Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:39 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dosarul, în apel la Tribunalul Constanța Comuna Cuza Vodă a pierdut procesul cu Garda de Mediu privind anularea unui proces verbal de contravenție

ro

05 Sep, 2024 17:00 737 Marime text
  • Unitatea Administrativ Teritorială comuna Cuza Vodă, județul Constanța, a pierdut la Judecătoria Medgidia procesul cu Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Constanța, prin care a cerut anularea procesului verbal 009176/23.10.2023
  • Pe 26 iulie 2024, la cel de al 6-lea termen, Judecătoria Medgidia a respins cererea petentei pentru anularea procesului verbal 009176/23.10.2023
  • Petenta a făcut apel la data de 29 august 2024, acesta fiind înregistrat la Tribunalul Constanța pe 2 septembrie a.c.
 
Unitatea Administrativ Teritorială comuna Cuza Vodă, județul Constanța, a pierdut la Judecătoria Medgidia procesul cu Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Constanța, prin care a cerut anularea procesului verbal 009176/23.10.2023.
 
Dosarul 9823/256/2023 a fost înregistrat pe 9 noiembrie 2023 la Judecătoria Medgidia cu obiectul „plângere contravențională GNM - 009176/23.10.2023”.
 
UAT comuna Cuza Vodă a avut calitatea de petent, iar Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Constanța era intimatul.
 
Pe 26 iulie 2024, la cel de al 6-lea termen, Judecătoria Medgidia a respins cererea petentei pentru anularea procesului verbal 009176/23.10.2023.
 
„Respinge ca neîntemeiată plângerea contravenţională, formulată de către petenta ... PRIN PRIMAR, cu sediul ales în ..., în contradictoriu cu intimata ..., cu sediul în ..., împotriva procesului–verbal seria ... nr. ... incheiat la data de 23.10.2023 de care agentii constatatori din cadrul Comisariatului Judetean Constanta al Garzii Nationale de Mediu. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Judecătoria Medgidia. Pronunţată astăzi, 26.07.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, conform art. 402 Cod procedură civilă”, se arată în minuta judecătorească.
 


Petenta a făcut apel la data de 29 august 2024, acesta fiind înregistrat la Tribunalul Constanța pe 2 septembrie a.c. Tribunalul încă nu a stabilit data ședinței de judecată.

UAT comuna Cuza Vodă, amendată cu 45.000 de lei de Garda Națională de Mediu
 

Potrivit informațiilor de pe rejust.ro, UAT comuna Cuza Vodă, în contradictoriu cu Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Constanța, a solicitat anularea procesului verbal 009176/23.10.2023, înlocuirea amenzii contravenționale de 45.000 de lei cu avertisment, terțiar reducerea cuantumului amenzii sub/spre minimul prevăzut de lege, cu obligarea intimatei la plata cheltuielilor de judecată.
 
În motivarea plângerii formulate, petentul arată, în esență, că în cuprinsul actului contestat intimata nu a descris fapta pretinsă a fi contravenție, aceasta fiind descrisă numai în cuprinsul raportului de inspecție întocmit, respectiv că în actul atacat nu se descrie care este fapta contravențională, nu se detaliază elemete care să conducă la ideea că s-ar fi săvârșit fapta contravențională, nu este descris locul, data și ora când s-ar fi comis contravenția.
 
Judecătoria Medgidia a constatat că în urma unei inspecții desfășurate de reprezentanții Gărzii Naționale de Mediu în perioada 10.10.2023 – 23.10.2023 s-a încheiat procesul verbal de constatare și sancționare a contravențiilor în care se arată:
 
„Unitatea administrativ-teritoriala ####-#### nu a respectat obligatia legala de a atinge un nivel de pregatire pentru neutralizare si reciclare de minim 50% din masa totala de deseuri generate in anul 2022, minim pentru deseurile de hartie, metal, plastic si sticla provenite din deseurile menajere generate de catre populatie, astfel se constata la UAT ####-#### o incalcare a prevederilor art. 17 alin.(5) lit.b) din OUG 92/2021 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare. Unitatea Administrativ Teritoriala ####-#### nu a asigurat colectarea separata, transportul, neutralizarea, valorificarea si eliminarea finala a deseurilor, inclusiv a deseurilor menajere periculoase, potrivit prevederilor legale in vigoare. Totodata, s-a constatat ca autoritatea publica locala nu a asigurat spatiile necesare pentru colectarea separata a deseurilor, incalcand prevederile art. 60 alin.(1) lit.g). Aceste aspecte au fost consemnate si in Raportul de inspectie din data de 23.10.2023 asumat de domnul Vice ######".
 
Conform dispoziţiilor art. 34 alin. 1 din O.G. 2/2001, procesul-verbal de contravenţie este supus controlului de legalitate şi temeinicie al instanţei. Cu privire la controlul de legalitate, instanţa constată că în cauză nu este incident niciunul dintre motivele de nulitate absolută, prevăzute în mod expres de art. 17 din O.G. 2/2001, procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor conţinând menţiunile privitoare la numele, prenumele şi calitatea agentului constatator, numele şi prenumele contravenientului, descrierea faptei săvârşite, data comiterii acesteia şi semnătura agentului constatator.
 
„Instanta constata ca fapta este descrisa amanuntit, cu toate mentiunile cerute de lege, asa cum instanta a expus-o mai sus, toate aceste mentiuni de descriere a faptei fiind cuprinse in actul contestat. De asemenea, fapta reţinută în sarcina petentului a fost constatată şi sancţionată de un agent constatator competent si concordanţă articolele care o sanctioneaza. In ceea ce priveste temeinicia procesului verbal, acesta este un act de autoritate intocmit de agentul constatator ca reprezentant al unei autoritati administrative, investit de autoritatea statala pentru constatarea si sanctionarea unor fapte care contravin ordinii sociale, dupa o procedura speciala si care face dovada situatiei de fapt mentionate in cuprinsul sau pana la proba contrara, fapta respectiva fiind probata cu ajutorul prezumnei de legalitate a actului administrativ (actul a fost emis cu respectarea conditillor de fond si de forma prevazute de lege), asociata cu prezumtia de autenticitate (actul emana in mod real de la autoritatea intimata) si cu prezumtia de veridicitate (actul reflecta in mod real ceea ce a stabilit autoritatea emitenta).”
 
Instanța a constatat că, din punct de vedere formal, procesul verbal de contravenție a fost legal întocmit.

 
Întrucât petentul nu a reușit să dovedească o situație contrară celei reținute în procesul verbal atacat și nu a făcut dovada existenţei unei cauze exoneratoare de răspundere, instanţa reţine că procesul-verbal de contravenţie este legal şi temeinic, iar sancţiunea este corect aplicată şi individualizată.
 
Sursă text: Portalul Instanțelor de Judecată și rejust.ro (https://www.rejust.ro/juris/de27gg58d)
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
Societatea Cazacioc & CO, la judecată cu Garda de Mediu și Protecția Mediului. Incinerările, o afacere anuală de 4 milioane de lei (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii