Despre grijile vieţii
Despre grijile vieţii
17 Jun, 2018 10:23
ZIUA de Constanta
3124
Marime text
,,Spune-Mi, dacă ştii să spui. Care drum duce la palatul luminii şicare este locul întunericului? Poţi tu cu adevărat să găseşti cusur judecaţii Mele?
Încinge-ţi deci coapsele ca un viteaz şi Eu te voiintreba şi tu Îmi vei da lămuriri! Unde erai tu, când am intemeiat pământul?
"Cei care vor să-şi bată joc de credinţă ne reproşează că Dumnezeu ne-auitat. Providenţa divină sau pronia Lui vrea să ne convingă cu argumente că El nu ne-a părăsit,ci păstrează Cerurile şi pământul. Şi dacă suntem, înseamnă că nimic nu este întâmplător.
Din milostivire şi dragoste vreasă mai scape câte ceva din acea cădere devastatoare, care a adus hăul şimoartea. Evanghelia acestei Duminici pune întrebări răscolitoare şi dăsfături mântuitoare.
,,Dacă lumina care e în tine este întuneric, dar întunericul, cu cât mai mult.” Dacă ar fi o recomandare de la oameni şi tot ne-ar prinde bine. Dar vine de la Dumnezeu şi are perspectivă şi dimensiune.
Citiţi cu atenţie Sf. Evanghelie şi dacă suntem sinceri ne regăsim prin comportament.
Ochiul curat face radiografia trupului, deoarece este dăunătoare privirea nesăţioasă a ochilor făcători de rele. Privirea l-a vădit pe Iuda şi Dumnezeu a pus semn în privirea lui Cain, ca tot omul să se ferească. Nu poţi să fii lumină oamenilor dacă tu eşti duplicitar şi faptele taledovedesc că aparţii întunericului.
Căci spune Sfântul Ioan Gură de Aur:
„Ceea ce este ochiul pentru trup, aceea este mintea pentru suflet.” Cinene cunoaşte mai bine decât Creatorul?
Priviţi la păsările cerului, că nuseamănă, nici nu seceră, nici nu adună în hambare şi Tatăl vostru Cel ceresc le hrăneşte.
“Ştie că a pus în noi ceva de mare preţ: Sufletulnemuritor. Dictonul antichităţi este valabil şi ar trebui să stârnească interes: ,,Cunoaşte-te pe tine însuţi”. După atâta cunoaştere şi preocupare totuşi omul este nemulţumit. Are progres şi ştiinţă dar esteneliniştit.
Mântuitorul ne învaţă o altă cale prin care să ne găsim liniştea.
Schimbarea prioriţăţilor excesive. Să nu alergăm obosind, doar după celemateriale.
,,Luaţi seama la crinii câmpului cum cresc: nu se ostenesc,nici nu torc, şi vă spun vouă că nici Solomon, în toată mărirea lui, nu s-a îmbrăcat ca unul dintre aceştia”.
Dacă nici acesta nu a avut bogăţiile şi strălucirea lumii la picioarele lui! Şi ce folos? Suntem îndemnaţi să neridicăm privirea peste: puţin mai Sus. Este imposibil să nu vezi natura, cerul cu exactitate şi raţional să-ţi pui întrebarea: ce rost au toatea cestea?
Cumpătarea este remediul omului care pierde echilibrul şi este tentat să aleagă doar folosul material, trecător.
Unul din motivele pentru care îşi schimbă stăpănul este interesul:
,,Nu puteţi să slujiţi lui Dumnezeu şi lui Mamona”.
Nu poţi fi sincer şi corect cu amândoi. Dumnezeu îţi vrea binele pe când celălat numai dacă pactizezi îţi dă satisfacţie, remuneraţie, confort. Nu mai eşti tu! Ai devenit dependent şi ai semnat compromisul. Nu fii duplicitar, om cu două feţe, care te schimbi după interes şi cum bate vântul. Doar eşti Antropos. Unde îţi este verticalitatea?
Eşi liguşitor, slugarnic, îţi trădezi apoapele şi îl vinzi pentru un blid de mâncare? Ai uitat omule de conştiinţă, de Suflet! Vrei lux, funcţii, avantaje? Eşti în stare să calci şi peste cadavre numai ca să-iîmplineşti visul năstruşnic. Nu poţi păcăli la nesfârşit, chiar dacă aiţinută. Degeaba! Ţi-ai pierdut cuvântul care face caracterul. E firesc ca sufletul să-ţi fie acolo unde este şi gândul.O, sfântă duhovnicie ai rămasun vis! ,,Nimeni nu poate să slujească la doi domni, căci sau pe unul îlva urî şi pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va lipi şi pe celălalt îl vadispre ui”.
Omul zilelor noastre pare preocupat de comori pentru a seajunge. Viaţa nu este o glumă şi se trăieşte o singură dată. Dumnezeu neînvaţă ce trebuie doar să facem. Iar micimea şi neputinţa noastră se vedela tot pasul, chiar dacă călătorim doar puţin galactic, pe Calea Lactee.
Nimic nu se petrece fără ştinţa Lui. Hazardul cu toate teorile lui, nuproduce ordine şi mai ales viaţă. Într-o societate consumistă accentuleste grija zilei. Feicit este cel care poate face diferenţa şi are nădejdea căDumnezeu nu-l lasă. Munca este virtute, iar lenea şi lăcomia sunt păcatestrigătoare la cer. Normalitatea aduce mulţumirea, care te îndeamnă să terogi pentru sănătate. Nu este resemanare şi neputinţă.
Fiecare are unideal şi un scop, iar Evanghelia doreşte să probăm cuvintele rostite deHristos. Să ştiţi că cei care caută împărăţia făgăduită şi o găsesc nu semai despart de ea, chiar dacă ,,lumea” nu-i înţelege. Suntem îndemnaţisă căutăm şi dreptatea, deoarece echilibrul şi normaliatea sunt principiicare fac binele omului. Dacă suntem sinceri cu noi înşine, atitudinile şicomportamentul nostru este aşteptat prin aceste cuvinte sfinte.
,,Oare nusunteţi voi cu mult mai presus decât ele?” Viaţă calculată, trai decent şisinceriate.
Trupul are valoare fiindcă este templul Duhului Sfânt şitrebuie îngrijit, asigurând nu o măncare vinovată ci:,,pâinea noastră ceade toate zilele”.
Compromisul este evident,atunci cănd minciunaschimbă valorile. Acest stăpân este banul, iar folclorul spune că dacăeste făcut necinstit devine, ochiul dracului.
Avem vălvătaie şi tărăboi în viaţa noastră când suntem necumpătaţi. Este uşor să-ţi vinzi sufletul într-o lume în care totul se vinde şi se cumpără? Chiar Iuda pentru 30 dearginţi l-a vândut pe Hristos. Sigur avem nevoie de sfaturile evangheliceşi la acest început de mileniu. Multe sunt de îndreptat. Suntem chemaţi toţi, dar se salvează cei care pricep, iar Cartea sfîntă consemnează că doar ,,puţini sunt aleşi”.
Când eşti preocupat numai de cele materiale eştineliniştit, tulburat şi nemulţumit.
Trebuie măsură în toate, iar adevăratul creştin prinfapte trebuie să dovedească că alegerea făcută este corectă; aparţinenemului lui Dumnezeu.
Zgârcenia este înfrânată prin milostenie iar poftirea prin credinţă. Calea evanghelie pare strâmtă, dar încăpem toţi cei care vrem să ajungem Sus.
Slava lumii, tentaţiile sunt enorme şi poate rezista cel care a învăţat lecţia şi ascultă de Dumnezeu.
Agoniseala cinstită este plăcută, este creştinească şi poate fi zestre: altfelse alege praful.
„Nu-i condamn pe bogaţi - spune Sfântul Ioan Gură deAur - ci pe cei robiţi de bogăţie”.
Cei care îşi satisfac plăcerile şibeneficiază de toate bunătăţile persiflează conceptul evangheliei şi râdde cei care aşteptăm să mai fie şi dreptate.
Trăiţi voi în ,,lumea voastră”strigă ei,că dincolo ne descurcăm noi! A sluji cu demnitae este onoare şiîn continuare ....o să vedeţi! Nu vă lăsaţi păcăliţi ! În istorie şi universuriultimul Cuvânt îl are Dumnezeu. Nu uitaţi că faptele dreptăţii rămân:milostenia,postul şi rugăciune. Să nu vă pierdeţi încrederea în Dumnezeuşi răsplata Lui. Văzând ce se petrece în jurul nostru, chiar unii dincreştini şi-au pierdut încredere în grija lui Dumnezeu, cănd văd şi aud;voi cu pronia iar noi cu miliardele. Să nu ne pierdem răbdarea, fiindcăeste păcat.
Ne frămăntăm, dar Dumnezeu nu doarme şi estepretudindeni „Şi cine dintre voi, îngrijindu-se, poate să adauge staturiisale un cot?” Să nu fim chinuiţi de griji şi să nu fim fricoşi.
Trebuie să muncim, nu doar să mâncăm şi să ne resemnăm. Suntem cutezători,deoarece suntem fii ai Împărăţiei şi ne pasă de ce se întâmplă cu noi.Căutăm şi Împărăţia dar şi dreptatea, pentru că El ne-a spus că numai Adevărul ne face liberi. Când dăm de greu şi avem cumpene să nu nepierdem nădejdea. Cred că aici se face diferenţa şi separarea. Ca să vezi limpede trebuie să ai mintea curată şi să te fereşti de păcate şi poţidistinge mai uşor binele de rău.
Iată ce zice sfântul Isihie Sinaitul: "Pazamin ii este calea a toată virtutea şi porunca lui Dumnezeu" (Filocalia IV,ț ș1947, p. 42).
Auzim şi pe Cuviosul Pimen Egipteanul, zicând:
"Nu avem nevoie de nimic, numai de minte trează".
Tragedia veacurilor este depărtarea de Dumnezeu, fiindcă grija de multe aduce istovirea sufletului.
Creştinismul este confortabil doar dacă respecţi poruncile.Traducerea este uşoară şi înseamnă că nu suntem singuri niciodată. Raiulse pierde prin nepăsare, indiferenţă şi alte preocupări păcătoase. Pleci şi constaţi că ai pierdut Totul. Iată, prioritatea!
În faţa lui Dumnezeu seprezintă doar sufletul, celălalte au rămas pe aici. Virtuţile, sfinţenia, sf.Taine, faptele bune, credinţa şi dragostea ne înveşmântează.,,Spune-mi şi mie ce vom putea să grăim cu El? Ce vorbă vom începenoi cu El, astfel întunecaţi la minte precum suntem?
Pe Cel Atotputernic nu putem să-L ajungem cu priceperea noastră.”,,Cu adevărat, am vorbit fără să înţeleg despre lucruri prea minunatepentru mine şi nu ştiam.” (Cartea lui Iov cap 38-40)
Doamne, iartă-ne şi ajută-ne!
Încinge-ţi deci coapsele ca un viteaz şi Eu te voiintreba şi tu Îmi vei da lămuriri! Unde erai tu, când am intemeiat pământul?
"Cei care vor să-şi bată joc de credinţă ne reproşează că Dumnezeu ne-auitat. Providenţa divină sau pronia Lui vrea să ne convingă cu argumente că El nu ne-a părăsit,ci păstrează Cerurile şi pământul. Şi dacă suntem, înseamnă că nimic nu este întâmplător.
Din milostivire şi dragoste vreasă mai scape câte ceva din acea cădere devastatoare, care a adus hăul şimoartea. Evanghelia acestei Duminici pune întrebări răscolitoare şi dăsfături mântuitoare.
,,Dacă lumina care e în tine este întuneric, dar întunericul, cu cât mai mult.” Dacă ar fi o recomandare de la oameni şi tot ne-ar prinde bine. Dar vine de la Dumnezeu şi are perspectivă şi dimensiune.
Citiţi cu atenţie Sf. Evanghelie şi dacă suntem sinceri ne regăsim prin comportament.
,,Dacă ochiul tău va fi curat, tot trupul tău va fi luminat. Iar dacă ochiul tău va fi rău, tot trupul tău va fi întunecat”.
Ochiul curat face radiografia trupului, deoarece este dăunătoare privirea nesăţioasă a ochilor făcători de rele. Privirea l-a vădit pe Iuda şi Dumnezeu a pus semn în privirea lui Cain, ca tot omul să se ferească. Nu poţi să fii lumină oamenilor dacă tu eşti duplicitar şi faptele taledovedesc că aparţii întunericului.
Căci spune Sfântul Ioan Gură de Aur:
„Ceea ce este ochiul pentru trup, aceea este mintea pentru suflet.” Cinene cunoaşte mai bine decât Creatorul?
Priviţi la păsările cerului, că nuseamănă, nici nu seceră, nici nu adună în hambare şi Tatăl vostru Cel ceresc le hrăneşte.
“Ştie că a pus în noi ceva de mare preţ: Sufletulnemuritor. Dictonul antichităţi este valabil şi ar trebui să stârnească interes: ,,Cunoaşte-te pe tine însuţi”. După atâta cunoaştere şi preocupare totuşi omul este nemulţumit. Are progres şi ştiinţă dar esteneliniştit.
Mântuitorul ne învaţă o altă cale prin care să ne găsim liniştea.
Schimbarea prioriţăţilor excesive. Să nu alergăm obosind, doar după celemateriale.
,,Luaţi seama la crinii câmpului cum cresc: nu se ostenesc,nici nu torc, şi vă spun vouă că nici Solomon, în toată mărirea lui, nu s-a îmbrăcat ca unul dintre aceştia”.
Dacă nici acesta nu a avut bogăţiile şi strălucirea lumii la picioarele lui! Şi ce folos? Suntem îndemnaţi să neridicăm privirea peste: puţin mai Sus. Este imposibil să nu vezi natura, cerul cu exactitate şi raţional să-ţi pui întrebarea: ce rost au toatea cestea?
Cumpătarea este remediul omului care pierde echilibrul şi este tentat să aleagă doar folosul material, trecător.
Unul din motivele pentru care îşi schimbă stăpănul este interesul:
,,Nu puteţi să slujiţi lui Dumnezeu şi lui Mamona”.
Nu poţi fi sincer şi corect cu amândoi. Dumnezeu îţi vrea binele pe când celălat numai dacă pactizezi îţi dă satisfacţie, remuneraţie, confort. Nu mai eşti tu! Ai devenit dependent şi ai semnat compromisul. Nu fii duplicitar, om cu două feţe, care te schimbi după interes şi cum bate vântul. Doar eşti Antropos. Unde îţi este verticalitatea?
Eşi liguşitor, slugarnic, îţi trădezi apoapele şi îl vinzi pentru un blid de mâncare? Ai uitat omule de conştiinţă, de Suflet! Vrei lux, funcţii, avantaje? Eşti în stare să calci şi peste cadavre numai ca să-iîmplineşti visul năstruşnic. Nu poţi păcăli la nesfârşit, chiar dacă aiţinută. Degeaba! Ţi-ai pierdut cuvântul care face caracterul. E firesc ca sufletul să-ţi fie acolo unde este şi gândul.O, sfântă duhovnicie ai rămasun vis! ,,Nimeni nu poate să slujească la doi domni, căci sau pe unul îlva urî şi pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va lipi şi pe celălalt îl vadispre ui”.
Omul zilelor noastre pare preocupat de comori pentru a seajunge. Viaţa nu este o glumă şi se trăieşte o singură dată. Dumnezeu neînvaţă ce trebuie doar să facem. Iar micimea şi neputinţa noastră se vedela tot pasul, chiar dacă călătorim doar puţin galactic, pe Calea Lactee.
Nimic nu se petrece fără ştinţa Lui. Hazardul cu toate teorile lui, nuproduce ordine şi mai ales viaţă. Într-o societate consumistă accentuleste grija zilei. Feicit este cel care poate face diferenţa şi are nădejdea căDumnezeu nu-l lasă. Munca este virtute, iar lenea şi lăcomia sunt păcatestrigătoare la cer. Normalitatea aduce mulţumirea, care te îndeamnă să terogi pentru sănătate. Nu este resemanare şi neputinţă.
Fiecare are unideal şi un scop, iar Evanghelia doreşte să probăm cuvintele rostite deHristos. Să ştiţi că cei care caută împărăţia făgăduită şi o găsesc nu semai despart de ea, chiar dacă ,,lumea” nu-i înţelege. Suntem îndemnaţisă căutăm şi dreptatea, deoarece echilibrul şi normaliatea sunt principiicare fac binele omului. Dacă suntem sinceri cu noi înşine, atitudinile şicomportamentul nostru este aşteptat prin aceste cuvinte sfinte.
,,Oare nusunteţi voi cu mult mai presus decât ele?” Viaţă calculată, trai decent şisinceriate.
Trupul are valoare fiindcă este templul Duhului Sfânt şitrebuie îngrijit, asigurând nu o măncare vinovată ci:,,pâinea noastră ceade toate zilele”.
Compromisul este evident,atunci cănd minciunaschimbă valorile. Acest stăpân este banul, iar folclorul spune că dacăeste făcut necinstit devine, ochiul dracului.
Avem vălvătaie şi tărăboi în viaţa noastră când suntem necumpătaţi. Este uşor să-ţi vinzi sufletul într-o lume în care totul se vinde şi se cumpără? Chiar Iuda pentru 30 dearginţi l-a vândut pe Hristos. Sigur avem nevoie de sfaturile evangheliceşi la acest început de mileniu. Multe sunt de îndreptat. Suntem chemaţi toţi, dar se salvează cei care pricep, iar Cartea sfîntă consemnează că doar ,,puţini sunt aleşi”.
Când eşti preocupat numai de cele materiale eştineliniştit, tulburat şi nemulţumit.
,,Deci, nu duceţi grijă, spunând: Ce vom mânca, ori ce vom bea, ori cu ce ne vom îmbrăca? Pentru că dupătoate acestea se străduiesc păgânii; doar ştie Tatăl vostru Cel ceresc căaveţi nevoie de ele.”
Trebuie măsură în toate, iar adevăratul creştin prinfapte trebuie să dovedească că alegerea făcută este corectă; aparţinenemului lui Dumnezeu.
Zgârcenia este înfrânată prin milostenie iar poftirea prin credinţă. Calea evanghelie pare strâmtă, dar încăpem toţi cei care vrem să ajungem Sus.
Slava lumii, tentaţiile sunt enorme şi poate rezista cel care a învăţat lecţia şi ascultă de Dumnezeu.
Agoniseala cinstită este plăcută, este creştinească şi poate fi zestre: altfelse alege praful.
„Nu-i condamn pe bogaţi - spune Sfântul Ioan Gură deAur - ci pe cei robiţi de bogăţie”.
Cei care îşi satisfac plăcerile şibeneficiază de toate bunătăţile persiflează conceptul evangheliei şi râdde cei care aşteptăm să mai fie şi dreptate.
Trăiţi voi în ,,lumea voastră”strigă ei,că dincolo ne descurcăm noi! A sluji cu demnitae este onoare şiîn continuare ....o să vedeţi! Nu vă lăsaţi păcăliţi ! În istorie şi universuriultimul Cuvânt îl are Dumnezeu. Nu uitaţi că faptele dreptăţii rămân:milostenia,postul şi rugăciune. Să nu vă pierdeţi încrederea în Dumnezeuşi răsplata Lui. Văzând ce se petrece în jurul nostru, chiar unii dincreştini şi-au pierdut încredere în grija lui Dumnezeu, cănd văd şi aud;voi cu pronia iar noi cu miliardele. Să nu ne pierdem răbdarea, fiindcăeste păcat.
Ne frămăntăm, dar Dumnezeu nu doarme şi estepretudindeni „Şi cine dintre voi, îngrijindu-se, poate să adauge staturiisale un cot?” Să nu fim chinuiţi de griji şi să nu fim fricoşi.
Trebuie să muncim, nu doar să mâncăm şi să ne resemnăm. Suntem cutezători,deoarece suntem fii ai Împărăţiei şi ne pasă de ce se întâmplă cu noi.Căutăm şi Împărăţia dar şi dreptatea, pentru că El ne-a spus că numai Adevărul ne face liberi. Când dăm de greu şi avem cumpene să nu nepierdem nădejdea. Cred că aici se face diferenţa şi separarea. Ca să vezi limpede trebuie să ai mintea curată şi să te fereşti de păcate şi poţidistinge mai uşor binele de rău.
Iată ce zice sfântul Isihie Sinaitul: "Pazamin ii este calea a toată virtutea şi porunca lui Dumnezeu" (Filocalia IV,ț ș1947, p. 42).
Auzim şi pe Cuviosul Pimen Egipteanul, zicând:
"Nu avem nevoie de nimic, numai de minte trează".
Tragedia veacurilor este depărtarea de Dumnezeu, fiindcă grija de multe aduce istovirea sufletului.
Creştinismul este confortabil doar dacă respecţi poruncile.Traducerea este uşoară şi înseamnă că nu suntem singuri niciodată. Raiulse pierde prin nepăsare, indiferenţă şi alte preocupări păcătoase. Pleci şi constaţi că ai pierdut Totul. Iată, prioritatea!
În faţa lui Dumnezeu seprezintă doar sufletul, celălalte au rămas pe aici. Virtuţile, sfinţenia, sf.Taine, faptele bune, credinţa şi dragostea ne înveşmântează.,,Spune-mi şi mie ce vom putea să grăim cu El? Ce vorbă vom începenoi cu El, astfel întunecaţi la minte precum suntem?
Pe Cel Atotputernic nu putem să-L ajungem cu priceperea noastră.”,,Cu adevărat, am vorbit fără să înţeleg despre lucruri prea minunatepentru mine şi nu ştiam.” (Cartea lui Iov cap 38-40)
Doamne, iartă-ne şi ajută-ne!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii