Accident cu doi morți pe DN 39, Constanța – Mangalia, în 2018! Impact la 140 - 150 km/h. Prima condamnare
Accident cu doi morți pe DN 39, Constanța – Mangalia, în 2018! Impact la 140 - 150 km/h. Prima condamnare
02 Jun, 2023 00:00
ZIUA de Constanta
5233
Marime text
- Potrivit magistraților, inculpatul a condus vehiculul cu viteză peste limita legală pentru acel sector de drum (respectiv 140 – 150 km/h), ceea ce a constituit cauză a accidentului şi s-a suprapus peste culpa celuilalt șofer, decedat la spital, care a efectuat manevra de viraj la stânga peste linia de marcaj dublu continuu.
- Instanţa a ţinut seama şi împrejurările legate de fapta comisă, respectiv de culpa concurentă a victimei, care a generat starea de pericol pentru siguranţa traficului rutier prin pătrunderea cu autoturismul peste marcajul longitudinal dublu continuu, pe sensul de deplasare al autoturismului condus de inculpat.
- Instanţa apreciază că o pedeapsă de doi ani de închisoare este suficientă şi de natură a-l reeduca pe inculpat şi de a-l determina ca pe viitor să se conformeze dispoziţiilor legii penale edictate în vederea asigurării siguranţei circulaţiei pe drumurile publice dar şi pentru atingerea celorlalte scopuri ale pedepsei.
Magistrații de la Judecătoria Mangalia au soluționat în primă instanță dosarul unui grav accient rutier înregistrat în aprilie 2018, pe DN 39, Constanța – Mangalia, evenimentul soldat cu decesul a două persoane. În cauză, instanța a decis condamnarea unui șofer la pedeapsa de doi ani de închisoare cu suspendare, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.
În prezent, dosarul se află pe rolul Curții de Apel Constanța, instanță ce va lua o decizie definitivă!
În sarcina inculpatului s-a reţinut faptul că în aprilie 2018 a condus pe drumul public, cu viteză peste limita legală, respectiv 140 – 150 km/h, un autovehicul, deplasându-se dinspre localitatea Mangalia către Constanţa.
Culpa celuilalt șofer, decedat
La coborârea de pe pod, șoferul a acroşat un alt vehicul, care s-a angajat în viraj la stânga, cu direcţia de deplasare spre Mangalia, deşi exista marcaj longitudinal dublu continuu.
În această împrejurare s-a produs un accident de circulaţie soldat cu decesul a două persoane.
Potrivit magistraților, inculpatul a condus vehiculul cu viteză peste limita legală pentru acel sector de drum, ceea ce a constituit cauză a accidentului şi s-a suprapus peste culpa celuilalt șofer, decedat la spital, care a efectuat manevra de viraj la stânga peste linia de marcaj dublu continuu.
Expertiză tehnică auto
În vederea lămuririi împrejurărilor producerii accidentului rutier, a fost efectuată în cursul urmăririi penale şi o expertiză tehnică auto, împrejurare în care, potrivit raportului de expertiză tehnică, s-a stabilit că impactul dintre cele două autoturisme a avut loc pe sensul de mers al vehiculului condus de inculpat (sensul Mangalia – Constanţa), cel mai probabil în zona marcajului cu linie întreruptă care separă benzile acestui sens, cauza fiind pătrunderea pe contrasens a celuilalt autoturism, peste marcajul longitudinal dublu continuu, acesta intrând pe sensul de deplasare al primului auto.
Declarație inculpat
Fiind audiat în calitate de suspect în cursul urmăririi penale, inculpatul a declarat că în ziua de 04.04.2018 conducea autoturismul dinspre Mangalia către Constanţa şi, în timp ce se deplasa pe prima bandă, coborând de pe pod, a observat un alt vehicul, intenţionând să vireze stânga, peste marcajul continuu, a crezut că şoferul respectiv va opri şi şi-a continuat deplasarea însă vehiculul i-a ieşit brusc în faţă, a frânat şi a virat stânga, încercând să evite impactul, fără a reuşi acest lucru, astfel că a lovit vehiculul respectiv şi s-a răsturnat în afara părţii carosabile, precum şi faptul că se deplasa cu viteză de aproximativ 100 de km/h, având în maşină membrii familiei şi cunoscând faptul că în zonă traversau pietoni la staţia Peco din apropiere.
Prima condamnare, contestată
În primă instanță, Judecătoria Mangalia a decis condamnarea inculpatului la pedeapsa de doi ani de închisoare cu suspendare, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Decizia primei instanțe a fost contestată, în prezent dosarul aflându-se pe rolul Curții de Apel Constanța, instanță ce va lua o decizie definitivă!
Conduita bună a inculpatului
La individualizarea pedepsei ce va fi aplicată inculpatului, instanţa va ţine seama şi de persoana acestuia, de conduita bună pe care aceasta a avut-o anterior săvârşirii infracţiunii, de faptul că este la prima încălcare a dispoziţiilor legii penale şi este o persoană integrată social precum şi de atitudinea manifestată pe parcursul procesului penal, când a răspuns tuturor solicitărilor organelor judiciare şi a manifestat regret faţă de consecinţele evenimentului rutier.
Totodată, la individualizarea pedepsei ce urmează a fi aplicată inculpatului, instanţa va ţine seama şi împrejurările legate de fapta comisă, respectiv de culpa concurentă a victimei, care a generat starea de pericol pentru siguranţa traficului rutier prin pătrunderea cu autoturismul peste marcajul longitudinal dublu continuu, pe sensul de deplasare al autoturismului condus de inculpat, împrejurare care, în aprecierea judecătorului, este de natură să diminueze atât gravitatea infracţiunii reţinute în sarcina inculpatului cât şi periculozitatea acestuia din urmă, astfel că va reţine în favoarea inculpatului circumstanţa atenuantă prevăzută de art. 75 alin.2 lit. b) Cod penal şi, pe cale de consecinţă, va face aplicarea în cauză a dispoziţiilor art. 76 alin.1 Cod penal.
Pedeapsă suficientă
Instanţa apreciază că o pedeapsă de doi ani de închisoare este suficientă şi de natură a-l reeduca pe inculpat şi de a-l determina ca pe viitor să se conformeze dispoziţiilor legii penale edictate în vederea asigurării siguranţei circulaţiei pe drumurile publice dar şi pentru atingerea celorlalte scopuri ale pedepsei.
Pentru a complini rolul sancţionator, educativ şi preventiv ale pedepsei principale cu închisoare aplicată inculpatului şi apreciind că natura şi gravitatea infracţiunii şi împrejurările în care a fost săvârşită îl fac nedemn să ocupe o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii de stat şi să fie ales în autorităţi publice sau în orice alte funcţii elective publice, instanţa va face aplicarea în cauză şi prevederilor art. 67 alin.1 Cod penal raportat la art. 55 lit. a) Cod penal şi îi va aplica inculpatului şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 alin. 1 lit. a) şi b) Cod penal pe o perioadă de 2 (doi) ani de la rămânerea definitivă a prezentei sentinţe.
Instanţa apreciază totodată că scopul sancţionator, educativ şi preventiv al pedepsei principale aplicate inculpatului prin prezenta sentinţă poate fi atins şi fără executarea acesteia, vârsta inculpatului, situaţia personală şi familială ale acestuia, conştientizarea consecinţelor nefaste ale propriului comportament infracţional şi derularea prezentului proces penal cu rol de exemplaritate fiind apreciaţi drept factori importanţi în inhibarea reiterării unui comportament antisocial.
Față de argumentele anterior expuse, instanţa a dispus suspendarea sub supraveghere a executării.
Decizia Judecătoriei Mangalia a fost contestată la Curtea de Apel Constanța.
Sursa: portal instante de judecată și rejust.ro
Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Preotul Stelian Florin Dabija, de la Biserica Albă, din Constanța, condamnat definitiv pentru ucidere din culpă
Trei șoferi trimiși în judecată după un accident mortal pe drumul Mangalia - Constanța. Urmează decizia finală
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii