Iulian Grigorenco și Alexandru Stan pot fi puși în libertate! Decizia, contestată de DNA Constanța
Iulian Grigorenco și Alexandru Stan pot fi puși în libertate! Decizia, contestată de DNA ConstanțaTribunalul Constanța a decis azi punerea în libertate a lui Iulian Grigorenco și a lui Alexandru Stan, trimiși în judecată de DNA Constanța.
Instanța a înlocuit măsura arestării preventive dispusă faţă de inculpaţi cu cea a arestului la domiciliu pe o perioadă de 30 de zile cu începere de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri.
Decizia a fost contestată deja de procurorii DNA Constanța.
Oficial
Solutia pe scurt: Admite cererile formulate de către inculpaţii GRIGORENCO IULIAN şi STAN ALEXANDRU. În art.242 alin.2 C.p.p: Înlocuieşte măsura arestării preventive dispusă faţă de inculpaţii GRIGORENCO IULIAN - şi STAN ALEXANDRU - cu măsura arestului la domiciliu pe o perioadă de 30 de zile cu începere de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri. Dispune punerea în libertate a inculpaţilor, dacă nu sunt reţinuţi sau arestaţi în altă cauză, de sub puterea mandatelor de arestarea preventivă nr.14/UP/1.02.2021 şi 15/UP/1.02.2021 ) emise de către judecătorul de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Constanţa. În baza art.221 alin.(1) cod procedură penală, inculpaţii au obligaţia de a nu părăsi imobilele unde locuiesc, situate în Constanţa, şi fără permisiunea organului judiciar în faţa căruia se află cauza. În baza art.221 alin.(2) cod procedură penală, pe durata arestului la domiciliu, inculpaţii au şi următoarele obligaţii: a) să se prezinte în faţa judecătorului de cameră preliminară şi în faţa instanţei de judecată ori de câte ori sunt chemaţi; b) să nu comunice direct sau indirect, pe nicio cale, între ei, şi nici cu martorul (...). În baza art.221 alin.(4) cod procedură penală, atrage atenţia inculpaţilor că, în caz de încălcare cu rea-credinţă a obligaţiilor care le revin, măsura arestului la domiciliu se poate înlocui cu măsura arestării preventive. În baza art.221 alin.(9) cod procedură penală, desemnează I.P.J. – Biroul de Supravegheri Judiciare ca autoritate de verificare periodică a măsurilor şi obligaţiilor inculpaţilor. Cu contestaţie în termen de 48 de ore de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică azi, 19.05.2021.
Cei doi sunt acuzați de trafic de droguri de mare risc și punerea în circulație de valori falsificate, comise în formă simplă și continuată.
Conform anchetatorilor, dosarul este disjuns din cauza penală privindu-l pe comisarul-șef Cornel Gabriel Coteanu, fost șef al Poliției Eforie, județul Constanța, bănuit de luare de mită în formă continuată și instigare la abuz în serviciu.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În cursul lunii ianuarie 2021, pe raza municipiului Constanța, cei doi inculpați ar fi vândut unei persoane cantitatea 30 comprimate ecstasy (MDMA). În același context, unul dintre inculpați ar fi încercat să pună în circulație un număr de nouă bancnote a câte 50 euro fiecare, falsificate. De asemenea, la domiciliul unuia dintre inculpați au fost găsite 205 comprimate ecstasy (MDMA) și opt bancnote a câte 50 euro fiecare, falsificate.
Anterior, procurorii anticorupție au încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu o persoană fizică, în sarcina căreia s-a reținut infracțiunea de trafic de droguri de mare risc.
În prezența apărătorului ales, aceasta a declarat expres că recunoaște comiterea faptelor reținute în sarcina sa, acceptă încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mișcare acțiunea penală și este de acord cu felul și cuantumul pedepselor aplicate, precum și cu forma de executare a acestora, respectiv:
- un an și șase luni închisoare cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere pe durata unui termen de supraveghere de doi ani și interzicerea, pe o perioadă de un an de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare, a drepturilor: de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp