Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
00:19 19 03 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Black Sea Services SRL pierde procesul, la fond, cu Portul Constanța. Firma deține active imobiliare de peste 17 milioane lei

ro

18 Mar, 2025 15:48 285 Marime text
  • Afaceri în Portul Constanța, granița Uniunii Europene
  • Black Sea Services SRL pierde procesul, la fond, cu Portul Constanța. Societatea deține active imobiliare de circa 17,8 milioane lei

     

La Tribunalul Constanța, a fost înregistrat apelul celor de la Black Sea Services SRL, în procesul pe care îl au deschis cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
 
Apelul a fost înregistrat pe 17 martie 2025, dosarul având indicativ 33543/212/2023. Obiectul dosarului constă în daune contractuale. Pe fond, la Judecătoria Constanța, magistrații au respins acțiunea celor de la Black Sea Services SRL. Iată soluția pe scurt – „Respinge cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta xxx, în contradictoriu cu pârâta xxx, ca neîntemeiată. Respinge capătul de cerere având ca obiect obligarea pârâtei la plata către reclamantă, a cheltuielilor de judecată, ca neîntemeiat. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare, ce se va depune la Judecătoria Constanţa. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 22.01.2025”.
 
 
Culețu Sorin-Sotir și Ciocan Gabriel sunt asociați în firmele Black Sea Services SRL (2001),  Black Sea Pilots SRL (2004),  Biosanivet SRL (2006), Event Services SRL, Amenajări Piscicole SRL (2010)  și în proiectele imobiliare Orion Residence SRL și Campus Residence SRL. Ciocan Gabriel mai este asociat în firma Black Sea Transport SRL și  administrează Logistic Remo Service SRL (2011).

Afaceri cu pilotaj  în Portul Constanța


Societatea Black Sea Services SRL (2001) cu activități de servicii anexe transporturilor pe apă are sediul social în Portul Constanța. Asociații  Culețu Sorin-Sotir și Ciocan Gabriel au declarat cifră de afaceri de 38,9 milioane lei, profit de 13,3 milioane lei, 113 angajați și datorii de 2,7 milioane lei.

Firma Black Sea Services SRL (2001) deține 24,58% din  Black Sea Pilots SRL (2004) alături de societatea Tugrep SRL (2009) care este asociat majoritar cu 75,42%   prin  Neacșu Rodica. Firma Tugrep SRL (2009) prin asociat Neacșu Rodica desfășoară activități de contabilitate și  are sediul social la adresa B-dul Tomis nr. 46 vis-a-vis de Primăria Constanța în imobilul unde a funcționat Cinematograful Popular.

B-dul Tomis nr. 46, foto ZIUA de Constanța


Societatea Black Sea Pilots SRL (2004)  a avut asociați, în perioada 2018-2022, mai multe persoane fizice care s-au retras în favoarea asociaților persoane juridice  Black Sea Services SRL  și Tugrep SRL  reprezentate de Culețu Sorin-Sotir,  Ciocan Gabriel și Neacșu Rodica. 

SC Black Sea Pilots SRL (2004), cu același obiect de activitate servicii anexe transporturilor pe apă,  are puncte de lucru în porturile Mangalia și Midia, a declarat cifră de afaceri de 5,4 milioane lei, profit de 801.657 lei, 23 de angajați și datorii de 790.006 lei. 


SC Black Sea Services SRL (2001) deține active în valoare de 17,8 milioane de lei și are în proprietățile imobiliare ca Bufetul Ciuperca din  Mamaia, Incinta Port Constanța clădirea Black sea Services  și una dintre cele mai frumoase și valoroase proprietăți din centrul vechi la adresa Sulmona 13-15 unde funcționează magazinul de lux Miele și compania Maersk Crewing – Maersk România SRL.

strada Sulmona 13-15



Societatea Logistic Remo Service SRL (2011) cu sediul în Portul Constanța, Poarta 2, Clădire Administrativă Sorena, corp B  s-a înființat în 2011 de către trei companii cu vechime în activitatea de pilotaj din Portul Consatanța.

Cele trei firme importante, asociate în cote egale, sunt Compania de remorcare Maritimă Coremar SA (1991) prin Stavrositu Iancu Adrian , Canal Sea Services SRL (1994) și Black Sea Services SRL (2001).

Ciocan Gabriel, Budeș Sterică și Mihalache Marius administrează compania Logistic Remo Service SRL (2011)  cu mandate valabile până în 2026.

Firma  a declarat pierderi financiare de 1,02 milioane lei, trei angajați și datorii de 700.776 lei.

Ciocan Gabriel afaceri în producție energie electrică cu Orban Lucian de la Tomis Plus. Active de 7,3 milioane lei


Oamenii de afaceri Ciocan Gabriel, Orban Lucian și Zaif Daniel sunt asociați în firma Black Sea Transport SRL cu sediul social în cartierul Tomis Plus  și activitate declarată producție de energie electrică. Societatea a declarat, pentru anul 2023, cifră de afaceri de 1,1 milioane lei, profit dublu de 2,2 milioane lei , doi angajați, active în valoare de 7,3 milioane lei și datorii de 630.449 lei.
Culețu Sotir și Ciocan Gabriel alte afaceri – Biosanivet SRL și Amenajări Piscicole SRL

Societatea Biosanivet SRL (2006) Constanța a fost preluată în martie 2020 de la Iancu Mirela, Panușe Emilia și Diaconu Irina Maria. SC Biosanivet SRL (2006) se ocupă cu activități de testare și analize tehnice și are sediul socil la adresa Dezrobirii nr. 147 A. Asociații Culețu Sorin-Sotir și Ciocan Gabriel au declarat, pentru anul 2023, cifră de afaceri de 1,2 milioane lei, profit de 255.911 lei  și 9 angajați.

Societatea Amenajări Piscicole SRL(2010) prin asociați Culețu Sorin-Sotir și Ciocan Gabriel cu activitate declarată acvacultură în ape dulci  a declarat pierderi financiare , un singur angajat și datorii de 427.633 lei. Firma are punct de lucru în Cernavodă, str. Ing. Anghel Saligny nr. 5.

Societatea Amenajări Piscicole SRL a fost înființată la București de către asociații fondatori Vascea Oana Cătălina și Chirca Florin care au cesionat capitalul social în august 2014 către  Culețu Sorin-Sotir și Ciocan Gabriel.

 

Afaceri la sediul din strada Sulmona 13-15



Imobilul interbelic din centrul vechi al Constanței este sediul social pentru firmele  Event Services SRL, Orion Residence SRL, Campus Residence SRL,  Federația de Pescuit Maritim Dobrogea Nord și chiriașii Maersk Crewing – Maersk România SRL.


Societatea Event Services SRL (2008)  prin asociați Culețu Sorin-Sotir și Ciocan Gabriel are cativiatte declarată închirierea bunurilor imobiliare, a declarat pierderi financiare, niciun angajat și datorii de 349.382 lei. Firma a fost înființată de către asociații Culețu Sorin-Sotir,  Ciocan Gabriel și Ion Raimond-Adrian din București care s-a retras în octombtie 2012. Inițial societatea a funcționat în Cartierul Consilierilor pe strada Trapani nr. 44 iar din anul 2017 are sediul social în centrul vechi la adresa Sulmona 13-15.


Societatea Orion Residence SRL (2013) fostă Food and Fast Dogs SRL cu afaceri în imobiliare , prin asociați Culețu Sorin-Sotir, Ciocan Gabriel și Luchian Florin Costel a declarat pierderi financiare și datorii de 3,6 milioane leiși active în valoare de 3,4 milioane lei.
Luchian Florin Costel administrează și  firma Total Credit SRL și deține 25% din Black Sea Shellfish SRL . Luchian Florin Costel a avut calitate de asociat și/sau asociat în firmele radiate Antreprenor management SRL, Alpheus Company SRL și Euroservice Industrial SRL Eforie Sud.


Societatea Campus Residence SRL a fost înființată în ianuarie  2018 de către asociații Culețu Sorin-Sotir, Ciocan Gabriel și Luchian Traian Ștefan cu activitate declarată dezvoltare imobiliară. Firma are activitatea suspendată din mai 2018.
 

Compania Națională Administrația Portului Constanța a renunțat la serviciile firmelor de pilotaj, în 2020, în urma unui ordin al Ministerului Transporturilor.

 

Ordinul Ministerului Transporturilor, despre pilotajul românesc la APM Constanța

 
Instanța Supremă se pronunță definitiv: Pilotajul românesc rămâne la Administrația Porturilor Maritime Constanța

Instanța Supremă se pronunță definitiv:

Pilotajul românesc rămâne la Administrația Porturilor Maritime Constanța

Serviciul de pilotaj al navelor în porturile maritime este un serviciu indispensabil activității portuare, care trebuie să se concentreze pe siguranța vieții omenești, pe siguranța navigației, pe necesitatea protejării mediului înconjurător și a infrastructurii de transport naval.
 
Astfel, în cadrul dezbaterilor derulate în interiorul comunității portuare în cursul ultimelor luni, Constanta Port Business Association a sesizat și adus la cunoștința administrației o serie de aspecte negative ale modului de desfășurare din ultimii ani a acestui serviciu, prin intermediul companiilor specializate. În consecință, Constanța Port Business Association a subliniat necesitatea eliminării posibilității de negociere a principiilor siguranței vieții omenești pe mare și a siguranței navigației, în beneficiul costului mai redus și al acaparării unei cote mai mari de piață de firmele specializate.
 
Totodată, având în vedere caracterul lacunar și contradictoriu, din ultimii 8 ani, al cadrului legislativ aplicabil serviciului public de siguranță pilotaj al navelor în porturile maritime din România, Constanta Port Business Association a comunicat formal autorităților competente poziția sa, înaintând propunerea reorganizării și dezvoltării unui nou cadrul de prestare a serviciului de pilotaj în porturile Constanța și Mangalia, apreciind că standardele de siguranță nu trebuie sacrificate în favoarea intereselor de ordin financiar ale furnizorilor specializați sau ale intermediarilor.
 
Astfel, apariția Ordinului Ministerului Transporturilor nr. 991 din 19 mai 2020 a fost primită cu interes de Constanta Port Business Association, apreciind totodată că, derularea acestui serviciu direct de către compania națională, prin corpul propriu de piloți și excluderea concurenței, reprezintă un prim pas spre a respecta atât opinia Consiliului Concurenței din România, cât și poziția exprimată de Asociația Piloților Maritimi din Europa (EMPA) în ceea ce privește conceptul de siguranță în jurul căruia trebuie construit un serviciu public de siguranță.
 
De aceea, la data contestării Ordinului în instanță, organizația patronală a susținut atât poziția Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cât și a Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, considerând că demersul autorităților este unul coerent, care va genera efecte pozitive, în sensul creșterii gradului de siguranță a navigației, a scăderii costurilor de operare și a creșterii, în consecință, a atractivității portului.
 
În ședința din 17 iunie 2021, Înalta Curte de Casație și Justiție a României a admis recursul formulat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a casat astfel sentința de suspendare a aplicării Ordinului Ministerului Transporturilor nr. 991 din 19 mai 2020, pronunțată inițial în luna decembrie 2020, de Curtea de Apel Constanța si a respins acțiunea ca netemeinică.


Această decizie este definitivă, iar în viitor serviciul de pilotaj va fi astfel exceptat de la orice formă de concurență, fiind desfășurat sub controlul statului român, direct de Administrația Porturilor Maritime Constanța, instituție aflată în subordinea și coordonarea Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în mod nediscriminatoriu și în condiții egale, în ceea ce privește calitatea, timpul și prețul.
CPBA apreciază ca pozitivă această primă etapă de aliniere a cadrului legislativ aplicabil activității portuare din România la buna practică europeană, chiar și ca urmare a intervenției actului de justiție și va continua să sprijine orice demers venit în sprijinul dezvoltării activității sectorului naval, în general, și a activității portuare, în particular.

Citește și

Firma Black Sea Services a obținut un act important de la APM Constanța pentru o investiție imobiliară
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii