Secretele singurului submarin românesc
Secretele singurului submarin românesc
31 Jul, 2013 09:43
ZIUA de Constanta
3409
Marime text
Maistru Militar (r), brăileanul Marian Chiţoiu a avut ocazia să facă parte din echipajul submarinului Delfinul. Noul submarin Delfinul, deşi tras pe linie moartă, este încă obiectul cu cea mai mare valoare de inventar a oştirii, costând la data achiziţionării nu mai puţin de 61,5 milioane de dolari.
După cel de-Al Doilea Război Mondial, Submarinul „Delfinul”, construit în 1936, la Fiume (astăzi Rijeka) a fost luat drept pradă de război de către ruşi. Retrocedat în 1957, sub formă de epavă, a fost reparat şi folosit ca navă de cercetări până în anii ’70 când a fost casat.
„După ce am fost selectat pentru echipajul submarinului, am fost trimis în Uniunea Sovietică, la Poti, unde am urmat un curs intensiv pentru lupta subacvatică. Am luat atunci contact cu torpilele de ultimă generaţie sovietice, între care şi torpilele cu oxigen, capabile să atingă 120 de noduri, dar al căror siaj poate deconspira poziţia navei”, ne-a povestit Marian Chiţoiu, fostul maistru torpilor.
A participat la punerea submarinului în funcţiune de la Groki, unde echipajul s-a urcat pe nava nou-nouţă. Aşa că din perioada probelor are câteva poveşti pe care nimeni nu le-a spus.
Articolul integral aici: stiintasitehnica.com
După cel de-Al Doilea Război Mondial, Submarinul „Delfinul”, construit în 1936, la Fiume (astăzi Rijeka) a fost luat drept pradă de război de către ruşi. Retrocedat în 1957, sub formă de epavă, a fost reparat şi folosit ca navă de cercetări până în anii ’70 când a fost casat.
„După ce am fost selectat pentru echipajul submarinului, am fost trimis în Uniunea Sovietică, la Poti, unde am urmat un curs intensiv pentru lupta subacvatică. Am luat atunci contact cu torpilele de ultimă generaţie sovietice, între care şi torpilele cu oxigen, capabile să atingă 120 de noduri, dar al căror siaj poate deconspira poziţia navei”, ne-a povestit Marian Chiţoiu, fostul maistru torpilor.
A participat la punerea submarinului în funcţiune de la Groki, unde echipajul s-a urcat pe nava nou-nouţă. Aşa că din perioada probelor are câteva poveşti pe care nimeni nu le-a spus.
Articolul integral aici: stiintasitehnica.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii