Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:45 06 02 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ziua Internațională a Nonviolenței, marcată de Școala „Gheorghe Țițeica” Constanța

ro

06 Feb, 2025 11:01 213 Marime text
Sursa foto: Școala Gheorghe Țițeica





În săptămâna 27-31 ianuarie 2025, elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială Nr. 30 „Gheorghe Țițeica” din Constanța au marcat cu succes Ziua Internațională a Nonviolenței în Școală, sărbătorită pe 30 ianuarie, printr-o serie de activități dedicate promovării unui mediu școlar mai sigur și mai armonios.

Evenimentul a fost organizat în contextul învățăturilor lui Mahatma Gandhi, un promotor al educației în spiritul nonviolenței, și al inițiativei lui Llorenzo Vidal Vidal, poet, educator și pacifist din Mallorca, care a fondat în 1964 Ziua școlară a nonviolenței și păcii, o inițiativă de pionierat, neguvernamentală, independentă, liberă și voluntară dedicată non-violenței. 

Mesajul său este: „Iubire universală, non-violență și pace. Iubirea universală este mai bună decât egoismul, non-violența este mai bună decât violența și pacea este mai bună decât războiul”. 

„Săptămâna Nonviolenței în Școală are scopul de a preveni comportamentele violente și de a sensibiliza elevii și educatorii cu privire la impactul negativ al violenței, în special al fenomenului de bullying-ului. Activitățile au fost coordonate de profesorii consilieri școlari Hrisa Bodiu și Laura Simion, împreună cu cadre didactice și elevi voluntari. Acestea s-au desfășurat în cadrul unei inițiative educaționale care a inclus dezbateri, realizarea de afișe, distribuirea de flyere și activități de sensibilizare în timpul pauzelor.”, au spus reprezentanții Școlii „Gheorghe Țițeica” Constanța.


„Această activitate face parte din angajamentul nostru de a crea un mediu educațional în care elevii să se simtă în siguranță și să învețe să gestioneze conflictele într-un mod pașnic. Mă bucur că am reușit să implicăm atât elevii, cât și cadrele didactice în această campanie de educație pentru nonviolență,” a declarat prof. consilier școlar Bodiu Hrisa.

Printre activitățile desfășurate în cadrul Săptămânii Nonviolenței s-au numărat și sesiuni de informare și dezbateri, în cadrul căror elevii au avut ocazia să înțeleagă mai bine ce înseamnă bullying-ul și cum poate fi prevenit, fiind implicați activ în găsirea unor soluții de combatere a acestui fenomen.


În această săptămână de sensibilizare și educație pentru nonviolență au stat alături de consilierii școlari ai Școlii „Gheorghe Țițeica” următoarele cadre didactice:  Nedelcu Alina, Ciortan Lidia, Țapu Simona, Medeșan Anca, Dimancea Neli, Vasile Raluca, Daniela Machedon, Șofron Laura, Șacu Dorina, în calitate de coordonatori ai colectivelor de elevi la care sunt învățătoare sau diriginte.

Prof.înv.primar Florentina Țigmeanu, directorul instituției, a declarat în acest context:

„Cu ocazia Zilei Nonviolenței, îmi doresc să reflectăm împreună asupra puterii cuvintelor noastre, asupra acțiunilor noastre și, mai ales, asupra impactului pe care îl avem unii asupra altora. Într-o lume în care confruntările pot părea o soluție rapidă, este important să ne reamintim că respectul, empatia și dialogul sunt adevăratele instrumente de schimbare. În școala noastră, ne dorim să cultivăm un mediu în care fiecare dintre noi să se simtă în siguranță, valorizat și ascultat. Fiecare gest de bunătate, fiecare cuvânt de încurajare poate transforma o zi mai puțin luminoasă într-o zi mai frumoasă. Violența, indiferent de formă, nu are loc aici, pentru că alegem să fim un exemplu de respect și înțelegere. Vă îndemn pe toți să fiți ambasadori ai nonviolenței, nu doar astăzi, ci în fiecare zi. Haideți să construim împreună o comunitate școlară mai puternică și mai unită prin respect, solidaritate și iubire pentru aproapele nostru.”
 
 

 
Citește și
Ziua Culturii Naționale, sărbătorită la Școala „Gheorghe Țițeica” Constanța
 
 

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii