Începe haosul pentru şoferii din Constanţa Sens giratoriu, amenajat ca insulă circulară cu spaţiu verde, şi trotuare refăcute
Începe haosul pentru şoferii din Constanţa: Sens giratoriu, amenajat ca insulă circulară cu spaţiu verde,
08 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
11567
Marime text
Primăria Municipiului Constanţa a solicitat de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa aviz de mediu pentru proiectul „Reparaţii şi modernizare strada Termele Romane şi strada Traian, pe sectorul Poarta 1 - bulevardul Tomis“.
În vederea fluidizării circulaţiei rutiere şi pietonale, dar şi pentru îmbunătăţirea aspectului urbanistic din zona accesului pe la Poarta 1 şi zona intersecţiei strada Termele Romane cu strada Traian, UAT Municipiul Constanţa, prin SC Confort Urban SRL, propune realizarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a tramei stradale.
Terenul ce face obiectul amenajărilor propuse are o suprafaţă totală de 18.800 mp şi aparţine domeniului public al Municipiului Constanţa.
Principale sectoare în care se vor realiza lucrările sunt:
- strada Termele Romane - de la intersecţia acces Post Control Poarta 1 Port Constanţa şi acces către peninsulă (zona Vraja Mării) către strada Traian, pe o lungime de cca 325 m;
- varianta Valea Portului - de la intersecţia acces Post Control Poarta 1 Port Constanta către Prelungirea Traian, pe o lungime de cca 270 m;
- strada Termele Romane, zona staţiei BUS Poarta 2 - Tribunal până la intersecţia cu strada Traian, pe o lungime de cca 119 m;
- strada Traian, de la ieşirea din intersecţia cu strada Mihai Viteazu până la intersecţia cu bulevardul Tomis şi strada Negru Vodă, pe o lungime de cca 287 m.
Strada Termele Romane este principala arteră de acces către Portul Constanţa prin Postul de Control Poarta 1 şi către zona peninsulară şi Portul Turistic Tomis, prezentând o serie de disfuncţionalităţi ale traficului rutier şi pietonal, cum ar fi: staţionări şi coloane de autovehicule cu blocaje şi conflicte de trafic, atât pe strada Termele Romane, cât şi la intersecţia cu strada Traian; condiţii neadecvate de acces şi manevre ale autocarelor cu turişti dinspre/către Terminalul de pasageri din Portul Constanţa; traficul pietonal de la/spre staţia BUS Poarta 1 nu este reglementat corespunzător pentru pietonii care intră sau ies din incinta portuară, siguranţa circulaţiei fiind deficitară; la intersecţia strada Traian cu bd. Tomis şi strada Negru Vodă, insula de reglementare a circulaţiei rutiere este realizată din elemente mobile provizorii.
Prin amenajările propuse, se urmăreşte realizarea următoarelor obiective: racordarea lucrărilor şi a reglementărilor la prevederile proiectului CN APM Constanţa de modernizare a accesului prin Postul de Control Poarta 1; creşterea capacităţii de intrare/ieşire a autovehiculelor şi a pietonilor prin Postul de Control acces Poarta 1 şi reducerea timpului de aşteptare, prin reorganizarea şi fluidizarea traficului; fluidizarea circulaţiei rutiere către/dinspre peninsulă şi portul Tomis, la intersecţia dintre strada Termele Romane şi strada Traian şi la intersecţia dintre strada Traian cu bd. Tomis şi strada Negru Vodă; îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, întoarcere şi staţionare a autobuzelor pentru transportul public din zona staţiilor BUS Poarta 1 şi Poarta 2; refacerea sistemului de reglementare a circulaţiei rutiere prin marcaje şi indicatoare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, sporirea gradului de confort şi a siguranţei rutiere; îmbunătăţirea iluminatului public în vederea creşterii vizibilităţii şi îmbunătăţirii aspectului urbanistic al zonelor de acces în Poarta 1 şi peninsulă, precum şi la intersecţia străzii Traian cu strada Termele Romane.
Principalele lucrări propuse prin prezentul proiect constau în:
- reamenajarea a două căi de acces rutiere (la Poarta 1 şi zona peninsulară) - varianta Valea Portului şi strada Termele Romane;
- reamenajarea intersecţiei dintre strada Termele Romane cu strada Traian prin realizarea unui sens giratoriu, cu insulă circulară cu spaţiu verde;
- reamenajarea staţiei BUS Poarta 2 prin lucrări de îmbunătăţire a circulaţiei autobuzelor, de ranforsare şi refacere a carosabilului şi a trotuarelor pietonale;
- refacerea insulei de dirijare cu spaţiu verde interior de la intersecţia bd. Tomis cu strada Negru Vodă;
- amenajarea de noi căi pietonale pentru asigurarea circulaţiei în condiţii de creştere a siguranţei pietonale;
- refacerea sistemului de iluminat public şi amenajarea de noi spaţii verzi;
- asigurarea ne noi facilităţi pentru circulaţia autobuzelor (benzi cu destinaţie proprie de circulaţie, semafoare cu telecomandă, după caz);
- reamenajarea spaţiilor de parcare adiacente trotuarelor.
În vederea fluidizării circulaţiei rutiere şi pietonale, dar şi pentru îmbunătăţirea aspectului urbanistic din zona accesului pe la Poarta 1 şi zona intersecţiei strada Termele Romane cu strada Traian, UAT Municipiul Constanţa, prin SC Confort Urban SRL, propune realizarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a tramei stradale.
Terenul ce face obiectul amenajărilor propuse are o suprafaţă totală de 18.800 mp şi aparţine domeniului public al Municipiului Constanţa.
Principale sectoare în care se vor realiza lucrările sunt:
- strada Termele Romane - de la intersecţia acces Post Control Poarta 1 Port Constanţa şi acces către peninsulă (zona Vraja Mării) către strada Traian, pe o lungime de cca 325 m;
- varianta Valea Portului - de la intersecţia acces Post Control Poarta 1 Port Constanta către Prelungirea Traian, pe o lungime de cca 270 m;
- strada Termele Romane, zona staţiei BUS Poarta 2 - Tribunal până la intersecţia cu strada Traian, pe o lungime de cca 119 m;
- strada Traian, de la ieşirea din intersecţia cu strada Mihai Viteazu până la intersecţia cu bulevardul Tomis şi strada Negru Vodă, pe o lungime de cca 287 m.
Strada Termele Romane este principala arteră de acces către Portul Constanţa prin Postul de Control Poarta 1 şi către zona peninsulară şi Portul Turistic Tomis, prezentând o serie de disfuncţionalităţi ale traficului rutier şi pietonal, cum ar fi: staţionări şi coloane de autovehicule cu blocaje şi conflicte de trafic, atât pe strada Termele Romane, cât şi la intersecţia cu strada Traian; condiţii neadecvate de acces şi manevre ale autocarelor cu turişti dinspre/către Terminalul de pasageri din Portul Constanţa; traficul pietonal de la/spre staţia BUS Poarta 1 nu este reglementat corespunzător pentru pietonii care intră sau ies din incinta portuară, siguranţa circulaţiei fiind deficitară; la intersecţia strada Traian cu bd. Tomis şi strada Negru Vodă, insula de reglementare a circulaţiei rutiere este realizată din elemente mobile provizorii.
Iată obiectivele urmărite!
Prin amenajările propuse, se urmăreşte realizarea următoarelor obiective: racordarea lucrărilor şi a reglementărilor la prevederile proiectului CN APM Constanţa de modernizare a accesului prin Postul de Control Poarta 1; creşterea capacităţii de intrare/ieşire a autovehiculelor şi a pietonilor prin Postul de Control acces Poarta 1 şi reducerea timpului de aşteptare, prin reorganizarea şi fluidizarea traficului; fluidizarea circulaţiei rutiere către/dinspre peninsulă şi portul Tomis, la intersecţia dintre strada Termele Romane şi strada Traian şi la intersecţia dintre strada Traian cu bd. Tomis şi strada Negru Vodă; îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, întoarcere şi staţionare a autobuzelor pentru transportul public din zona staţiilor BUS Poarta 1 şi Poarta 2; refacerea sistemului de reglementare a circulaţiei rutiere prin marcaje şi indicatoare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, sporirea gradului de confort şi a siguranţei rutiere; îmbunătăţirea iluminatului public în vederea creşterii vizibilităţii şi îmbunătăţirii aspectului urbanistic al zonelor de acces în Poarta 1 şi peninsulă, precum şi la intersecţia străzii Traian cu strada Termele Romane.
Ce lucrări vor fi executate
Principalele lucrări propuse prin prezentul proiect constau în:
- reamenajarea a două căi de acces rutiere (la Poarta 1 şi zona peninsulară) - varianta Valea Portului şi strada Termele Romane;
- reamenajarea intersecţiei dintre strada Termele Romane cu strada Traian prin realizarea unui sens giratoriu, cu insulă circulară cu spaţiu verde;
- reamenajarea staţiei BUS Poarta 2 prin lucrări de îmbunătăţire a circulaţiei autobuzelor, de ranforsare şi refacere a carosabilului şi a trotuarelor pietonale;
- refacerea insulei de dirijare cu spaţiu verde interior de la intersecţia bd. Tomis cu strada Negru Vodă;
- amenajarea de noi căi pietonale pentru asigurarea circulaţiei în condiţii de creştere a siguranţei pietonale;
- refacerea sistemului de iluminat public şi amenajarea de noi spaţii verzi;
- asigurarea ne noi facilităţi pentru circulaţia autobuzelor (benzi cu destinaţie proprie de circulaţie, semafoare cu telecomandă, după caz);
- reamenajarea spaţiilor de parcare adiacente trotuarelor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii