„Mă voi întâlni cu operatorii economici, pentru a le asculta argumentele“ Făgădău anunţă o nouă dezbatere publică privind Regulamentul de acces în zona peninsulară a Constanţei
„Mă voi întâlni cu operatorii economici, pentru a le asculta argumentele“: Făgădău anunţă o nouă
01 Aug, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2377
Marime text
Ieri a avut loc o nouă şedinţă ordinară a Consiliului Local Municipal Constanţa, a cărei ordine de zi a cuprins 56 de proiecte de hotărâre, alte două fiind incluse pe ordinea suplimentară.
Primarul Decebal Făgădău a declarat, la sfârşitul şedinţei, că a propus spre dezbatere consilierilor locali 58 de proiecte. „Ulterior am retras trei dintre acestea. Unul dintre ele va avea un impact major asupra activităţii oraşului, deoarece este vorba despre regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar.
Un alt proiect retras se referă la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Turism -Dobrogea, un demers demarat împreună cu Consiliul Judeţean Constanţa, Municipiul Tulcea şi Consiliul Judeţean Tulcea. Vrem să punem în acord actul constitutiv cu viitoarea normă legislativă cu privire la OMD-uri. Noi nu vom utiliza fondurile private din taxa de promovare şi dezvoltare pentru constituirea acestei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitare Turism - Dobrogea.
Al treilea proiect retras este regulamentul de acces în zona peninsulară, pentru că există o dezbatere mai mult pe formă şi mai puţin pe fond. După un an şi jumătate de dezbatere de la publicarea primei forme a regulamentului, au avut loc mai multe întâlniri, la care au fost exprimate poziţii ireconciliabile. Prefer să mai dezbat încă o dată. Mă voi implica personal în aceasta. Vom avea o ultimă dezbatere, înainte de a supune aprobării, în luna august, a acestui regulament. Vreau să ştie toată lumea că accesul în zona peninsulară va fi restricţionat. Vom stabili astfel încât să nu sufocăm dezvoltarea economică şi eventualele pierderi pricinuite de implementarea primei etape a proiectului. Am încredere în Constanţa, deoarece cetăţenii sunt cei care au dreptate şi ei sunt cei care îţi insuflă încrederea.
Peste 25.000 de constănţeni au răspuns chestionarului nostru. Majoritatea covârşitoare au spus că îşi doresc ca peninsula să fie zonă pietonală. Dar vreau să-i ascult şi pe operatorii economici, astfel încât ei să nu sufere. Eventual să venim şi cu nişte măsuri compensatorii, pentru a încuraja dezvoltarea operatorilor economici în zona centrală a Constanţei. Interesul nostru nu este să închidem o zonă doar de dragul de a o închide, şi nu mă refer doar la peninsulă, ci şi la străzile Ştefan cel Mare, Cuza Vodă, adică străzile din inelul central al Constanţei.
Tocmai de aceea, voi organiza săptămâna viitoare o ultimă dezbatere publică, unde mă voi întâlni cu operatorii economici, pentru a le asculta argumentele. Pe punctele de divergenţă vom ajunge la compromisuri, unele scrise, altele verbale, căci aşa se face politică într-un mod civilizat“, a spus primarul Decebal Făgădău.
Edilul-şef al municipiului Constanţa a ţinut să precizeze că RATC se transformă în CT Bus. Aleşii locali au votat, ieri, proiectul de hotărâre privind modernizarea transportului public în comun din municipiul Constanţa. „Am propus consilierilor un proiect care se desfăşoară în parteneriat cu Guvernul României, cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Acest proiect vizează completarea flotei companiei municipiului Constanţa. Vreau ca toată lumea să se obişnuiască cu faptul că regia noastră de transport în comun ţine de domeniul trecutului. De îndată ce va sosi noua flotă, vom avea şi o nouă companie, care se va numi CT Bus. Le-am propus consilierilor locali un parteneriat prin care să completăm flota până la 155 de autobuze. Avem 104 autobuze deja contractate, autobuze Diesel, Euro 6, cel mai înalt standard de protecţie a mediului. De asemenea, vom achiziţiona încă 41 de autobuze, cu dimensiuni de 12 metri unele şi de 10 metri altele. Eu sper ca din ce în ce mai mulţi constănţeni, de îndată ce compania se va înzestra cu flotă îşi va schimba şi imaginea, şi politica, orientată eminamente către călător, să utilizeze transportul public constănţean“, a mai spus primarul Decebal Făgădău.
Precizăm că este vorba despre proiectul de aprobare a Acordului de parteneriat şi a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul „Achiziţie de mijloace de transport public - autobuze electrice cu lungimea de 10 metri“ şi de proiectul de hotărâre privind participarea şi aprobarea Acordului de parteneriat şi a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul „Achiziţie de mijloace de transport public - autobuze electrice cu lungimea de 12 metri“. RATC Constanţa devine astfel SC CT Bus, urmând să fie semnat un contract de servicii publice între municipalitate şi societate.
Primarul Decebal Făgădău a declarat, la sfârşitul şedinţei, că a propus spre dezbatere consilierilor locali 58 de proiecte. „Ulterior am retras trei dintre acestea. Unul dintre ele va avea un impact major asupra activităţii oraşului, deoarece este vorba despre regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar.
Un alt proiect retras se referă la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Turism -Dobrogea, un demers demarat împreună cu Consiliul Judeţean Constanţa, Municipiul Tulcea şi Consiliul Judeţean Tulcea. Vrem să punem în acord actul constitutiv cu viitoarea normă legislativă cu privire la OMD-uri. Noi nu vom utiliza fondurile private din taxa de promovare şi dezvoltare pentru constituirea acestei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitare Turism - Dobrogea.
Al treilea proiect retras este regulamentul de acces în zona peninsulară, pentru că există o dezbatere mai mult pe formă şi mai puţin pe fond. După un an şi jumătate de dezbatere de la publicarea primei forme a regulamentului, au avut loc mai multe întâlniri, la care au fost exprimate poziţii ireconciliabile. Prefer să mai dezbat încă o dată. Mă voi implica personal în aceasta. Vom avea o ultimă dezbatere, înainte de a supune aprobării, în luna august, a acestui regulament. Vreau să ştie toată lumea că accesul în zona peninsulară va fi restricţionat. Vom stabili astfel încât să nu sufocăm dezvoltarea economică şi eventualele pierderi pricinuite de implementarea primei etape a proiectului. Am încredere în Constanţa, deoarece cetăţenii sunt cei care au dreptate şi ei sunt cei care îţi insuflă încrederea.
Peste 25.000 de constănţeni au răspuns chestionarului nostru. Majoritatea covârşitoare au spus că îşi doresc ca peninsula să fie zonă pietonală. Dar vreau să-i ascult şi pe operatorii economici, astfel încât ei să nu sufere. Eventual să venim şi cu nişte măsuri compensatorii, pentru a încuraja dezvoltarea operatorilor economici în zona centrală a Constanţei. Interesul nostru nu este să închidem o zonă doar de dragul de a o închide, şi nu mă refer doar la peninsulă, ci şi la străzile Ştefan cel Mare, Cuza Vodă, adică străzile din inelul central al Constanţei.
Tocmai de aceea, voi organiza săptămâna viitoare o ultimă dezbatere publică, unde mă voi întâlni cu operatorii economici, pentru a le asculta argumentele. Pe punctele de divergenţă vom ajunge la compromisuri, unele scrise, altele verbale, căci aşa se face politică într-un mod civilizat“, a spus primarul Decebal Făgădău.
RATC Constanţa se transformă în CT Bus
Edilul-şef al municipiului Constanţa a ţinut să precizeze că RATC se transformă în CT Bus. Aleşii locali au votat, ieri, proiectul de hotărâre privind modernizarea transportului public în comun din municipiul Constanţa. „Am propus consilierilor un proiect care se desfăşoară în parteneriat cu Guvernul României, cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Acest proiect vizează completarea flotei companiei municipiului Constanţa. Vreau ca toată lumea să se obişnuiască cu faptul că regia noastră de transport în comun ţine de domeniul trecutului. De îndată ce va sosi noua flotă, vom avea şi o nouă companie, care se va numi CT Bus. Le-am propus consilierilor locali un parteneriat prin care să completăm flota până la 155 de autobuze. Avem 104 autobuze deja contractate, autobuze Diesel, Euro 6, cel mai înalt standard de protecţie a mediului. De asemenea, vom achiziţiona încă 41 de autobuze, cu dimensiuni de 12 metri unele şi de 10 metri altele. Eu sper ca din ce în ce mai mulţi constănţeni, de îndată ce compania se va înzestra cu flotă îşi va schimba şi imaginea, şi politica, orientată eminamente către călător, să utilizeze transportul public constănţean“, a mai spus primarul Decebal Făgădău.
Precizăm că este vorba despre proiectul de aprobare a Acordului de parteneriat şi a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul „Achiziţie de mijloace de transport public - autobuze electrice cu lungimea de 10 metri“ şi de proiectul de hotărâre privind participarea şi aprobarea Acordului de parteneriat şi a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul „Achiziţie de mijloace de transport public - autobuze electrice cu lungimea de 12 metri“. RATC Constanţa devine astfel SC CT Bus, urmând să fie semnat un contract de servicii publice între municipalitate şi societate.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii