JT Grup Oil SRL, recurs împotriva Consiliului Local Municipal și primarului, Vergil Chițac. Vrea autorizație de funcționare pentru afacerea de pe Siutghiol!
JT Grup Oil SRL, recurs împotriva Consiliului Local Municipal și primarului, Vergil Chițac. Vrea autorizație
03 Aug, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
1939
Marime text
- JT Grup Oil SRL, în calitate de recurent reclamant a înregistrat la sfârșitul lunii iulie, un dosar având ca obiect - obligare emitere act administrativ
- Intimați pârâți în dosar sunt primarul municipiului Constanța și municipiul Constanța prin primar
- Prin sentința civilă nr. 1166 din 15.06.2021, magistrații de la Tribunalul Constanța au decis să respingă acțiunea promovată de JT Grup Oil SRL, în contradictoriu cu pârâții primăria Constanța și primarul municipiului Constanța
- Judecătorii au mai decis obligații reclamantei la plata către pârât a sumei de 2856 lei reprezentând cheltuieli de judecată
JT Grup Oil SRL, în calitate de recurent reclamant a înregistrat la sfârșitul lunii iulie, dosarul nr. 2439/118/2021, pe rolul secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal al Curții de Apel Constanța, având ca obiect - obligare emitere act administrativ.
Intimați pârâți în dosar sunt primarul municipiului Constanța și municipiul Constanța prin primar.
Vă reamintim, prin sentința civilă nr. 1166 din 15.06.2021, magistrații de la Tribunalul Constanța au decis să respingă acțiunea promovată de JT Grup Oil SRL, în contradictoriu cu pârâții primăria Constanța și primarul municipiului Constanța.
Judecătorii au mai decis obligații reclamantei la plata către pârât a sumei de 2856 lei reprezentând cheltuieli de judecată.
Ambele tabere s-au luptat în instanță.
Potrivit www.rolli.ro, JT Grup Oil SRL a cerut judecătorilor obligarea pârâților la eliberarea/emiterea vizei pentru anul 2021 aferenta Autorizației de funcționare nr.133/19.06.2019, eliberată reclamantei pentru Centrul de agrement nautic situat in Stațiunea Mamaia, in termen de cel mult 10 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii, in conformitate cu prevederile art.18 alin.1 si alin.6 din L.nr.554/2004; obligarea pârâților la plata către reclamantă de penalități in cuantum de 1000 de lei pe zi de întârziere in situația neindeplinirii in termen a obligației stabilite de instanța in sarcina acestora, in cazul admiterii primului capăt de cerere, in conformitate cu prevederile art.18 alin.5 din L.nr.554/2004; S-a solicitat a se dispune și obligarea pârâților la plata cheltuielilor de judecată.
În motivarea actiunii se arată în esență că reclamanta a participat la o licitație publică organizata în vederea închirierii unei părți din cuveta lacului Siutghiol și a luciului de apa aferent pentru desfășurarea de activități de agrement, divertisment, culturale si sportive - licitație organizata in baza HCL nr.175/2019 iar la data de 18.06.2019, a fost perfectat un contract având ca obiect închirierea unei suprafețe de 4960 mp a cuvetei lacului Siutghiol si luciul de apa aferent, situata in zona hotelului Delta, Stațiunea Mamaia, (din suprafața totala de 1077,22 ha a Lacului Siutghiol aflata in administrarea Consiliului Local al municipiului Constanța pentru desfășurarea activităților recreative si de agrement nautic, suprafața de 4960 mp a cuvetei lacului Siutghiol și luciul de apa aferent fiind predată reclamantei în baza procesului verbal de predare - primire încheiat în data de 19.06.2019.
Se menționează faptul că în data de 19.06.2019, reclamantei i-a fost eliberată și autorizația de funcționare nr. 133/2019 pentru Centrul de agrement nautic situat în Stațiunea Mamaia, Zona Hotel Delta (activitate conform cod CAEN 9329 - alte activități recreative si distractive n.c.a.; Suprafața - 4960 mp), vizată ulterior si pentru anul 2020.
Se susține că în data de 13.01.2021, reclamanta a formulat o cerere pentru vizarea autorizației de funcționare nr. 133/2019, fiind achitată în aceeași zi și taxa aferenta, însă cererea, în mod surprinzător, a primit un număr de înregistrare abia în data de 11.03.2021, prin adresa nr.R48040/19.03.2021 emisă de Serviciul Autorizare Operatori Economici din cadrul Primăriei Constanța s-a comunicat că a fost solicitat un punct de vedere Compartimentului Contracte, Avizări și Legile Proprietății cu privire la posibilitatea vizării autorizației de funcționare nr.133/2019, în raport de Decizia CCR nr.708/06.10.2020, referitoare la excepția de neconstitutionalitate a prevederilor L.nr.42/2010; prin aceeași adresa, s-a precizat ca răspunsul ne va fi comunicat ulterior.
Se invocă faptul că pârâții nu au soluționat in termenul legal, de 30 de zile prevăzut de art.2 alin.1 lit.h din L.nr.554/2004 solicitarea societății reclamante privind viza pentru anul 2021 aferenta Autorizației de funcționare nr.133/19.06.2019.
Pârâții, primarul municipiului Constanța și municipiul Constanța prin primar, au formulat și depus întâmpinare – filele 39-43 (vol.II) , prin care s-a solicitat instanței a dispune respingerea acțiunii promovată de către reclamantă, ca neîntemeiată.
Se invocă faptul că prin adresa nr.R57206/31.03.2021 s-a comunicat reclamantei motivul pentru care nu se poate proceda la vizarea autorizației de funcționare pentru anul 2021, respectiv faptul că în temeiul Deciziei CC nr.708/06.10.2020 s-a pierdut dreptul de administrare al autorității locale asupra lacului Siutghiol; astfel, cu raportare la situația particulară a reclamantei, contractul de închiriere încheiat de reclamantă conține prin sine clauze de ineficacitate în cazul în care situația de drept a fost modificată - art.16 lit.f): "încetarea contractului: "Prezentul contract încetează: (...) f) la data intrării în vigoare a unui act normativ care modifică obligațiile oricăreia dintre părți în asemenea măsură încât prevederile prezentului contract ar deveni în cea mai mare parte, vădit nefavorabile locatorului sau locatarului".
Se mai arată ca vizarea autorizației de funcționare pentru anul 2021 implică exercitarea administrării bunului exploatat până în prezent de către reclamantă, prerogativă pe care autoritatea locală nu o mai deține legal; printr-o adresă, societatea a fost notificată în referire la încetarea Contractului de închiriere.
Pe de altă parte se susține că reclamanta nu mai îndeplinea nici condițiile necesare pentru autorizarea activității sale, fiind încălcate dispozițiile HCL nr.427/2017.
JT Grup Oil SRL, în datele Registrului Comerţului
Înfiinţată în anul 2010, firma JT Grup Oil SRL are sediul social în Năvodari. Firma este controlată de Bogdan Florin Aldea, născut pe 8.10.1977, în Cernavodă, cu 10% din capitatul social, şi Jean-Paul Tucan, născut pe 8.07.1969, în Constanţa, cu 90% din capitalul social. Andrea-Elena Dublea este administratorul societăţii, care se ocupă de transporturi rutiere de mărfuri. Punctele de lucru ale firme sunt următoarele: lacul Costineşti şi cale de acces pe malul lacului, situat în intravilanul comunei Costineşti; Cernavodă, Centrala Nuclearoelectrică Cernavodă, Unitatea 1 (CNE PROD); municipiul Medgidia, zona Industrial-Portuară Est; Mamaia-Sat, Năvodari; municipiul Constanţa, bulevardul I.C. Brătianu nr. 50, etaj P; Năvodari, DJ 226, zona Rezervoare Raja, lot 1/2; municipiul Constanţa, bulevardul Aurel Vlaicu, lot 2, între strada Ştefăniţă Vodă şi aleea Stadionului, incinta Baza Sportiva Badea Cârţan; Năvodari, strada M20 nr. 49D.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Două firme controlate de omul de afaceri Jean Tucan au atacat Regulamentul de organizare și desfășurare a activităților comerciale în municipiul Constanța
O decizie a Curții Constituționale l-a lăsat pe Tucan fără afacerea de pe Siutghiol. Acum a dat în judecată municipiul Constanța și Consiliul Local Municipal
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii