MPI lanseaza Okidoki, primul motor de cautare romanesc
MPI lanseaza Okidoki, primul motor de cautare romanescUn motor local de cautare pe internet concentrat pe indexarea site-urilor cu continut in limba romana poate castiga cota de piata in detrimentul liderilor actuali - gigantii Google si Yahoo!, in masura in care va reusi sa ofere rezultate mai bune la cautari si va reusi sa raspunda mai repede schimbarilor din preferintele utilizatorilor, spun reprezentantii MediaPro Interactiv (MPI), divizia de internet a grupului MediaPro.
MPI a lansat ieri oficial Okidoki, primul motor de cautare autohton care indexeaza in exclusivitate site-urile de limba romana, pe o piata care este dominata autoritar de compania americana Google.
Construit in ideea de a oferi rezultate cat mai bune la cautarile pe internet pentru site-urile cu continut in limba romana, Okidoki poate fi utilizat atat pentru cautari generale instant, cat si pentru cautari specifice in principalele site-uri de stiri, pe bloguri si pe conturile de Twitter.
"Noi speram sa avem succes pentru ca ne focusam strict pe Romania si speram ca astfel sa ne adaptam mai repede la piata locala de cautare", a declarat Orlando Nicoara, directorul general al MPI. "La nivel local, noi speram sa oferim rezultate mai bune decat rivalii la cautarea pe net", a adaugat el. In fiecare zi 3,7 milioane de romani intra pe internet, iar cea mai populara activitate online este cautarea de informatii, potrivit unui studiu realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioada ianuarie 2008-ianuarie 2009 pe un esantion de 17.000 de persoane, reprezentativ pentru noua milioane de persoane.
kidoki a fost lansat online in decembrie 2008, iar de atunci,
potrivit MPI, functiile motorului de cautare au fost imbunatatite,
astfel incat, in prezent, utilizatorii au la dispozitie sugestii
generate automat la tastarea sintagmelor cautate si link-uri
relationate in functie de subiectul cautarii pentru a usura gasirea
informatiilor dorite.
Folosit si ca motor de cautare interna pe site-urile MediaPro
Interactiv (apropo.ro, promotor.ro, go4it.ro etc.) si Publimedia
(zf.ro, gandul.info, prosport.ro, businessmagazin.ro etc.), Okidoki
a crescut numarul site-urilor, blogurilor si conturilor de Twitter
indexate si isi propune ca, la sfarsitul anului viitor, sa indexeze
toate site-urile relevante de limba romana.
Indexarea site-urilor se face atat automat, cat si pe baza solicitarilor venite din partea detinatorilor sau administratorilor de site-uri. Acestia au la dispozitie un formular in care pot include gratuit cuvintele cheie in functie de care sa se faca afisarea site-ului.
Prin lansarea Okidoki, MediaPro Interactiv isi diversifica si portofoliul spatiilor publicitare gestionate adaugand publicitatea contextuala de tip text. "Pe langa faptul ca este un produs romanesc la care lucram de doi ani de zile, noi credem ca viitorul search-ului va fi influentat de cautarea instant si de cautarea locala, iar acestea sunt cele doua directii pe care vom pune accent la Okidoki", a adaugat Nicoara.
Sursa: zf.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp