Accident transmis live pe Facebook Cea mai mare condamnare pentru ucidere din culpă aplicată vreodată în Dobrogea, micșorată!
Accident transmis live pe Facebook: Cea mai mare condamnare pentru ucidere din culpă aplicată vreodată în
15 Feb, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
15385
Marime text
- Inculpatului i-au fost recoltate probe de sânge, iar din buletinul de analiză toxicologică nr.83/13.08.2019 a rezultat că acesta avea alcoolemia de 0,41 g%0 la ora de 21.50 și de 0,24 g%0 la ora 22.50.
- Mașina implicată în accident a fost un BMW tip EK 03 M6 cu capacitatea cilindrică de 4.999 cm3 și puterea de 373 c.p.
Sentință definitivă în dosarul în care judecătorii din Tulcea au aplicat cea mai mare condamnare pentru ucidere din culpă aplicată vreodată în Dobrogea - 11 ani şi opt luni de închisoare cu executare!
Tragedia a avut loc în luna august 2019. Atunci trei persoane au decedat (un copil de trei ani, o femeie de 27 de ani, însărcinată, dar și o femeie de 79 de ani).
Evenimentul a fost transmis live pe Facebook de unul dintre pasagerii mașinii.
Luni, 14 februarie 2022, judecătorii Curții de Apel Constanța au redus pedeapsa șoferului acuzat de tragedie, de la 11 ani şi opt luni de închisoare, la șapte ani și două luni de închisoare cu executare.
Totodată, Curtea a majorat cuantumul sumelor acordate cu titlu de daune morale părților civile (șase la număr) de la câte 40.000 lei la câte 75.000 lei pentru fiecare din aceste părți civile, precum și cuantumul sumei acordate cu titlu de daune morale părții civile (...) de la 80.000 lei la 150.000 lei.
Total – 600.000 lei daune.
Decizia Curții de Apel Constanța este definitivă.
Dosarul a fost soluționat de judecătorii Marius Damian Mitea și Ciprian Coadă, de la Curtea de Apel Constanța.
Potrivit rechizitoriului, în esență, procurorul a reținut prin actul de sesizare a instanței, faptul că, în ziua de 11 august 2019, „inculpatul a consumat băuturi alcoolice, iar cu câteva minute înaintea orei 18.00 a urcat la volanul autoturismului BMW tip EK 03 M6 cu nr.de înmatriculare (...), cu intenția de a se deplasa pe ruta Luncavița – Măcin“.
„În autoturism se mai aflau martorii (...) pe locul din dreapta față și (...) pe bancheta din spate, acesta din urmă filmând interiorul habitaclului cu telefonul mobil și distribuind imaginile în direct pe internet. S-a reținut că inculpatul a condus cu mare viteză pe D.E. 87 pe ruta Luncavița – Văcăreni, iar în această din urmă localitate în zona bornei kilometrice 113, a pătruns pe contrasens în depășirea autoturismului Ford Ecosport cu nr.(...), condus de martorul (...)“, conform rechizitoriului.
Anchetatorii mai rată că „autoturismul condus de inculpat a părăsit parțial carosabilul, pătrunzând cu roțile din stânga pe acostamentul din pământ și pietriș, inculpatul a virat către dreapta, iar autoturismul a intrat în derapaj, a traversat astfel întregul carosabil și acostamentul din dreapta, a lovit cu zona mediană a părții laterale dreapta un stâlp de beton pe care l-a rupt, s-a răsucit către dreapta și a lovit cu partea frontală un gard din beton pe care l-a răsturnat în zona impactului, apoi a traversat (...) pătruns prin poarta metalică dublă în curtea locuinței familiei (...)“.
„În interiorul curții, pe un pat se aflau victimele (...), (...) și (...), precum și persoana vătămată (...). Autoturismul la volanul căruia se afla inculpatul a proiectat fragmente metalice provenind de la poartă către interiorul curții, a dobândit traiectorie ascendentă datorită făgașelor de pe drum și mai ales denivelării de pe linia porții, a lovit și propulsat către interiorul curții patul și persoanele așezate, a rupt arbori, apoi a planat peste casă, degradând acoperișul și hornul și a aterizat în interiorul curții, dincolo de clădire, unde a luat foc“, conform rechizitoriului.
„S-a mai reținut că, după oprirea autovehiculului, inculpatul a părăsit locul accidentului (...). La ora 21.00, un echipaj de poliție a observat pe un drum de câmp în apropierea localității de domiciliu a inculpatului 2 autoturisme ce se deplasau cu viteză, iar după ce a început urmărirea acestora, inculpatul a coborât din una dintre mașini, fiind prins. Cu acea ocazie inculpatul a fost testat alcotest, concentrația de vapori de alcool în aerul expirat fiind de 0,14 mg./l. În urma accidentului victima (...) a suferit leziuni multiple în întreaga jumătate superioară a corpului, strivirea (...), leziuni incompatibile cu viața și care au condus în mod direct și imediat la deces, conform raportului medico legal de necropsie nr.206/12.08.2019“, se mai arată în actul de sesizare a instanței.
Victima (...) a fost proiectată ascendent către interiorul curții, iar în cădere a rămas suspendată în bolta de viță de vie, unde a fost găsită de tatăl său.
Victima (...) a fost proiectată în interiorul curții, a devenit inconștientă (GCS 3 pct.) și fost transportată cu o ambulanță la spital unde a decedat în aceeași zi.
Persoana vătămată (...) a intrat în stare comatoasă, somnolentă, agitată, necooperantă (GCS 10 pct.) și a fost transportată cu o ambulanță la spital, unde a rămas internată.
Martorii (...) și (...) au fost proiectați în afara autoturismului și au suferit leziuni ce au impus internarea.
Ambii martori au declarat că nu înțeleg să formuleze plângeri prealabile în cauză, astfel încât în cauză s-a dispus clasarea cauzei cu privire la infracțiunea de vătămare corporală din culpă ale cărei victime au fost aceștia.
Inculpatului i-au fost recoltate probe de sânge, iar din buletinul de analiză toxicologică nr.83/13.08.2019 a rezultat că acesta avea alcoolemia de 0,41 g%0 la ora de 21.50 și de 0,24 g%0 la ora 22.50.
Din raportul de expertiză medico legală de recalculare a alcoolemiei nr.1250/19.09.2019 rezultă că la momentul producerii accidentului inculpatul avea îmbibația alcoolică în sânge de 1,06 g.%0.
Expertiza medico - legală a fost efectuată în considerarea analizelor de laborator și a declarației inculpatului din data de 12.08.2019 conform căreia în ziua accidentului nu a consumat alcool.
Ulterior, inculpatul a revenit, susținând că în realitate a consumat aproximativ 1,25 l. bere, însă în timpul declarației anterioare a considerat că întrebarea privind consumul se referea la băuturi tari, iar nu la bere.
Din raportul de expertiză tehnică în domeniul autovehicule și circulație rutieră întocmit în cauză a rezultat că în premomentul accidentului, autoturismul condus de inculpat rula cu viteza de 135 – 140 km./h.
În momentele imediat premergătoare accidentului, tot pe raza comunei Văcăreni, un segment de drum este supravegheat video, iar din înregistrările camerelor de supraveghere rezultă că autoturismul condus de martorul (...) a parcurs acel segment în 14 secunde, iar apoi autoturismul condus de inculpat l-a parcurs în 6 secunde.
Martorul a declarat că rula cu viteza de 50 km./h. stabilită de pilotul automat al autoturismului, astfel încât, aritmetic, s-a impus concluzia că inculpatul conducea cu viteza de 140 km./h.
Inculpatul a declarat că a condus cu viteza de 90 – 100 km./h., iar expertul asistent al inculpatului a stabilit că acesta ar fi condus, în premomentul accidentului, cu viteza de 106,10 – 109,80 km./h., oricum dublul maximului permis pe acel sector de drum din interiorul localității.
În aceste împrejurări inculpatul a virat la rândul său către stânga, a pătruns pe acostament și a derapat.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Autobuz cu militari americani, implicat într-un accident mortal pe Autostrada A4, Constanța – Ovidiu! Sentință definitivă
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii