Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:26 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Unitățile școlare din județul Constanța – pilot în monitorizarea segregării școlare (galerie foto)

ro

30 Oct, 2019 00:00 3381 Marime text

La aproape două luni de la debutul noului an școlar, ieri, la Palatul Copiilor, a avut loc prima întâlnire a inspectorului școlar general Petrică Miu cu directorii unităților de învățământ din județul Constanța, prilejuită de implementarea proiectului referitor la Metodologia pilot de monitorizare a segregării școlare, pus în dezbatere de Ministerul Educației Naționale.
Prof. Anca Dragomir, coordonatoarea acestui proiect din partea Inspectoratului Școlar Județean Constanța, împreună cu Anefi Icbal, le-a vorbit directorilor prezenți despre acest proiect aflat în pilotare, deocamdată în trei județe: Constanța, Iași și Maramureș.

Probabil că majoritatea dintre dvs cred că segregarea școlară e referă doar la copiii de etnie romă, dar veți afla în urma acestei sesiuni de informare că mai există mai multe tipuri de segregare școlare. Din punct de vedere teoretic și conceptual există cinci tipuri de segregare: segregarea pe criteriu etnic, segregarea pe criteriul dizabilităților, al copiilor cu cerințe educaționale speciale, pe criteriul statului socio-economic al părinților, familiilor, pe criteriul performanțelor școlare și pe criteriul mediului de rezidență al elevilor. Fiecare se împarte apoi în patru: segregare la nivelul unității de învățământ, segregarea la nivelul clădirilor unei unități de învățământ, segregarea la nivelul claselor și segregarea la nivelul ultimelor două bănci”, a descris, sintetic, prof. Dragomir în deschiderea întâlnirii .

Concret proiectul dispune de o platformă în care vor fi integrate toate informațiile legate de elevi, părinți, familiile acestora, astfel încât fiecare unitate va primi un scor de segregare școlare.
Directorii au aflat, ieri, care sunt etapele acestei monitorizări, respectiv: prima etapă, generală, pentru toate unitățile de învățământ; ulterior după obținerea scorului, doar anumite unități vor rămâne în monitorizare.


Citește și:

Peste 400 de elevi din județul Constanța, beneficiari ai Programul de stat ”Bani de liceu“. De la ce licee provin
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • parinte 30 Oct, 2019 15:43 "Segregarea scoala pe criteriul perfomantelor scolare" sa NU se creada/inteleaga ca exista doar pentru cei cu note mici, ea exista chiar si pentru acei elevi care au merite deosebite la invatarura, terminand anii scolari anteriori cu note maxime sau aproape maxime; care nu se mediteaza de aceea pun multe intrebari profesorului de la clasa la lectiile care se predau (nu din lectiile care fac obiectul de studiu al anilor trecuti pentru ca au "uitat") si care au rezultate excelente la olimpiadele scolare - Atentie : la etapele nationale !!! Una din explicatii ar fi ca majoritatii nu ii vine sa creada ca exista si asa elevi de aceea toti cei care fac nota discordanta, care sunt diferiti de marea masa (in sensul redat mai sus) sunt criticati, desconsiderati, exclusi si chiar jgniti, etichetati cu apelativul "tocilar". Pentru ca nimeni nu va face nimic pentru voi, eu va urez felicitari si va dorec mult succes in continuare acestor elevi