Decizie de ultim moment în justiția din Constanța! Este vizat un fost inspector CJC, condamnat cu executare, în 2021
Decizie de ultim moment în justiția din Constanța! Este vizat un fost inspector CJC, condamnat cu executare,- Boris Parpală a solicitat și obținut, la data de 16 septembrie 2022, rejudecarea dosarului în care a fost condamnat definitiv, pe data de 14 iunie 2021, la trei ani și patru luni de închisoare cu executare.
Curtea de Apel Constanța a anulat azi, 22 decembrie 2022, formele de executare ale sentinței penale prin intermediul căreia Boris Parpală, fost inspector în cadrul Consiliului Judeţean Constanţa şi director al Direcţiei pentru Agricultură a Judeţului Constanţa, a fost condamnat la închisoare cu executare!
Decizia este definitivă și a fost luată, potrivit datelor noastre, de judecătorii Ileana Anastasiu și Marius Cristian Epure, de la Curtea de Apel Constanța.
Amintim că Boris Parpală a solicitat și obținut, la data de 16 septembrie 2022, rejudecarea dosarului în care a fost condamnat definitiv, pe data de 14 iunie 2021, la trei ani și patru luni de închisoare cu executare.
De altfel, la jumătatea lunii septembrie 2022, Curtea a dispus punerea de îndată în libertate a lui Parpală Boris de sub puterea mandatului de executare a pedepsei închisorii.
Iată deciziile Curții de Apel
16.09.2022
Ora estimata: 09:00
Complet: - C. 3 A
Tip solutie: Admite în principiu contestaţie în anulare
Solutia pe scurt: În temeiul art. 431 alin. 2 cod procedură penală, art. 430 cod procedură penală: Admite în principiu contestația în anulare împotriva deciziei penale nr. 537/P din 14.06.2021 pronunțată în dosarul penal nr. 3610/118/2015 al Curții de Apel Constanța, formulată de condamnatul PARPALĂ BORIS. Admite cererea formulată de condamnatul PARPALĂ BORIS ; Dispune suspendarea executării deciziei penale nr. 537/P din 14.06.2021 pronunțată în dosarul penal nr. 3610/118/2015 al al Curții de Apel Constanța, în ce îl privește pe condamnatul PARPALĂ BORIS, până la soluționarea contestației în anulare. Dispune punerea de îndată în libertate a condamnatului PARPALĂ BORIS de sub puterea mandatului de executare a pedepsei închisorii nr. 63/2020 din14.06.2021emis în dosarul penal nr. 3610/118/2015 al Tribunalului Constanța, dacă nu este arestat sau reținut în altă cauză. Se comunică potrivit dispozițiilor legale. Fixează termen pentru judecarea contestației în anulare la data de 8 decembrie 2022. Se citează părțile. Definitivă. Cercetată în camera de consiliu. Pronunțată în ședință publică astăzi, 16 septembrie 2022.
Document: Încheiere de şedinţă 16.09.2022
22.12.2022
Ora estimata: 09:00
Complet: - C. 3 A
Tip solutie: Admis contestaţie în anulare
Solutia pe scurt: În temeiul art. 432 cod procedură penală: Admite contestația în anulare formulată de condamnatul PARPALĂ BORIS împotriva deciziei penale nr. 537/P din 14.06.2021 pronunțată în dosarul penal nr. 3610/118/2015 al Curții de Apel Constanța,. Desființează în parte decizia penală nr. 537/P din 14.06.2021 pronunțată în dosarul penal nr. 3610/118/2015 al Curții de Apel Constanța, în ce îl privește pe condamnatul PARPALĂ BORIS. Anulează formele de executare ale sentinței penale nr. 43 din 23.01.2019 pronunțată în dosarul penal nr. 3610/118/2015 al Tribunalului Constanța, în ce îl privește pe condamnatul PARPALĂ BORIS. Se comunică potrivit dispozițiilor legale. Fixează termen pentru judecarea contestației în anulare la data de 16 martie 2022. Se citează părțile. Definitivă. Pronunțată în ședință publică astăzi, 22 decembrie 2022.
Document: Hotarâre 1012/2022 22.12.2022
Boris Parpală, fost inspector în cadrul Consiliului Judeţean Constanţa şi director al Direcţiei pentru Agricultură a Judeţului Constanţa, a fost condamnat definitiv, pe data de 14 iunie 2021, la trei ani și patru luni de închisoare cu executare.
În rechizitoriul întocmit, procurorii DNA arată că, „în perioada 21 decembrie 2010 - 1 august 2014, inculpatul Parpală Boris, ca urmare a influenţei şi autorităţii conferite de funcţiile pe care le-a deţinut în cadrul Consiliului Judeţean Constanţa şi în cadrul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Judeţului Constanţa, în baza unor oferte realizate de acesta, a determinat reprezentanţii a 22 de primării de pe raza judeţului să încheie cu SC Fatum Consulting SRL, firmă pe care o administra, contracte de prestări ale unor servicii inutile şi nesolicitate de acestea (elaborarea strategiei de dezvoltare locală a comunei, consultanţă în elaborarea documentaţiei de finanţare a unor proiecte etc.)“.
„Ulterior, în temeiul acestor contracte, inculpatul a emis facturi şi a contactat apoi reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale, cărora le-a solicitat plata sumelor facturate, iar după ce, în contul SC Fatum Consulting SRL, au fost virate fondurile respective, s-au făcut plăţi către diverşi furnizori şi retrageri de bani“, conform DNA.
În actul de sesizare a instanţei se arată că, „în perioada de 1 ianuarie 2012 - 3 aprilie 2015, inculpatul Parpală Boris, în calitate de administrator de drept şi ulterior de fapt al SC Fatum Consulting SRL, a înregistrat în contabilitatea acesteia operaţiuni fictive şi cheltuieli nereale, diminuând astfel baza impozabilă, cu efectul prejudicierii bugetului de stat cu suma de 445.831 de lei, reprezentând impozit pe profit şi taxă pe valoare adăugată“.
„În cursul anului 2013, inculpatul, împreună cu SC Fatum Consulting SRL, a investit o parte din sumele obţinute ca urmare a contractelor încheiate cu cele 22 de unităţi administrativ-teritoriale, menţionate mai sus, pentru concesionarea unui teren în judeţul Constanţa, înfiinţarea unei livezi şi edificarea unei construcţii pe terenul respectiv, ascunzând astfel originea ilicită a sumelor respective. La data de 6 februarie 2014, inculpatul Parpală Boris a transmis în mod fictiv părţile sociale deţinute în cadrul SC Fatum Consulting SRL către o persoană, deşi ulterior a continuat să beneficieze de activitatea societăţii şi a continuat să efectueze operaţiuni comerciale în numele acesteia, cu scopul îngreunării urmăririi penale“, au conchis procurorii.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp