Amânare în dosarul în care municipiul Constanța și Consiliul Local au fost date în judecată de lichidatorul judiciar al falimentarului RADET!
Amânare în dosarul în care municipiul Constanța și Consiliul Local au fost date în judecată de lichidatorul
28 Feb, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
1283
Marime text
- Magistrații de la Tribunalul Constanța au amânat dosarul cu nr.unic 1751/118/2022, aflat pe rolul secţiei a II-a civilă în materie de litigii cu profesioniştii, având ca obiect obligaţia de a face / a nu face în care părți sunt Regia Autonomă de Distribuție a Enegiei Termice (n.r. fostul RADET) prin Eurosmart SRL în calitate de reclamant și UAT municipiul Constanța și Consiliul Local Constanța, care au calitate de pârâți
- La termenul de astăzi, magistrații au amânat cauza pentru ca pârâta să ia cunoştinţă de precizările formulate de reclamantă
- Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Constanţa a intrat în faliment. Decizia de Tribunalul Constanța în dosarul 3265/118/2019
- Lichidator al RADET a fost desemnat Eurosmart S.P.R.L.
Magistrații de la Tribunalul Constanța au amânat dosarul cu nr.unic 1751/118/2022, aflat pe rolul secţiei a II-a civilă în materie de litigii cu profesioniştii, având ca obiect obligaţia de a face / a nu face în care părți sunt Regia Autonomă de Distribuție a Enegiei Termice prin Eurosmart SRL( n.r. fostul RADET) în calitate de reclamant și UAT municipiul Constanța și Consiliul Local Constanța, care au calitate de pârâți.
La termenul de astăzi, magistrații au amânat cauza pentru ca pârâta să ia cunoştinţă de precizările formulate de reclamantă.
Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Constanţa a intrat în faliment. Decizia a fost luată de Tribunalul Constanța în dosarul 3265/118/2019.
Lichidator al RADET a fost desemnat Eurosmart S.P.R.L.
Conform datelor oficiale, prin intermediul cererii de chemare în judecată, Eurosmart SPRL, în calitate de lichidator judiciar al RADET Constanța, a solicitat magistraților ca, prin hotărârea pe care o va pronunța, să dispună:
1. În principal, în temeiul dispozițiilor art. 5² din OG 36/2006, obligarea pârâților la demararea și executarea procedurilor legale și realizarea tuturor demersurilor legale în vederea acoperirii din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale a următoarelor sume:
a) Pentru întreg anul 2019 a pierderilor induse de prestarea serviciilor publice de distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat de către RADET Constanța, în cuantum de 5.837.365,37 lei.
b) Pentru întreg anul 2020 a pierderilor induse de prestarea serviciilor publice de transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat de către RADET Constanța, atât pierderea aferentă rețelei de distribuție, cât și pierderea aferentă rețelei de transport la valoarea care se va determina prin expertiza judiciară care se va dispune în prezentul dosar.
c) Pentru primele 8 luni ale anului 2021, până la data încetării activității RADET Constanța (01.09.2021) a pierderilor induse de prestarea serviciilor publice de transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat de către RADET Constanța, atât pierderea aferentă rețelei de distribuție, cât și pierderea aferentă rețelei de transport la valoarea care se va determina prin expertiza judiciară care se va dispune în prezentul dosar și obligarea pârâților la plata acestor sume.
2. În subsidiar, în măsura respingerii primului petit, s-a solicitat în temeiul dispozițiilor art. 3 alin.4 din OG 36/2006, determinarea prin expertiză judiciară și obligarea pârâților la acoperirea:
a) diferenţei dintre costul unitar înregistrat de RADET Constanța cu prestarea serviciului de alimentare cu energie termică în sistem centralizat pentru populație – SACET Constanța (producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice) şi preţul local al energiei termice practicat de către RADET Constanța pentru energia termică destinată consumului populaţiei –preț aprobat de Consiliul Local a Municipiului Constanța, calculată pentru tot anul 2019
b) diferenţei dintre costul unitar înregistrat de RADET Constanța cu prestarea serviciului de alimentare cu energie termică în sistem centralizat pentru populație – SACET Constanța (producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice) şi preţul local al energiei termice practicat de către RADET Constanța pentru energia termică destinată consumului populaţiei –preț aprobat de Consiliul Local a Municipiului Constanța, calculată pentru tot anul 2020.
c) diferenţei dintre costul unitar înregistrat de RADET Constanța cu prestarea serviciului de alimentare cu energie termică în sistem centralizat pentru populație – SACET Constanța (producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice) şi preţul local al energiei termice practicat de către RADET Constanța pentru energia termică destinată consumului populaţiei –preț aprobat de Consiliul Local a Municipiului Constanța, calculată pentru perioada ianuarie - august 2021 și obligarea pârâților la plata acestor sume.
Noul termen în cauză a fost stabilit pentru data de 24 aprilie 2024.
Datorii istorice
În Buletinul Procedurilor de Insolvență nr. 15164/08.08.2019 sunt consemnate concluziile raportului privind cauzele si imprejurarile care au dus la aparitia insolvenței RADET Constanța.
Potrivit raportului, intrarea în insolvență a Regiei a fost cauzată de un cumul de factori ce s-au interconectat și dezvoltat în timp între ei și care s-au agravat ducând la un deficit major de lichiditate și la decapitalizarea a regiei.
„În analiza cauzelor care au determinat ajungerea în stare de insolvență a debitoarei nu poate fi ignorată situatia financiară a societatii debitoare de la momentul înființării acesteia, situație care și-a pus amprenta asupra întregii evoluții a acesteia de la momentul înfințării până la momentul deschiderii procedurii de insolvență“, potrivit raportului mai sus precizat.
Activitatea RADET a încetat la data de 01.09.2021 ca urmare a revocării dreptului de administrare al RADET Constanța asupra bunurilor mobile și imobile aferente serviciului de alimentare cu energie termică ce aparțin domeniului public și privat al unității administrativ teritoriale Municipiul Constanța începând cu data de 01.09.2021, prin Hotărârea Consiliului Local a Municipiului Constanța nr. 182 din data de 09.06.2021.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Cum a intrat în faliment RADET Constanţa! (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii