Accident mortal pe DN 2A. O tânără şoferiţă, salvată de la închisoare de Curtea de Apel Constanţa
Accident mortal pe DN 2A. O tânără şoferiţă, salvată de la închisoare de Curtea de Apel Constanţa
20 Sep, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2287
Marime text
Curtea de Apel Constanţa a soluţionat definitiv dosarul unui accident rutier mortal înregistrat aproape de jumătatea lunii iunie 2015, pe DN 2A, între Ovidiu şi Mihail Kogălniceanu.
În actul de sesizare a instanţei, procurorii arată că la data de 21 iunie 2015 lucrătorii de poliţie rutieră din cadrul Serviciului Rutier Constanţa, fiind în exercitarea atribuţiilor de serviciu, au fost sesizaţi prin intermediul serviciului de dispecerat că pe DN 2A, zona km. 193 + 500 m, s-a produs un accident rutier soldat cu decesul unei persoane şi cu rănirea altora.
În urma efectuării cercetărilor penale, poliţiştii au stabilit că la data de 21 iunie 2015, în jurul orei 01.00, inculpata (…) a condus autoturismul marca Volkswagen, modelul Passat, cu numărul de înmatriculare TX (…), pe DN 2A. Ajunsă în zona km. 19 3 + 500 m, din cauza vitezei excesive cu care rula, şoferiţa a pătruns pe pietrişul aflat pe acostamentul drumului şi a pierdut controlul maşinii care a virat spre stânga, apoi a pătruns pe sensul opus de circulaţie, unde a intrat în coliziune frontală cu autoturismul marca Mercedes, condus regulamentar de (…), pe banda nr. 2 a drumului, pe sensul opus. În urma producerii accidentului, soţul şoferiţei a decedat.
Dosarul a fost trimis spre soluţionare Judecătoriei Constanţa, instanţă care a decis condamnarea tinerei conducătoare auto la închisoare cu executare.
„Fiind dovedită existenţa faptei, elementele constitutive ale infracţiunii, precum şi săvârşirea acesteia de către inculpată, instanţa urmează să antreneze răspunderea penală a acestuia, apreciind că scopul preventiv educativ al sancţiunii penale poate fi atins prin aplicarea unei pedepse în limitele prevăzute de lege, urmând să stabilească în sarcina inculpatului pedeapsa de 2 ani de închisoare. Pedeapsa se execută în regim privativ de libertate, conform art. 60 C.penal, apreciind că scopul preventiv educativ al pedepsei poate fi atins doar prin această modalitate, dând posibilitatea inculpatului să reflecteze asupra propriului comportament raportat la relaţiile sociale pe care a înţeles să le încalce prin săvârşirea infracţiunii“, conform motivării.
Instanţa a avut în vedere că, în conformitate cu statisticile oficiale ale Poliţiei Române, în ultimii 7 ani a crescut numărul accidentelor rutiere care au avut urmări tragice - decese sau vătămări corporale grave, iar conform datelor oficiale emise de Comisia Europeană, România este pe locul nr.2 în Uniunea Europeană la numărul deceselor rutiere.
„În această situaţie, autorităţile sunt obligate să reacţioneze ferm şi de o manieră care să inhibe alte persoane să adopte un comportament asemănător inculpatului. Faţă de cele expuse anterior, în baza art.66 alin.(1) lit.i/Cod penal rap.la art.68 alin.(1) lit.b/Cod penal va interzice inculpatului, ca pedeapsă complementară, dreptul de a conduce vehicule cu propulsie mecanică pe o durată de 5 ani. În baza art.65 alin.(1)/Cod penal, va interzice inculpatului, ca pedeapsă accesorie, drepturile prevăzute de art.66 alin.1 lit.i/Cod penal pe durata prevăzută de art.65 alin.(3)/Cod penal“, se mai arată în decizia magistraţilor.
Decizia magistraţilor a fost contestată la Curtea de Apel Constanţa, instanţă care, ieri, a decis suspendarea executării pedepsei sub supraveghere.
Tânăra şoferiţă a fost obligată să presteze muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o perioadă de 60 de zile, la Primăria/Consiliul Local al comunei Mihail Kogălniceanu sau la Primăria/Consiliul Local Ovidiu, ce va fi stabilită de Serviciul de Probaţiune Constanţa, în funcţie de posibilităţile concrete de executare existente la nivelul serviciului şi la nivelul instituţiilor din comunitate, afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă.
Decizia Curţii de Apel Constanţa este definitivă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii