CSM, anunţ important pentru Justiţia din Constanţa!
CSM, anunţ important pentru Justiţia din Constanţa!
20 Feb, 2017 16:40
ZIUA de Constanta
4194
Marime text
Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat azi Raportul Inspecției Judiciare nr. 4158/IJ/2250/DIJ/2016 privind eficienţa managerială şi modul de îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente, de către conducerile Curţii de Apel Constanţa şi instanțelor arondate.
De asemenea, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat următoarele măsuri:
1. Luarea măsurilor necesare de către persoanele şi organele cu atribuţii de conducere de la Curtea de Apel Constanţa, în vederea unificării procedurilor administrative referitoare la întocmirea, păstrarea şi completarea evidenţelor iniţiate la compartimentele auxiliare ale instanţelor, în raport de noile dispoziţii ale Regulamentului de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea nr. 1357/2015 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii şi de prevederile Hotărârii nr. 1151/2015 a Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii de aprobare a rubricilor registrelor care se ţin pentru evidenţa activităţii instanţelor, precum şi cu privire la menţionarea pe orice act (inclusiv hotărâri judecătoreşti) prin care sunt stocate, colectate sau dezvăluite date cu caracter personal, a numărului de înregistrare de operator de date cu caracter personal, conform dispoziţiilor art. 24 alin. 2 din Legea nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
2. Dispunerea de către conducerea Curţii de Apel Constanţa a măsurilor necesare pentru asigurarea respectării dispoziţiilor Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate şi a Hotărârii nr. 140/2014 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, sub aspectul asigurării dotărilor necesare funcţionării structurii de securitate şi constituirii unui sistem unitar de evidenţă la nivelul tuturor instanţelor din circumscripţia curţii de apel.
3. Adoptarea de către conducerile administrativ-judiciare a măsurilor adecvate în scopul organizării eficiente a activităţii instanţelor la care au fost constatate disfuncţionalităţi, în vederea remedierii deficienţelor constatate, astfel cum au fost menţionate în cuprinsul anexelor raportului de control.
4. Luarea măsurilor necesare de către persoanele şi organele cu atribuţii de conducere de la Tribunalul Constanţa, în vederea instalării programului LOTUS la Judecătoria Hârşova.
5. Monitorizarea de către conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului Constanţa a compartimentului arhivă din cadrul Judecătoriei Constanţa, identificarea unor măsuri de remediere a disfuncţionalităţilor constatate şi urmărirea modului de implementare a acestora, în scopul îmbunătăţirii activităţii.
6. Comunicarea către Inspecţia Judiciară a demersurilor efectuate de conducerile instanţelor în vederea punerii în aplicare a măsurilor de la punctele 1-5, în termen de 8 luni de la data aprobării prezentului raport.
7. Sesizarea Ministerului Justiţiei pentru efectuarea demersurilor corespunzătoare în vederea asigurării necesarului de resurse umane şi materiale pentru operaţiunile specifice activităţii de scanare a documentelor, precum şi a echipamentelor IT pentru buna desfăşurare a activităţii curente, pentru toate instanţele.
8. Sesizarea Ministerului Justiţiei pentru efectuarea demersurilor legale în vederea asigurării unor sedii corespunzătoare pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii de către Tribunalul Constanţa, Judecătoria Constanţa, Judecătoria Mangalia şi Judecătoria Măcin ( pentru această instanţă în măsura în care propunerea de desfiinţare nu va fi pusă în aplicare.)
De asemenea, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat următoarele măsuri:
1. Luarea măsurilor necesare de către persoanele şi organele cu atribuţii de conducere de la Curtea de Apel Constanţa, în vederea unificării procedurilor administrative referitoare la întocmirea, păstrarea şi completarea evidenţelor iniţiate la compartimentele auxiliare ale instanţelor, în raport de noile dispoziţii ale Regulamentului de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea nr. 1357/2015 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii şi de prevederile Hotărârii nr. 1151/2015 a Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii de aprobare a rubricilor registrelor care se ţin pentru evidenţa activităţii instanţelor, precum şi cu privire la menţionarea pe orice act (inclusiv hotărâri judecătoreşti) prin care sunt stocate, colectate sau dezvăluite date cu caracter personal, a numărului de înregistrare de operator de date cu caracter personal, conform dispoziţiilor art. 24 alin. 2 din Legea nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
2. Dispunerea de către conducerea Curţii de Apel Constanţa a măsurilor necesare pentru asigurarea respectării dispoziţiilor Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate şi a Hotărârii nr. 140/2014 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, sub aspectul asigurării dotărilor necesare funcţionării structurii de securitate şi constituirii unui sistem unitar de evidenţă la nivelul tuturor instanţelor din circumscripţia curţii de apel.
3. Adoptarea de către conducerile administrativ-judiciare a măsurilor adecvate în scopul organizării eficiente a activităţii instanţelor la care au fost constatate disfuncţionalităţi, în vederea remedierii deficienţelor constatate, astfel cum au fost menţionate în cuprinsul anexelor raportului de control.
4. Luarea măsurilor necesare de către persoanele şi organele cu atribuţii de conducere de la Tribunalul Constanţa, în vederea instalării programului LOTUS la Judecătoria Hârşova.
5. Monitorizarea de către conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului Constanţa a compartimentului arhivă din cadrul Judecătoriei Constanţa, identificarea unor măsuri de remediere a disfuncţionalităţilor constatate şi urmărirea modului de implementare a acestora, în scopul îmbunătăţirii activităţii.
6. Comunicarea către Inspecţia Judiciară a demersurilor efectuate de conducerile instanţelor în vederea punerii în aplicare a măsurilor de la punctele 1-5, în termen de 8 luni de la data aprobării prezentului raport.
7. Sesizarea Ministerului Justiţiei pentru efectuarea demersurilor corespunzătoare în vederea asigurării necesarului de resurse umane şi materiale pentru operaţiunile specifice activităţii de scanare a documentelor, precum şi a echipamentelor IT pentru buna desfăşurare a activităţii curente, pentru toate instanţele.
8. Sesizarea Ministerului Justiţiei pentru efectuarea demersurilor legale în vederea asigurării unor sedii corespunzătoare pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii de către Tribunalul Constanţa, Judecătoria Constanţa, Judecătoria Mangalia şi Judecătoria Măcin ( pentru această instanţă în măsura în care propunerea de desfiinţare nu va fi pusă în aplicare.)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii