În atenția justițiabililor! De astăzi, se modifică activitatea instanțelor de judecată
În atenția justițiabililor!: De astăzi, se modifică activitatea instanțelor de judecată
01 Sep, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
1184
Marime text
- Se poate refuza primirea persoanelor cu simptome de infectare, potrivit noilor reglemantări, președintele instanței urmând să fie anunțat când există un asemenea caz.
- Se recomandă ca intrarea și ieșirea din sediul instanței să se facă pe căi de acces separate.
- Ședințele de judecată ar putea fi suspendate pentru aerisirea / dezinfectarea sălilor.
În hotărârea adoptată de Secția pentru Judecători se arată, printre altele, că programul de lucru, inclusiv programul de lucru cu publicul, al instanțelor poate fi adaptat prin decizia conducătorului instanței, în scopul prevenirii răspândirii COVID – 19 și al protecției persoanelor care își desfășoară activitatea în cadrul instanței.
De asemenea, pentru cauzele complexe, în care sunt mai mulți martori de audiat, de exemplu, ori în care sunt multe părți sau care se desfășoară în sistem de videoconferință, se recomandă fixarea unei ore distincte, la finalul ședinței, ori alocarea unei ședințe separate.
Accesul justițiabililor, al altor participanți la procesele civile și penale și al publicului în sediul instanței se recomandă a fi permis astfel încât să fie respectat intervalul de timp prevăzut și poate fi limitat în scopul respectării regulilor de distanțare socială.
Se poate refuza primirea persoanelor cu simptome de infectare
Se mai arată în hotărârea CSM că „atunci când refuză primirea unei persoane ce prezintă simptome de infectare cu SARS-CoV-2, persoana responsabilă din cadrul detașamentului de pază înștiințează de îndată președintele instanței sau persoana desemnată de acesta și, dacă este cazul, președintele completului de judecată, pentru a fi dispuse măsurile administrative sau judiciare necesare.De asemenea, începând de astăzi este permisă obținerea prin fotografiere a unor copii de pe înscrisuri din dosarele instanței, iar judecătorul va avea în vedere să nu stabilească în cadrul aceleiași ședințe mai multe cauze în care se impune administrarea unei probațiuni complexe.
Depunerea de înscrisuri, prin comunicare electronică Instanțele pot stabili un interval orar la sfârșitul ședinței de judecată, destinat exclusiv dosarelor lăsate la a doua strigare, în măsura în care condițiile instanței permit fixarea unor intervale de timp în acest sens.
În ce privește depunerea de cereri sau înscrisuri la dosarul cauzei și transmiterea lor către părți, se solicită ca aceasta să fie făcută prin poștă sau prin mijloacele de comunicare electronică, pe cât posibil nu în timpul ședinței de judecată.
Pentru accesul în arhiva instanței în vederea consultării dosarelor, președintele poate stabili intervale orare alocate distinct avocaților, consilierilor juridici, practicienilor în insolvență, experților și interpreților.
În plus, în măsura în care este posibil, se recomandă ca intrarea și ieșirea din sediul instanței să se facă pe căi de acces separate.
Totodată, la stabilirea listei de ședință pe intervale orare, președintele completului va avea în vedere duratele de timp necesare de suspendare a ședinței de judecată pentru aerisirea/dezinfectarea sălii de ședință.
Citește și:
Oficial, de la Consiliul Superior al Magistraturii:
Ce posturi de conducere sunt libere, în instanțele constănțene
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii