Google Buzz, arma cu care Google ataca Facebook si Twitter
Google Buzz, arma cu care Google ataca Facebook si Twitter"Treci dincolo de mesaje de status. Împarte cu cei din jur update-uri, poze, video-uri şi multe altele. Începe conversaţia în jurul lucrurilor care te interesează". Invitaţia sună cunoscut, nu? De această dată nu e vorba nici de Twitter, nici de Facebook. Ea este făcută de Google, care a lansat, după câteva speculaţii făcute zilele trecute, Buzz, un serviciu integrat în Gmail care se vrea un concurent direct pentru Twitter şi Facebook, cele două reţele sociale care deţin în acest moment supremaţia online.
"Astăzi, comunicarea pe web a evoluat dincolo de email şi chat, împărţim poze cu cei din jur, comentăm pe marginea ştirilor pe care le citim, spunem lumii, în timp real, ce facem clipă de clipă. Acest nou social sharing este valoros, însă trebuie adesea să triem informaţiile şi e tot mai greu să ignorăm update-urile de status pentru a avea acces cu adevărat la discuţiile interesante", este introducerea pe care o fac oficialii Google noului serviciu.
Pentru a intra în vârtejul social, Google a luat câte puţin din ceea ce alte reţele sociale precum Twitter, Yammer, Foursquare sau Yelp fac deja. Le-a amestecat cu talent pe toate şi a ieşit un flux de update-uri de status, poze, video-uri, link-uri pe care să le oferi prietenilor. Toată activitatea pe care o ai pe Flickr, Picasa, Google Reader sau Twitter poate să fie, deasemenea, transferată în fluxul oferit de Buzz.
Geolocaţia, marele pas
Poate că cel mai important lucru pe care îl oferă Google Buzz este geolocaţia, serviciul fiind disponibil şi pe telefoanele mobile. Asta înseamnă că oricine foloseşte Google Buzz pe Android sau pe iPhone poate să indice şi locul din care postează un anumit mesaj.
Vâlva creată de primul semn concret de agresiune Google în spaţiul social web a fost comentată în toate felurile de presa de specialitate, de analişti, dar şi de concurenţă.
"Dacă Google Wave este viitorul, atunci Google Buzz este prezentul", spune TechCrunch. "Google a decis să construiască, în loc să cumpere, spre nemulţumirea reţelelor sociale. Compania a construit un monstru care are ramificaţii în tot ecosistemul Google. Toată lumea ar trebui să înceapă să se întrebe cum poate fi Google oprit din a devora userii din celelalte reţele sociale", spune şi The Next Web.
Complementar, nu înlocuitor
"Oamenii ocupaţi nu mai vor o altă reţea socială, tot ce le trebuie este să fie capabili să agregheze conţinut. Noi am făcut deja asta. Clienţii Hotmail beneficiază deja de parteneriatele pe care le are Microsoft cu Flickr, Facebook sau Twitter încă din 2008", a venit replica Microsoft la scurt timp după lansarea Buzz. Nici Yahoo nu a rămas impasibil, reamintind lumii că oferă la rându-i o serie de servicii sociale.
Concluzia cea mai bună a fost însă formulată de cercetătorii de la Forrester Research: "Prin relevanţa pe care o aduce filtrând zgomotul din social media, Google are un avantaj cert, însă asta nu înseamnă că va reuşi să atragă lumea din reţelele sociale consacrate. Buzz ar putea sfârşi prin a fi complementar acestor reţele sociale şi nicidecum să le înlocuiască".
Sursa: realitatea.net
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp