09:24 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Anunt istoric au fost descoperite 140 de planete asemanatoare Pamantului

02 Aug, 2010 05:06 1836 Marime text

exoplanet_56150800.jpgVestea nu a fost confirmată încă de NASA, dar provine de la unul dintre cei mai importanţi astronomi implicaţi în proiectul Kepler.

Într-o prezentare recentă, Dimitar Sasselov, cercetător care lucrează în echipa ce se ocupă de gestionarea datelor colectate de telescopul Kepler, a oferit o informaţie extraordinară: NASA a descoperit circa 140 de planete în jurul altor stele cu dimensiuni asemănătoare Pământului.

Potrivit discovery.com, de obicei un anunţ de asemenea magnitudine se face de obicei printr-un comunicat de presă, dar în timpul unui prezentări TEDGLobal din Oxford, Anglia, Sasselov a lansat această informaţie într-un slide din prezentarea sa.

„Putem observa că planetele mici domină totul", a declarat acesta în timp ce prezenta un grafic cu diverse exoplanete, care arăta şi numărul lor, potrivit estimărilor din iulie 2010.

Este o ştire extraordinară, iar dacă va fi confirmată de NASA, descoperirea a peste 100 de planete asemănătoare Pământului va rămâne în cărţile de istorie.

Deşi telescopul a fost construit pe această supoziţie, Kepler a dovedit că planeta noastră nu este unică în galaxie. Dacă există atâtea planete telurice în galaxie, care sunt şansele ca să aibă şi viaţă extraterestră?

Sursa: Realitatea.net