată mai atent situaţia din judeţ, este de 387.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii