De ce a pierdut Primăria Constanța procesul pentru bodycam-urile Poliției Locale (MOTIVARE)
De ce a pierdut Primăria Constanța procesul pentru bodycam-urile Poliției Locale (MOTIVARE)
11 Aug, 2023 18:00
ZIUA de Constanta
2338
Marime text
- Primăria Constanța pierde procesul cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, după ce Curtea de Apel a stabilit că decizia de sancționare a municipiului a fost una corectă, „amplu motivată“
- Judecătorii au motivat Hotărârea 3/2023 din dosarul 509/118/2022
- ANSPDCP a dispus ca „operatorul UAT Municipiul Constanța, reprezentat prin Primar, pentru Direcţia Generală de Poliţie Locală Constanţa, să înceteze orice operaţiune sau set de operaţiuni de prelucrare de date cu caracter personal efectuate prin intermediul sistemelor audio-video de tip body-camera şi să şteargă datele cu caracter personal din sistemul de evidenţă a datelor cu caracter personal constituit în acest scop“
- Decizia ANSPDCP a fost reconfirmată de Curtea de Apel
UAT Municipiul Constanța a pierdut definitiv procesul care vizează bodycam-urile polițiștilor locali, Curtea de Apel, instanță care a pronunțat decizia definitivă în cauză, arătând în motivarea hotărârii că decizia Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal de sancționare a municipiului a fost una „amplu motivată“, fiind „motivată atât în fapt cât şi în drept“.
Aspectele sunt cuprinse în Hotărârea 3/2023 a Curții de Apel Constanța, pronunțată în dosarul 509/118/2022, cauză deschisă pe rolul instanței de către UAT Municipiul Constanța, care a dat în judecată Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Lovitura în justiție este cu atât mai dură cu cât, în primă instanță, Municipiul Constanța câștigase procesul, iar dosarul a fost trimis la Curte în urma apelului declarat de ANSPDCP.
UAT Municipiul Constanța „nu s-a conformat celor dispuse prin măsura corectivă“
Acum judecătorii de la Curtea de Apel au motivat decizia nefavorabilă municipalității arătând că „prin procesul-verbal contravențional nr.21060/24.11.2021 intimata-reclamantă UAT Municipiul Constanţa a fost sancționată pentru încălcarea prevederilor art.5 alin.1 lit.a) raportat la art.6 alin.1 din Regulamentul UE 2016/679, contravenție prevăzută de art.14 alin.5 lit.a) din Legea nr.190/2018 însoţită de măsurile menţionate în planul de remediere anexat la procesul-verbal, care trebuiau aduse la îndeplinire în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal contravenţional“.
„Măsurile de remediere au constat în obligaţia contravenientei de a asigura conformitatea operaţiunilor de prelucrare, efectuate prin utilizarea dispozitivelor de înregistrare audio-video de tip microfon prevăzut cu camera video ( body cam), cu dispoziţiile art.5 şi 6 din RGPD“, potrivit Curții de Apel.
Instanța de apel a reținut că „dat fiind că prin această adresă reclamanta (nr., UAT Municipiul Constanța) a comunicat începerea procedurilor cu privire la măsurile de remediere dispuse prin planul de remediere şi nu îndeplinirea acestora precum şi modalitatea de îndeplinire însoţită de dovezile aferente, în mod corect a reţinut apelanta Autoritatea Naţională de Supraveghere că intimata-reclamantă nu s-a conformat celor dispuse prin măsura corectivă din planul de remediere anexă la procesul-verbal contravenţional, şi nu a respectat nici termenul de 3 zile lucrătoare stabilit, dispunând, în temeiul art.16 alin.6 din Legea nr.102/2005 emiterea Deciziei nr.# contestată în cauză“.
„Curtea reţine că decizia contestată a fost motivată atât în fapt cât şi în drept, prin prisma dispoziţiilor art.55 şi următoarele din Regulamentul (UE) 2016/679, dispoziţiile art.14 alin.1 şi art.16 alin.6 din Legea nr.102/2005“, au conchis judecătorii instanței care au pronunțat decizia definitivă.
Așa cum arătam în edițiile anterioare, ANSPDCP a dispus ca „operatorul UAT Municipiul Constanța, reprezentat prin Primar, pentru Direcţia Generală de Poliţie Locală Constanţa, să înceteze orice operaţiune sau set de operaţiuni de prelucrare de date cu caracter personal efectuate prin intermediul sistemelor audio-video de tip body-worn camera şi să şteargă datele cu caracter personal din sistemul de evidenţă a datelor cu caracter personal constituit în acest scop“.
Măsura a fost dispusă prin Decizia nr. 3/04.01.2022 a Autorității, fiind însă contestată cu succes (în primă instanță) de către Primăria Constanța.
Acum, Curtea de Apel a schimbat prima hotărâre a Tribunalului și a reconfirmat Decizia ANSPDCP, hotărârea fiind definitivă.
Sursa motivare: Portalul Național al Jurisprudenței – www.rejust.ro
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Un turist din Neamț a învins Poliția Locală Constanța în instanță pentru parcare!
Aspectele sunt cuprinse în Hotărârea 3/2023 a Curții de Apel Constanța, pronunțată în dosarul 509/118/2022, cauză deschisă pe rolul instanței de către UAT Municipiul Constanța, care a dat în judecată Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Lovitura în justiție este cu atât mai dură cu cât, în primă instanță, Municipiul Constanța câștigase procesul, iar dosarul a fost trimis la Curte în urma apelului declarat de ANSPDCP.
UAT Municipiul Constanța „nu s-a conformat celor dispuse prin măsura corectivă“
Acum judecătorii de la Curtea de Apel au motivat decizia nefavorabilă municipalității arătând că „prin procesul-verbal contravențional nr.21060/24.11.2021 intimata-reclamantă UAT Municipiul Constanţa a fost sancționată pentru încălcarea prevederilor art.5 alin.1 lit.a) raportat la art.6 alin.1 din Regulamentul UE 2016/679, contravenție prevăzută de art.14 alin.5 lit.a) din Legea nr.190/2018 însoţită de măsurile menţionate în planul de remediere anexat la procesul-verbal, care trebuiau aduse la îndeplinire în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal contravenţional“.
„Măsurile de remediere au constat în obligaţia contravenientei de a asigura conformitatea operaţiunilor de prelucrare, efectuate prin utilizarea dispozitivelor de înregistrare audio-video de tip microfon prevăzut cu camera video ( body cam), cu dispoziţiile art.5 şi 6 din RGPD“, potrivit Curții de Apel.
Instanța de apel a reținut că „dat fiind că prin această adresă reclamanta (nr., UAT Municipiul Constanța) a comunicat începerea procedurilor cu privire la măsurile de remediere dispuse prin planul de remediere şi nu îndeplinirea acestora precum şi modalitatea de îndeplinire însoţită de dovezile aferente, în mod corect a reţinut apelanta Autoritatea Naţională de Supraveghere că intimata-reclamantă nu s-a conformat celor dispuse prin măsura corectivă din planul de remediere anexă la procesul-verbal contravenţional, şi nu a respectat nici termenul de 3 zile lucrătoare stabilit, dispunând, în temeiul art.16 alin.6 din Legea nr.102/2005 emiterea Deciziei nr.# contestată în cauză“.
„Curtea reţine că decizia contestată a fost motivată atât în fapt cât şi în drept, prin prisma dispoziţiilor art.55 şi următoarele din Regulamentul (UE) 2016/679, dispoziţiile art.14 alin.1 şi art.16 alin.6 din Legea nr.102/2005“, au conchis judecătorii instanței care au pronunțat decizia definitivă.
Așa cum arătam în edițiile anterioare, ANSPDCP a dispus ca „operatorul UAT Municipiul Constanța, reprezentat prin Primar, pentru Direcţia Generală de Poliţie Locală Constanţa, să înceteze orice operaţiune sau set de operaţiuni de prelucrare de date cu caracter personal efectuate prin intermediul sistemelor audio-video de tip body-worn camera şi să şteargă datele cu caracter personal din sistemul de evidenţă a datelor cu caracter personal constituit în acest scop“.
Măsura a fost dispusă prin Decizia nr. 3/04.01.2022 a Autorității, fiind însă contestată cu succes (în primă instanță) de către Primăria Constanța.
Acum, Curtea de Apel a schimbat prima hotărâre a Tribunalului și a reconfirmat Decizia ANSPDCP, hotărârea fiind definitivă.
Sursa motivare: Portalul Național al Jurisprudenței – www.rejust.ro
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Un turist din Neamț a învins Poliția Locală Constanța în instanță pentru parcare!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii