După 10 ani de anchetă, dosarul Linz a ajuns în instanţă! Tragedie pe Dunăre. Un comandant german, judecat pentru moartea a doi români
După 10 ani de anchetă, dosarul Linz a ajuns în instanţă!: Tragedie pe Dunăre. Un comandant german, judecat
25 Dec, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2047
Marime text
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Galaţi au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a unui bărbat, comandant al navei-convoi „Linz“, aflat sub pavilion Germania, pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă. Dosarul va fi soluţionat de către magistraţii din Judecătoria Medgidia. În prezent, dosarul se află în faza camerei preliminare, urmând ca primul termen pe fond să fie stabilit ulterior.
În actul de sesizare a instanţei, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Galaţi arată că, pe data de 14 noiembrie 2008, inculpatul, în calitate de comandant al navei-convoi „Linz“, pe parcursul navigării, în amonte, în sectorul românesc al Dunării, zona „Dervent“, nu ar fi respectat dispoziţiile prevăzute de Regulamentul de Navigaţie pe Dunăre aplicabile în sectorul dificil de navigaţie fluvială mai sus citat (comunicarea radiotelefonică în canalul de comunicaţie destinat navigării pe fluviul Dunărea, oprirea înaintării în amonte a navei, obţinerea de informaţii din partea dispeceratului şi aşteptarea trecerii navei care naviga în aval). Ca urmare a acestor acţiuni, spun procurorii, inculpatul ar fi manevrat greşit nava-convoi pe care o conducea, determinând astfel coliziunea acesteia cu o navă (şlep motor Andreea), sub pavilion România. Ulterior impactului, şlepul s-a scufundat, iar cei doi membri ai echipajului acestuia s-au înecat.
Dosarul va fi soluţionat de către magistraţii din Judecătoria Medgidia. Oricare va fi decizia acestei instanţe, aceasta va putea fi atacată la Curtea de Apel Constanţa.
În actul de sesizare a instanţei, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Galaţi arată că, pe data de 14 noiembrie 2008, inculpatul, în calitate de comandant al navei-convoi „Linz“, pe parcursul navigării, în amonte, în sectorul românesc al Dunării, zona „Dervent“, nu ar fi respectat dispoziţiile prevăzute de Regulamentul de Navigaţie pe Dunăre aplicabile în sectorul dificil de navigaţie fluvială mai sus citat (comunicarea radiotelefonică în canalul de comunicaţie destinat navigării pe fluviul Dunărea, oprirea înaintării în amonte a navei, obţinerea de informaţii din partea dispeceratului şi aşteptarea trecerii navei care naviga în aval). Ca urmare a acestor acţiuni, spun procurorii, inculpatul ar fi manevrat greşit nava-convoi pe care o conducea, determinând astfel coliziunea acesteia cu o navă (şlep motor Andreea), sub pavilion România. Ulterior impactului, şlepul s-a scufundat, iar cei doi membri ai echipajului acestuia s-au înecat.
Dosarul va fi soluţionat de către magistraţii din Judecătoria Medgidia. Oricare va fi decizia acestei instanţe, aceasta va putea fi atacată la Curtea de Apel Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii