Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:34 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dispute fără sfârșit Ce au hotărât judecătorii Curții de Apel în litigiul dintre Ministerul Educației și fostul inspector școlar general Gabriela Bucovală

ro

06 Jun, 2020 00:00 4548 Marime text
  • Ministerul Educației o acționase în instanță pe Gabriela Bucovală pentru fișele de evaluarea din anul școlar 2016-2017.
  • Tribunalul a respins inițial acțiunea Ministerului, ca inadmisibilă.
  • Recent, Curtea de Apel a hotărât rejudecarea.
Disputele din instanță dintre Gabriela Bucovală, fostul inspector școlar general al Constanței, și Ministerul Educației sunt departe de a se finaliza.
Recent, judecătorii Curții de Apel Constanța au pronunțat, recent, o decizie de rejudecare a procesului în care Ministerul a dat-o în judecată pe Gabriela Bucovală pentru fișele de evaluare aferente anului școlar 2016-2017, în dosarul civil cu numărul 2331/2/2018.

Potrivit minutei Decizie nr. 226/CA, hotărâre pronunțată pe 20 mai de Secția a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal, instanța „admite recursul. Casează hotărârea judecătorească și trimite cauza spre rejudecare aceleiași instanțe“. Decizia Curții de Apel este definitivă, astfel că dosarul va fi trimis spre rejudecare Tribunalului Constanța.
După cum arătam în edițiile anterioare ale cotidianului, în luna noiembrie 2019, Ministerul Educaţiei Naţionale a pierdut procesul, judecătorii Tribunalului Constanţa apreciind că acţiunea formulată de instituţie este inadmisibilă. Fostul inspector școlar general Gabriela Bucovală a fost dată în judecată de Ministerul Educaţiei pentru fişele de evaluare aferente anului şcolar 2016-2017.
 

Lipsesc autoevaluarea și semnătura

Astfel, reprezentanţii Ministerului au afirmat în acţiunea depusă la instanţă că fişele respective nu ar fi fost întocmite conform Metodologiei: „Persoanelor evaluate li s-a transmis un document ce conţine doar evaluarea făcută de comisie, lipsesc autoevaluarea şi semnătura persoanei evaluate. Conform formularului din Metodologia mai sus amintită Anexei 1 la Metodologia aprobată prin Ordinul nr. 4315/2014 persoana evaluată semnează pe aceeaşi pagină cu membrii comisiei de evaluare“, se arată în cererea de chemare în judecată formulată de MEN şi citată pe Portalul Jurisprudenţei www.rolii.ro.
 
În acest context, reprezentanţii Ministerului le-au cerut judecătorilor să anuleze documentele respective şi emiterea unor noi fişe, cu respectarea Metodologiei.
În replică, Gabriela Bucovală a susţinut în proces că „respectând normele Ordinului nr. 4315/2014, (...) în calitate de inspector şcolar general al judeţului Constanţa, a transmis Fişa de (auto)evaluare către minister însoţită de Raportul argumentativ şi de documentaţia reglementată de ordinul în discuţie în termenul stabilit de Minister prin adresa nr. 1610/DGMP/07.07.2014, transmisă intimatei (n.r. - Gabriela Bucovală). Fişa de (auto) evaluare transmisă de aceasta respecta întocmai forma şi cerinţele de fond cerut de normele Ordinului 4315/2014“.
 
În urma analizării actelor depuse la dosar, judecătorii Tribunalului Constanţa au respins inițial, ca inadmisibilă, acţiunea Ministerului.
 

Hotărârea primei instanțe

În motivare, judecătorii arătaseră că „actul a cărui anulare este solicitată este un act ce îi este adresat pârâtei şi consacră calificative, deci implicit drepturi ale acesteia, în raport de funcţia de inspector şcolar general al judeţului Constanţa, pe care a îndeplinit-o în cursul  anului şcolar 2016-2017, şi nu drepturi ale reclamantului, astfel că numai pârâta ar fi putut justifica un interes în promovarea unei acţiuni relativ la fişa de evaluare, demers care însă nu a fost realizat“, conform sursei citate.
„În speţă“, au spus judecătorii Tribunalului, „reclamantul invocă propriile erori formale în susţinerea cererii pe care a formulat-o în cauză, legea interzicând invocarea propriei culpe pentru formularea unei cereri“. „Pe de altă parte, în favoarea reclamantului nu poate fi invocat un folos practic şi legitim prin admiterea cererii, ci, dimpotrivă, folosul ar putea să fie cel mult al pârâtei, în condiţiile în care se solicită anularea actului sub aspectul formei sale“, conform Portalului Jurisprudenței.
Această decizie a fost însă răsturnată de Curtea de Apel, care a decis rejudecarea cazului.



Citește și:

Ministerul Educaţiei a făcut recurs în dosarul cu Gabriela Bucovală
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii