Comandant de navă, condamnat la aproape cinci ani de închisoare
Comandant de navă, condamnat la aproape cinci ani de închisoare
25 Oct, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2475
Marime text
Volkan Toplu, trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa, a fost condamnat, ieri, de Tribunalul Constanţa.
Bărbatul a luat un an de închisoare pentru conducerea unei nave de către o persoană fără brevet sau fără certificat de capacitate corespunzător, alte nouă luni de închisoare pentru punerea in navigaţie a unei nave fără echipaj minim de siguranţă şi patru ani de închisoare pentru distrugerea sau avarierea unei nave ori a încărcăturii. Inculpatul a mai primit o pedeapsă de 9.000 de lei amendă penală, reprezentând 90 de zile amendă cu o valoare a zilei-amendă de 100 de lei, pentru pescuit comercial fără licenţă sau autorizaţie, dar şi 9.000 de lei amendă penală, reprezentând 90 de zile amendă cu o valoare a zilei-amendă de 100 de lei, pentru pescuitul ilegal şi pescuitul neraportat al calcanului.
În final, după contopire, bărbatul a fost condamnat la patru ani şi şapte luni de închisoare şi la 15.000 de lei amendă penală.
Tribunalul Constanţa a admis acţiunea civilă şi a dispus obligarea inculpatului să plătească părţii civile Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră - Garda de Coastă Constanţa suma de 40.741,21 de lei, reprezentând daune materiale, respectiv 1.512,01 lei contravaloarea reparaţiilor navei MAI 1101 a Grupului de Nave Constanţa - Garda de Coastă şi 39.229,20 de lei - cheltuieli logistice ocazionate de interceptarea şi conducerea pescadorului „Canham“ la sediul Grupului de Nave Constanţa, Portul Constanţa - dana 0.
Decizia nu este definitivă, aceasta putând fi atacată la Curtea de Apel Constanţa.
La data mediatizării cauzei, procurorii au arătat că, la data de 3 aprilie, inculpatul a condus fără brevet corespunzător, în zona exclusivă a României, ambarcaţiunea „Canhan“ - pavilion Turcia, la bordul căreia se mai aflau alte şapte persoane, în vederea desfăşurării în mod ilicit de activităţi de braconaj al calcanului în condiţiile în care nu deţinea autorizaţie în acest sens şi nici permis pentru pescuit calcan.
„Cu ocazia depistării vasului, inculpatul nu s-a supus somaţiei lucrătorilor poliţiei de frontieră, intrând în coliziune, în mod intenţionat, cu ambarcaţiunea MAI 1101 a Grupului de Nave Constanţa - Garda de Coastă, pe care a avariat-o, situaţie în care ofiţerii de poliţie români au fost nevoiţi să deschidă focul asupra sistemului de propulsie. Verificările au demonstrat că a fost pescuită cantitatea de 157 kg calcan, fiind, de asemenea, amplasate în Marea Neagră mai multe plase de pescuit a căror întindere şi poziţie se verifică în prezent. (…) Membrii echipajului au fost repatriaţi prin intermediul Consulatului din Turcia“, potrivit anchetatorilor.
Bărbatul a luat un an de închisoare pentru conducerea unei nave de către o persoană fără brevet sau fără certificat de capacitate corespunzător, alte nouă luni de închisoare pentru punerea in navigaţie a unei nave fără echipaj minim de siguranţă şi patru ani de închisoare pentru distrugerea sau avarierea unei nave ori a încărcăturii. Inculpatul a mai primit o pedeapsă de 9.000 de lei amendă penală, reprezentând 90 de zile amendă cu o valoare a zilei-amendă de 100 de lei, pentru pescuit comercial fără licenţă sau autorizaţie, dar şi 9.000 de lei amendă penală, reprezentând 90 de zile amendă cu o valoare a zilei-amendă de 100 de lei, pentru pescuitul ilegal şi pescuitul neraportat al calcanului.
În final, după contopire, bărbatul a fost condamnat la patru ani şi şapte luni de închisoare şi la 15.000 de lei amendă penală.
Tribunalul Constanţa a admis acţiunea civilă şi a dispus obligarea inculpatului să plătească părţii civile Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră - Garda de Coastă Constanţa suma de 40.741,21 de lei, reprezentând daune materiale, respectiv 1.512,01 lei contravaloarea reparaţiilor navei MAI 1101 a Grupului de Nave Constanţa - Garda de Coastă şi 39.229,20 de lei - cheltuieli logistice ocazionate de interceptarea şi conducerea pescadorului „Canham“ la sediul Grupului de Nave Constanţa, Portul Constanţa - dana 0.
Decizia nu este definitivă, aceasta putând fi atacată la Curtea de Apel Constanţa.
La data mediatizării cauzei, procurorii au arătat că, la data de 3 aprilie, inculpatul a condus fără brevet corespunzător, în zona exclusivă a României, ambarcaţiunea „Canhan“ - pavilion Turcia, la bordul căreia se mai aflau alte şapte persoane, în vederea desfăşurării în mod ilicit de activităţi de braconaj al calcanului în condiţiile în care nu deţinea autorizaţie în acest sens şi nici permis pentru pescuit calcan.
„Cu ocazia depistării vasului, inculpatul nu s-a supus somaţiei lucrătorilor poliţiei de frontieră, intrând în coliziune, în mod intenţionat, cu ambarcaţiunea MAI 1101 a Grupului de Nave Constanţa - Garda de Coastă, pe care a avariat-o, situaţie în care ofiţerii de poliţie români au fost nevoiţi să deschidă focul asupra sistemului de propulsie. Verificările au demonstrat că a fost pescuită cantitatea de 157 kg calcan, fiind, de asemenea, amplasate în Marea Neagră mai multe plase de pescuit a căror întindere şi poziţie se verifică în prezent. (…) Membrii echipajului au fost repatriaţi prin intermediul Consulatului din Turcia“, potrivit anchetatorilor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii