Evoluția jocurilor de mobile și noile tehnologii folosite
Evoluția jocurilor de mobile și noile tehnologii folosite
18 Jan, 2021 12:29
ZIUA de Constanta
6110
Marime text
Jocuri pe mobile
Un raport realizat la nivel global arată că piața jocurilor video a crescut cu peste 90 de miliarde de doalari în 2020. Industria jocurilor electronice este martoră la schimbările și tendințele în tehnologie.
Numeroase studiouri producătoare de jocuri experimentează deja tehnologii precum AI (Artificial intelligence), AR (Augmented reality), ML (Machine learning) și multe altele pentru a dezvolta viitoarele jocuri de succes.
Conform unui studiu realizat de Statista, există peste 2.4 miliarde de practicanți de jocuri de mobile la nivel global. Se estimează că numărul acestora va crește la 2.7 miliarde până la finalul anului 2021.
La nivel global, piața jocurilor ajuns la 165 de miliarde de dolari în 2020 și este estimată la 180 de miliarde de dolari în 2021. Piața jocurilor de noroc este estimată la peste 40 de miliarde de dolari. În prezent, jocurile de pe mobile asigură 51% din veniturile totale ale industriei de jocuri video la nivel mondial.
Sunt cifre optimiste, care încurajează marii producători de jocuri video să investească și mai mult în noile tehnologii și în realizarea de noi jocuri de succes. De exemplu, jocul Pokemon GO a adus venituri de peste 3 miliarde de dolari, iar Candy Crush Saga a înregistrat venituri de peste 9 miliarde de dolari.
Studiourile producătoare de jocuri video apelează la mai multe instrumente și tehnologii pentru a realiza jocuri compatibile cu mai multe platforme. Acestea includ Xamarin, Unity3d, Visual Studio, HTML5, 2dx și multe altele.
Jocurile trebuie să fie captivante și interactive, compatibile în special cu platformele Android și iOS. Acestea trebuie dezvoltate în regim rapid și eficient. Dacă în trecut realizarea unui joc dura câteva luni și poate chiar ani, iată că în prezent totul se rezumă la săptămâni. Pe toată durata dezvoltării unui joc, echipa de producție ține legătura cu testării și comunitatea de useri pentru a integra rapid feedbackul sosit de la aceștia.
Mobile Games Casino
Tot mai multe companii producătoare de jocuri au trecut la versiunile de mobile și, unele dintre ele, chiar au renunțat în a dezvolta jocuri și pentru console sau PC-uri.
Pe vremea când nu existau gadgeturi, iar telefoanele mobile erau doar în filme, oamenii alegeau jocurile de masă fizice (cărți, table, rummy). Însă acum suntem deja în a 4-a generație de jocuri video, dedicate în special dispozitivelor mobile.
Și evoluția este lesne de înțeles. Telefoanele mobile sunt folosite de copii, tineri și chiar adulți, iar jocurile sunt o modalitate ideală de relaxare. Totodată, suntem mereu cu telefonul în mână, indiferent dacă suntem în călătorii de afaceri, la o întâlnire cu prietenii sau doriți să vă încărcați timpul. Producătorii de jocuri de noroc au înțeles acest aspect și îi atrag pe useri cu jocuri 2D/3D cu grafică excepțională. Sunt folosite tehnologii eficiente în atragerea de noi adepți și pentru a crește nivelul de monetizare.
Jocul video a devenit, de asemenea, un instrument de marketing. Fie că sunteți o companie aeriană, un magazin online, o fabrică de îmbrăcăminte, o fabrică de mașini sau un cazinou, trebuie să oferiți accesibilitate. De fapt, pentru un cazinou, dezvoltarea unei aplicații mobile poate fi esențială, deoarece atrage consumatorii și facilitează accesul la jocuri. Pentru a fi considerat un operator de casino de top, trebuie să oferiți utilizatorului acces facil cu o aplicație mobilă.
Dacă jocul are o grafică atrăgătoare, sunete captivante, o interacțiune dinamică, sunt mari șanse ca jucătorul să revină pe platformă.
Jocurile dezvoltate pentru mobile sunt ușor de monetizat. Jocul în sine poate fi gratuit, dar pot exista tot felul de tranzacții interne prin intermediul cărora jucătorii să poată evolua mai repede în cadrul platformei. Pot fi rulate reclame în anumite momente din joc, iar asta poate atrage un venit sigur de la parteneri.
Jocurile video și în particular jocurile pentru mobile pot fi considerate afaceri ale momentului, fiind unele dintre cele mai profitabile și atractive în care numărul utilizatorilor crește imediat. Și industria producătoare de jocuri de noroc continuă să inoveze.
În viitor, vor fi integrate tot mai mult tehnologiile precum AI (Artificial intelligence), AR (Augmented reality), ML (Machine learning). Apar accesoriile necesare practicării acestor jocuri cum ar fi ochelarii și căștile de realitate virtuală. Realitatea virtuală (VR) oferă o experiență 360 de grade, iar jucătorii pot controla întreaga scenă virtuală.
Nu sunt jocuri, dar avem două exemple notabile care au implementat tehnologia VR: Google Cardboard (Android / iOS) și Google Earth.
Odată cu lansarea și implementarea tehnologiilor AR și VR, au evoluat foarte mult jocurile de acțiune, simulatoarele de sport, jocurile de strategie, jocurile de societate și cele multiplayer. Însă cel mai mult au evoluat jocurile de rol, acelea în care jucătorii devin personaje active în joc.
Vor exista tot mai multe jocuri dezvoltate în jurul tehnologiei de realitate augmentată. Cel mai bun exemplu în cazul acesta este Pokemon Go. Astăzi, majoritatea companiilor dezvoltatoare de jocuri se concentrează pe AR (Augmented reality).
-Noi tehnologii folosite la jocurile de mobile
Apar jocurile în cloud, care pot fi accesate de pe diferite gadgeturi și chiar pot fi conectate cu rețele sociale pentru a adăuga popularitate în multiplayer.Apar jocurile multiplatformă, care pot fi practicate de pe console, telefoane mobile și chiar PC-uri. Noutatea stă în faptul că puteți începe o misiune pe mobile și să continuați pe altă platformă în funcție de disponibilitate. Designerii și dezvoltatorii au căutat și au găsit echilibrul grafic și de design pentru a putea dezvolta jocul pentru mai multe platforme și pe mai multe rezoluții simultane.
Odată cu creșterea dependenței de tehnologie, internetul a devenit esențial în viața noastră cotidiană. Acestea fiind spuse, internetul oferă jucătorilor experiență în timp real și îi leagă de platforma de jocuri. Sunt folosite mecanisme de urmărire și avertizare pentru a atrage jucătorii în platformă și a-i ține activi cât mai mult timp. Jocurile pot da dependență, asa că este bine să consumați cumpătat această formă de relaxare și divertisment.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii