Curtea de Apel Constanța Seaview Media SRL, în proces cu Primăria Constanța. Ce a cerut firma controlată de Ionuț Barbu?
Curtea de Apel Constanța: Seaview Media SRL, în proces cu Primăria Constanța. Ce a cerut firma controlată
24 Feb, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
236
Marime text



- Pe fond, judecătorii de la Tribunalul Constanța au respins ca nefondată cererea de chemare în judecată, decizia fiind luată pe 5 decembrie 2024.
La Curtea de Apel Constanța, a fost înregistrat un nou dosar ce vizează un act administrativ Decizia nr. 72094/14.04.2021.
Seaview Media SRL este reclamant recurent, iar municipiul Constanța și primarul municipiului Constanța apar în calitate de pârâți.
Pe fond, judecătorii de la Tribunalul Constanța au respins ca nefondată cererea de chemare în judecată, decizia fiind luată pe 5 decembrie 2024.
Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Tribunalului Constanţa – Secţia de contencios administrativ şi fiscal, reclamanta SC Seaview Media SRL a chemat în judecată pe pârâţii Municipiul Constanţa prin Primar şi Primarul Municipiului Constanţa, solicitând instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa în cauză să dispună: -
anularea că nelegală şi netemeinică a Deciziei Primarului municipiului Constantă de soluţionare a contestaţiei nr. 40147/01.03.2021 şi, pe cale de consecinţă, anularea că nelegală şi netemeinică a Deciziei nr. ####/18.01.2021 a Primarului municipiului Constantă de respingere a cererii de acordare a unor facilităţi fiscale constând în scutirea taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice la nivelul municipiului Constanţa pentru luna noiembrie 2020;
- obligarea la emiterea unei noi decizii de admitere a cererii de acordare a respectivelor facilităţi pentru luna noiembrie 2020, dispunând
- rambursarea taxei de ocupare a domeniului public şi a penalităţilor aferente achitate incorect pentru luna noiembrie 2020, respectiv suma de 22.901,47 lei.
În motivare, reclamanta a arătat că s-a adresat la data de 11.09.2020 cu cererea nr. 186 către Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanta pentru a i se acorda facilităţile fiscale de scutire a taxei de ocupare a domeniului public cu panouri neinscripţionate cu reclama comercială sau electorală în baza HCL nr. 183/2020 aferent lunii noiembrie 2020.
Reclamanta a precizat că s-a adresat cu cereri similare către Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanta pentru acordarea aceloraşi facilităţi fiscale aferent lunilor martie - octombrie 2020 care au fost soluţionate prin Deciziile nr. 161273/21.10.2020, 161283/21.10.2020, 161284/21.10.2020, 161660/21.10.2020, 161661/21.10.2020, 161663/21.10.2020, 175849/17.11.2020, 185999/07.12.2020, ####### ##.10.2021 de acordare a acestor facilităţi şi de scutire de la plata taxei de ocupare a domeniului public pentru panourile publicitare în discuţie.
A menţionat că prin Decizia nr. ####/18.01.2021 i s-a respins cererea pentru acordarea aceloraşi facilităţi aferent lunii noiembrie 2020 pentru neîndeplinirea obligaţiei prevăzută la art. 10.5 din Contractul de colaborare nr. 86215/02.07.2004 încheiat între ########## ######### ## #.C. ####### ##### S.R.L., încetat la data de 02.07.2019 prin ajungere la termen unde se precizează „Colaboratorul are obligaţia că în termen de 3 zile de la încetarea contractului de colaborare, în condiţiile prezentului capitol, să predea locaţiile ce fac obiectul prezentului contract, în starea în care i-au fost predate ” coroborat cu art. VI din Legea nr. 154/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 185/2013 unde se precizează „Mijloacele de publicitate autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei legi vor fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de ocupare a locatiilor pe care se află mijloacele de publicitate”.
Reclamanta a arătat că a formulat contestaţie împotriva acestei decizii, care a fost soluţionată prin Decizia nr. #####/14.04.2021.
A învederat faptul că la data de 02.07.2004 a încheiat cu Municipiul Constanta contractul de colaborare nr. 86215 având ca obiect: Art. 2.1: "...Realizarea, în comun, a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanta. Prin activitatea de reclamă şi publicitate se înţelege orice formă de promovare a unui produs, serviciu, marca, activitate, firma etc., în limitele domeniului public şi privat al Municipiului Constantă, realizată prin: Amplasare de suporturi cu scop publicitar (outdoor) fixe sau mobile indiferent de dimensiuni; Acţiuni sau manifestări promoţionale, Sampling."
Potrivit art. 4.1 al Contractului de colaborare: "Durata colaborării pentru realizarea în comun a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al Municipiului Constanta este de 15 ani cu posibilitatea prelungirii pentru o durată similară, prin acordul părţilor."
La data de 03.07.2019 reclamanta a primit din partea Primăriei Municipiului Constanta, Direcţia Autorizare şi Sprijin Operatori Economici, Serviciul Contracte, informarea nr. 127422/02.07.2019 prin care i s-au adus la cunoştinţa următoarele:
- La data de 02.07.2019 contractul de colaborare a încetat prin ajungere la termen;
- Odată cu încetarea contractului, S.C. ####### ##### S.R.L. are obligaţia să dezafecteze în totalitate mijloacele publicitare şi să predea aceste amplasamente în conformitate cu art. 10.5 din contractul de colaborare;
- Până la definitivarea procedurilor de dezafectare a mijloacelor publicitare şi predarea amplasamentelor, S.C. ####### ##### S.R.L. are obligaţia achitării taxelor prevăzute de HCL nr. 507/2018 privind modificarea şi completarea HCL ######## privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale la nivelul municipiului Constantă începând cu anul 2019 în ceea ce priveşte ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constantă cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stoppere, alte mijloace publicitare precum şi a celorlalte obligaţii fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare, (este vorba despre taxa de ocupare a domeniului public, taxa autorizare campanii promoţionale şi taxa de publicitate).
Reclamanta a precizat că aferent lunii noiembrie 2020 a efectuat raportarea privind ocuparea domeniului public.
Ulterior datei de 02.07.2019 raporturile juridice ale reclamantei cu Primăria Municipiului Constanta s-au derulat pe târâm extracontractual, desfăşurându-se în fapt acelaşi obiect al Contractului de colaborare, respectiv realizarea, în comun, a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanta.
Reclamanta a precizat că Primăria nu a solicitat eliberarea de urgenţă a locaţiilor, înţelegând că o asemenea operaţiune de amploare nu poate fi adusă la împlinire prin orice forţă coercitiva a oricărei autorităţi administrative şi că trebuie asigurată continuitatea serviciului public de publicitate până la adoptarea regulamentului de publicitate (obligaţie în sarcina Primăriei) şi trebuie să nu se producă prejudicii persoanelor implicate.
A evidenţiat că HCL NR. 183/2020 în baza căreia au fost emise atât deciziile contestate, cât şi deciziile anterioare prin care s-a aprobat acordarea scutirii de plată a taxei de ocupare a locurilor publice (lunile martie - octombrie 2020), stabilesc regulile şi procedura pentru acordarea scutirii de la plata taxei datorată pentru utilizarea temporară a locurilor publice, taxa prevăzuta la art. 5 alin. 1 punctele 19 şi 20, şi art. 6 alin. 1 punctele 19 şi 20 din Anexa nr. 9 la HCLM nr. 138/2019. OG nr. 69/2020 prevede regulile privind scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor.
Ce a spus Primăria Constanța?
În motivare, pârâţii au arătat că HCL ######## a fost emisă în raport de prevederile art.V şi VI OUG 69/2020 pentru modificarea şi completarea Codului Fiscal prin instituirea unor măsuri fiscale, având la bază actele normative de instituire a stării de urgenţă, a stării de alertă şi prelungirea stării de alertă în contextul pandemiei COVID-19.
Pârâţii au menţionat că, prin HCL nr. 183/30.06.2020 privind acordarea unor facilităţi fiscale operatorilor economici şi persoanelor fizice din ########## #########, în contextul crizei generate de SARS-CoV-2, la art.6 s-a dispus: "Se aprobă, pentru perioada 15.03.2020 - 31.12.2020, scutirea de la plata taxei datorată pentru utilizarea temporară a locurilor publice, taxă prevăzută de art. 5 alin. (1) punctele 19 si 2020, şi art. 6 alin. (1) punctele 19 şi 20 din Anexa nr. 9 la H.C.L.M. nr. 138/2019. În cazul taxei prevăzută la art.5 alin. (1) punctul 20, şi art. 6 alin. (1) punctul 20 din Anexa nr. 9 la H.C.L.M. nr. 138/2019, scutirea prevăzută la alin. (1) se aplică doar în cazul panourilor inscripţionate cu afişe publicitare pentru alte scopuri decât cele comerciale sau electorale".
S-a arătat că prin Decizia nr. ####/18.01.2021 a fost respinsă cererea reclamantei de acordare a unor facilităţi fiscale constând în scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru luna noiembrie 2020. S-a reţinut că reclamanta nu îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea scutirii de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice, în esenţă întrucât nu face dovada actului de deţinere / folosire legală a domeniului public ori privat al municipalităţii.
În acest sens, s-a reţinut că a expirat din data de 02.07.2019 contractul de colaborare nr. 86215/02.07.2004, acesta nu a fost prelungit, iar conform dispoziţiilor contractuale şi legale reclamanta ocupa fără drept domeniul public şi privat.
Pârâţii au arătat că a fost formulată cerere de anulare a HCL nr. 183/30.06.2020, de către emitentul acesteia Consiliul Local Constanţa, în temeiul art.l alin.6 #### 554/2004, ce face obiectul Dosarului nr. ####/118/2021 al Tribunalului Constanţa.
În soluţionarea respingerii cererii de acordare a facilităţii fiscale pentru luna noiembrie 2020 s-a reţinut, pin decizia contestată, că reclamanta nu îndeplineşte condiţia existenţei unui act valabil de deţinere şi ocupare a domeniului public ori privat al municipalităţii.
Întrucât aceasta nu şi-a îndeplinit obligaţia, a fost emisă Dispoziţia Primarului nr. 5300/23.12.2020 prin care s-a dispus somarea pârâtei ####### ##### SRL să procedeze la desfiinţarea panourilor publicitare amplasate pe domeniul public ori privat, într-un termen de 48 de ore de la primirea somaţiei/notificării, ca efect al încetării Contractului de colaborare. În Dosarul nr. ####/118/2021 al Tribunalului Constanţa prin Sentinţa civilă nr. ####/02.06.2021 a fost respinsă contestaţia formulată de pârâta ####### ##### SRL împotriva Dispoziţiei nr. 5300/23.12.2020, fiind menţinut actul administrativ.
Pârâţii au susţinut că obligaţia de eliberare a domeniului public şi privat a municipalităţii este şi una legală, nu doar contractuală, faţă de dispoziţiile art.VI din Legea nr. 154/2017: "Mijloacele de publicitate autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei legi vor fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de ocupare a locaţiilor pe care se află mijloacele de publicitate".
Au apreciat că susţinerile reclamantei că deţine în continuare, în mod legal, dreptul de a ocupa domeniul public şi privat în baza autorizaţiilor de construcţie, sunt nefondate. Acest drept nu mai există de la momentul expirării contractului de colaborare, indiferent de existenţa ori nu a autorizaţiilor de construire. Pe de o parte, autorizaţiile de construire sunt acte subsecvente contractului care dă dreptul ocupării domeniului public ori privat, având o existenţă limitată la perioada contractuală, care a expirat în iulie 2019. Pe de altă parte, nu poate fi validată poziţia reclamantei de a menţine panourile publicitare şi după o perioadă de mai mult de un an şi jumătate de la expirarea contractului, pe considerentul că face demersuri pentru desfiinţarea acestora, în condiţiile în care legea (şi contractul) îi limitează ocuparea domeniului public şi privat la momentul expirării perioadei contractuale.
Decizia pe fond
„Respinge ca nefondată cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta Seaview Media SRL în contradictoriu cu pârâţii Municipiul Constanţa şi Primarul Municipiului Constanţa. Obligă reclamanta la plata sumei de 2.856 de lei către pârâţi cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul Constanţa – Secţia de contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată astăzi, 05.12.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea instanţei”, a decis Tribunalul Constanța.
Despre Seaview Media SRL
Potrivit termene.ro, Seaview Media SRL a fost înființată în anul 2000 și se ocupă de activități ale agențiilor de publicitate. Firma are un punct de lucru și pe bulevardul Tomis, din Constanța.
Asociat unic și administrator figurează Sorin Ionuț Barbu. În 2023, Seaview Media SRL a declarat trei angajați, pierderi peste 255.000 de lei și cifra de afaceri peste 62.000 de lei.
Sorin-Ionuţ Barbu şi Carmen Antoanela Stăncescu, asociaţi ai societăţii Seaview Media SRL (2000) Constanța au aprobat mai multe decizii, în 2024.
Astfel, din firmă s-a retras Carmen Antoanela Stăncescu care a cesionat, la valoarea nominală de 10 lei/parte socială., cele 1.022 părți sociale deţinute în cadrul societăţii, lui Barbu Sorin-Ionuţ, care devine astfel asociat unic.
Carmen Antoanela Stăncescu a primit 10.220 lei de la Sorin-Ionuţ Barbu, reprezentând contravaloarea părţilor sociale cesionate.
Ca urmare a cesionării, capitalul social, în valoare totală de 1.022.400 lei (102.240 p.s.), cu valoare nominală de 10 lei, aparţine în totalitate dlui Barbu Sorin-Ionuţ.
Participarea la profit şi pierderi este de 100% pentru asociatul unic, Barbu Sorin-Ionuţ. Durata societăţii este nedeterminată. Mandatul administratorului este pe o perioadă de 50 de ani, având puteri depline de reprezentare şi administrare a societăţii.
Având în vedere modificarea suprafeţei cu destinaţie de sediu social, se actualizează adresa sediului social, noua adresă fiind următoarea: municipiul Constanţa, strada Maior Gheorghe Sontu nr. 10, terasa, camera nr. 1, etaj, judeţul Constanţa.
Cedentul, Stăncescu Carmen Antoanela, a transmis, iar cesionarul, Barbu Sorin-Ionuţ, a preluat împreună cu activul şi pasivul societăţii toate drepturile şi obligaţiile prezente şi viitoare ce decurg din deţinerea părţilor sociale, atât a celor deţinute cât şi a celor cedate, inclusiv achitarea tuturor datoriilor societăţii către bugetul de stat şi alte persoane fizice sau juridice, de orice natură, existente şi neachitate până la data prezentei hotărâri, atât cele evidenţiate, cât şi cele care vor apărea ca urmare a unor acţiuni de control.
Cesiunea s-a făcut conform prevederilor art. 202 alin. (1)din Legea nr. 31/1990 modificată şi republicată. Deciziile au fost publicate în Monitorul Oficial partea a IV-a cu numărul 3883 din data de 14 august 2024.
Numele lui Ionuț Barbu mai apare în Ideea Construct & Media SRL, Follow Me SRL, Takys SRL, Canin Escort Security SRL, Elite Center SRL, Seaview Advertising SRL, Buka Holding SRL și X-Brise SRL (2008), cu sediul în Galați.
La sfărșitul anului 2023, X-Brise SRL și-a schimbat sediul social de pe strada Agromecului nr. 16, Chirnogeni, județul Constanța, pe strada Portului nr. 20, Galați. Capitalul social în sumă de 100.000 de lei al X-Brise SRL este împărțit astfel: Meraki Development SRL deține 85% din capitalul social, iar Sorin – Ionuț Barbu deține 15%. Conform termene.ro, Meraki Development SRL este controlată de Maria Bucur. Georgiana Corina Gaiță este administratorul Meraki Development SRL.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Firme din Constanța. Afaceristul Ionuț Barbu a intrat într-un nou business. Cu cine s-a asociat și ce activități va derula?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii