Angajaţii unui service auto, condamnaţi pentru că au reparat o maşină cu piese second hand, dar le-au facturat ca fiind noi
Angajaţii unui service auto, condamnaţi pentru că au reparat o maşină cu piese second hand, dar le-au facturat
25 Jan, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
8220
Marime text
Trei angajaţi ai unui service auto au fost condamnaţi definitiv la câte un an de închisoare cu suspendare condiţionată pentru înşelăciune cu privire la calitatea mărfurilor. Instanţa a reţinut că cei trei inculpaţi, în calitate de lucrători ai service-ului, au realizat cu bună ştiinţă şi fără a avea acordul persoanei vătămate o lucrare necorespunzătoare la autovehiculul aparţinând persoanei vătămate, în sensul că au revopsit şi montat o portieră veche pe partea dreapta faţă, în loc de una nouă, şi au înlocuit aripa dreaptă spate în secţiune, în loc să o înlocuiască integral, producând în felul acesta un prejudiciu proprietarului autovehiculului.
Automobilul persoanei vătămate a fost implicat într-un eveniment rutier, şi, întrucât beneficia de efectele unui contract de asigurare încheiat cu (…), la data de 11 decembrie 2009, s-a prezentat la sediul societăţii de asigurări, ocazie cu care a fost întocmit procesul-verbal de daune, cu menţiunea de înlocuire a aripii dreapta spate, uşă dreapta spate, uşă dreapta faţă, bandou uşă dreapta spate, bandou uşă dreapta faţă şi retuşat colţ dreapta bară spate.
În concluzie, instanţa a reţinut că cei trei inculpaţi, în calitate de lucrători ai service-ului, au realizat cu bună ştiinţă şi fără a avea acordul persoanei vătămate o lucrare necorespunzătoare la autovehiculul aparţinând persoanei vătămate, în sensul că au revopsit şi montat o portieră veche pe partea dreapta faţă, în loc de una nouă, şi au înlocuit aripa dreaptă spate în secţiune, în loc să o înlocuiască integral, producând în felul acesta un prejudiciu proprietarului autovehiculului.
Decizia Curţii de Apel este definitivă.
Sursa text: rolii.ro
Cum a începutul totul
Potrivit datelor oficiale, în data de 17 februarie 2010, persoana vătămată a sesizat organele de urmărire penală despre faptul că a fost victima unei înşelăciuni comisă de către reprezentanţii (…), constând în aceea că i-au reparat autoturismul proprietate personală, prin înlocuirea de piese second hand, cu toate că facturarea s-a efectuat pentru piese noi.Automobilul persoanei vătămate a fost implicat într-un eveniment rutier, şi, întrucât beneficia de efectele unui contract de asigurare încheiat cu (…), la data de 11 decembrie 2009, s-a prezentat la sediul societăţii de asigurări, ocazie cu care a fost întocmit procesul-verbal de daune, cu menţiunea de înlocuire a aripii dreapta spate, uşă dreapta spate, uşă dreapta faţă, bandou uşă dreapta spate, bandou uşă dreapta faţă şi retuşat colţ dreapta bară spate.
Plângere la Protecţia Consumatorilor
Autoturismul a fost introdus în reparaţii, la data de 14 decembrie 2009, şi au fost finalizate la data de 6 ianuarie 2010. Pe parcursul acestei perioade au fost efectuate lucrări de tinichigerie de către T.I. şi vopsitorie de către PV.E., ambii angajaţi cu contracte de muncă. După finalizarea tuturor lucrărilor, s-a efectuat verificarea realităţii operaţiunilor şi a respectării standardelor calitativi, de către învinuitul PM.D., consultant coordonator atelier, în cadrul societăţii. La scurt timp după ce a intrat în posesia autoturismului, partea vătămată a constatat deficienţe atât cu privire la calitatea lucrărilor efectuate, cât şi cu privire la autenticitatea pieselor înlocuite, motiv pentru care, la data de 11 ianuarie 2010, a depus o plângere la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.S-a plâns şi organelor de urmărire penală
Fiind nemulţumit de modul în care a fost soluţionată plângerea de către reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, la data de 17 februarie 2010, partea vătămată a reclamat fapta la organele de urmărire penală. Concret, partea vătămată a sesizat faptul că uşa dreapta faţă a autoturismului a fost înlocuită cu una second hand (contrar menţiunilor efectuate în factură), iar aripa dreapta spate a fost înlocuită în secţiune, pe porţiunea efectiv avariată, cu toate că se impunea înlocuirea completă a acesteia, ceea ce a dus la crearea unui aspect inestetic şi va afecta în timp calitatea vopselei.Condamnări
Cei trei inculpaţi angajaţi ai service-ului au fost trimişi în judecată pentru înşelăciune cu privire la calitatea mărfurilor. La jumătatea lunii mai 2018, Judecătoria Bacău a decis condamnarea inculpaţilor la câte un an de închisoare cu suspendare condiţionată pentru înşelăciune cu privire la calitatea mărfurilor.În concluzie, instanţa a reţinut că cei trei inculpaţi, în calitate de lucrători ai service-ului, au realizat cu bună ştiinţă şi fără a avea acordul persoanei vătămate o lucrare necorespunzătoare la autovehiculul aparţinând persoanei vătămate, în sensul că au revopsit şi montat o portieră veche pe partea dreapta faţă, în loc de una nouă, şi au înlocuit aripa dreaptă spate în secţiune, în loc să o înlocuiască integral, producând în felul acesta un prejudiciu proprietarului autovehiculului.
Hotărâre definitivă
Decizia Judecătoriei Bacău a fost contestată la Curtea de Apel Bacău, instanţă care, recent, a menţinut pedepsele aplicate în primă instanţă, respectiv câte un an de închisoare cu suspendare. Tot Curtea de Apel Bacău a admis în parte acţiunea civilă şi a decis obligarea inculpaţilor în solidar să plătească părţii civile suma de 10.000 lei, daune materiale, şi suma de 30.000 lei, daune morale.Decizia Curţii de Apel este definitivă.
Sursa text: rolii.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii