Draft Construct SRL, chemată în instanță de Floor Cover Solutions, pentru o sumă de bani. Iată povestea!
Draft Construct SRL, chemată în instanță de Floor Cover Solutions, pentru o sumă de bani. Iată povestea!
05 Oct, 2024 16:42
ZIUA de Constanta
699
Marime text
- Draft Construct SRL este chemată în judecată de Floor Cover Solutions SRL, într-un dosar ce vizează acțiune în daune contractuale – pretenții
- Între cele doua părţi s-a încheiat contractul de vânzare-cumpărare şi prestări servicii nr. 633/02.12.2022 în temeiul căruia, reclamanta în calitate de vânzător s-a obligat la vânzarea către societatea pârâtă, a unor bunuri menţionate în anexa contractului, respectiv sistem tartan pentru teren de joacă, ce avea să fie montat în curtea grădiniţei „Amicii” din municipiul Constanţa
Draft Construct SRL este chemată în judecată de Floor Cover Solutions SRL, într-un dosar ce vizează acțiune în daune contractuale – pretenții.
Dosarul este în stadiul de apel la Tribunalul Constanța, având ca indicativ 13025/212/2023. Pe fond, Judecătoria Constanța a admis cererea firmei Floor Cover Solutions SRL, însă Draft Construct SRL a făcut apel. La mijloc ar fi recuperarea a peste 13.000 de euro.
Soluția pe scurt:
„Admite cererea formulată de reclamanta xx în contradictoriu cu pârâta xx. Obliga pârâta să achite reclamantei suma de 66509,77 lei, cu dobânda de 0.2% pe zi întârziere, începând cu data de 17.05.2023 şi până la data plăţii efective. Obliga pârâta la plata sumei de 7435 lei, către reclamantă, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând taxa judiciară şi onorariu avocat. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Judecătoria Constanţa. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 08.08.2024”, se arată în soluția de pe fond.
Ce a cerut reclamanta?
Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Constanţa, la data de 17.05.2023, sub nr. #####/212/2023, reclamanta Floor Cover Solutions SRL, în contradictoriu cu pârâta Draft Construct SRL, ce are ca obiect acțiune în răspundere contractuala a solicitat:
-Obligarea societăţii pârâte la plata sumei de 13.446,64 euro (66.509,77 lei) în temeiul Contractului de vânzare-cumpărare şi prestări servicii nr. 633/02.12.2022;
-Obligarea societăţii pârâte la plata daunelor interese moratorii în cuantum convenţional de 0,2 % raportat la debitul principal, cu începere de la data înregistrării prezentului litigiu pe rolul Judecătoriei Constanţa;
-Obligarea societăţii pârâte la plata cheltuielilor de judecată ocazionate reclamantei prin promovarea prezentului litigiu, constând în taxa judiciară de timbru şi onorariu de avocat.
În motivarea cererii, reclamanta a arătat în esenţă că, între cele doua părţi s-a încheiat contractul de vânzare-cumpărare şi prestări servicii nr. 633/02.12.2022 în temeiul căruia, reclamanta în calitate de vânzător s-a obligat la vânzarea către societatea pârâtă, a unor bunuri menţionate în anexa contractului, respectiv sistem tartan pentru teren de joacă, ce avea să fie montat în curtea grădiniţei „Amicii” din Municipiul Constanţa.
În contraprestație, societatea pârâtă s-a obligat la plata prețului vânzării-cumpărării în cuantum de 26.892,81 euro, din care la data semnării a achitat 50%, respectiv suma de 13.446,64 euro, iar în ceea ce privește diferența de 13.446,64 euro, părţile contractante au convenit că se va achita prin bilet la ordin la data finalizării lucrării, respectiv într-un termen de 45 de zile de la data semnării procesului-verbal de recepție a lucrării.
Reclamanta a solicitat a se avea în vedere că pârâta nu şi-a îndeplinit integral obligaţia de plată a preţului contractant în condiţiile în care a beneficiat integral de prestaţiile oferite de către reclamantă.
În motivarea în fapt, a arătat, în esenţă, că la data de 02.12.2022 a fost încheiat între părţi contractul de vânzare-cumpărare şi prestare servicii nr. 663/02.12.2022 prin care reclamanta s-a obligat la livrarea şi montarea sistemului tartan în grosime de 10 mm pentru o suprafaţă de 900mp (locul de joacă al grădiniţei) contra sumei în cuantum de 26892,81 euro, din care 50% au fost achitaţi la momentul semnării contractului şi diferenţa prin BO scadent la 45 zile de la momentul semnării procesului-verbal de recepţie a lucrării conform art. 2 alin.1, pct. 2 din Contract.
Pârâta a susţinut că, din cauza propriei sale culpe, reclamanta a întârziat extrem de mult executarea lucrării, până spre data de 18.01.2023, când oricum a realizat că nu avea suficient material comandat de la producător, iar în tot acest timp pârâta era extrem de presată de autoritatea contractantă, având în vedere depăşirea termenelor de finalizare a lucrării.
În perioada ianuarie-martie 2023, părţile au încercat soluţionarea pe cale amiabilă a divergenţelor.
Achiziția de la Grădinița Amicii
Primăria Constanța a atribuit contractul pentru execuția lucrărilor de construcții în cadrul proiectului „Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit Amicii Constanța”. Valoarea totală a achiziției (fără TVA) este de 3.910.151.45 lei. Câștigătorul contractului este societatea Draft Construct SRL, cu sediul social în Constanța.
Vă reamintim, în data de 20 decembrie 2019 a fost semnat contractul de finanțare nr.5029 al proiectului „Reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței cu program prelungit „Amicii", Constanța", în cadrul Regio - Programul Operațional Regional 2014 - 2020, Axa prioritara 4: „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4.4: „Investițiile în educație, în formare profesională pentru dobândirea de competențe pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare", Obiectiv specific 4.4: „Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă". Contractul de finanțare a fost semnat de Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Constanța - în calitate de beneficiar, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației - în calitate de Autoritate de Management și Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud - Est în calitate de Organism Intermediar.
Floor Cover Solutions SRL
Floor Cover Solutions SRL a fost înființată de asociat unic și administrator Stan Cătălin în 2013, cu sediul în Valu lui Traian, strada București nr. 49 B, jud. Constanța.
În 2014, este cooptat în Floor Cover Solutions SRL Soare Aurelian, fratele fostului primar din Cogealac Ion Soare, iar în 2015 Stan Cătălin îi cesionează acestuia 7 parți sociale, capitalul social fiind împărțit astfel: Soare Aurelian - 28 părţi sociale, în total 280 lei, reprezentând 68,29% (la profit şi pierderi), iar Stan Cătălin - 13 părţi sociale, în total 130 lei, reprezentând 31,71% (la profit şi pierderi). Administratorul societății este Stan Cătălin.
Potrivit RECOM, numele lui Soare Aurelian este sau a fost legat și de societățile Predeal Holidays SRL Brașov, Tomis Real Estate SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța, Soare Aurelian Întreprindere Individuală Constanţa, TIC-TAC A.S. SRL Constanţa, FILA S.H. SRL Constanţa, Rogusto-Line SRL Constanţa, Agro Sofil SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța, Algera Com SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța, Ravena Impex SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța, Pro Granido SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța, Montana Azuga SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța, Pescăruşul Vesel SRL, Constanţa, Agrosefag SRL, Ovidiu, jud. Constanța, Eraos SA, Fântânele, jud. Constanța, Grain Tomis SRL, Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța (radiată), Intermed Grain Trans SRL Constanţa (radiată), Predeal Holidays SA, Constanţa (radiată).
Firma are încheiate peste 150 de cumpărări directe, potrivit Termene.ro.
Pentru anul 2023, Floor Cover Solutions SRL a raportat o cifră de afaceri de 12.268.889 lei, profit de 413.431 lei și un număr mediu de 4 angajați.
Draft Construct SRL
Societatea Draft Construct SRL a fost înființată în 2004 de Tigănescu Dumitru și Tigănescu Adrian, cu sediul social în Constanța.
Tigănescu Dumitru este asociat unic și administrator al firmei.
Potrivit Recom, numele lui Tigănescu Dumitru mai figurează în Draft Dinamic Construct SRL, Draft Master Construct SRL și Draft Proinvest Construct SRL.
Firma are încheiate peste 50 de cumpărări directe și în jur de 120 de achiziții publice, potrivit Termene.ro.
Pentru anul 2023, Draft Construct SRL a declarat cifră de afaceri de 46.522.577 lei, profit 3.021.334 lei și un număr mediu de 38 de angajați.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
Sursă text: Portalul Instanțelor de Judecată și rejust.ro
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
A fost atribuit contractul. Cine va reabilita grădinița cu program prelungit AMICII din municipiul Constanța?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii