Magistraţii vor rejudeca dosarul în care Federaţia pentru Protecţia Animalelor a atacat contractul încheiat de Primăria Constanţa cu Green Life Recycling
Magistraţii vor rejudeca dosarul în care Federaţia pentru Protecţia Animalelor a atacat contractul încheiat
15 Mar, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2347
Marime text
Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului cere instanţei de contencios administrativ şi fiscal anularea unui act administrativ emis de UAT Municipiul Constanţa, după ce magistraţii au admis rejudecarea acestui dosar.
În speţa de faţă, Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului a solicitat anularea Contractului de prestari servicii nr. xxxxx/05.04. 2017, privind „Serviciul de capturare, transport, adăpostire și alte operațiuni sanitar-veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din municipiul Constanţa”, încheiat de Primăria Constanţa cu Green Life Recycling SRL.
În motivare se arată că „în data de 10.03.2017, a fost organizată procedura privind atribuirea contractului având ca obiect serviciul de capturare, transport, adăpostire şi alte operaţiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanţa. În urma acestei proceduri, Green Life Recycling SRL a intervenit Contractului de prestari servicii încheiat pe 05.04.2017 având ca obiect serviciul de capturare, transport, adăpostire şi alte operaţiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanţa, inclusiv staţiunea Mamaia”.
În data de 26.03.2017, anterior datei încheierii contractului, Federaţia a formulat o plângere prealabilă, prin care a arătat, în principal, ca prin organizarea procedurii, se au în vedere doua servicii distincte şi care nu figurează ca atare în anexa nr.2 la Legea nr.98/2016 şi anume: serviciul de gestionare a câinilor, serviciu care este reglementat de prevederile OUG nr. 155 /2001 modificată prin Lege nr. 258/2013 privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân, şi servicii veterinare, acestea fiind supuse prevederilor Legea nr.160/1998 pentru organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar.
Răspunsul la această plângere prealabilă l-a primit în data de 25.04.2017, acesta fiind în sensul respingerii plângerii formulate.
Prin anunțul public de organizare a unei licitații privind atribuirea Serviciul de capturare, transport, adăpostire şi alte operaţiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanta, au fost comasate de către primăria Constanţa, două servicii care au reglementări legale diferite.
Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului a arătat în instanţă că clasificare acestor servicii într-un singur cod, nu se încadreaza in anexa nr.2 la Legea nr.98/2016 şi a avut ca scop şi efect descurajarea posibililor ofertanţi şi limitarea participării la licitaţie, scop realizat deoarece la licitaţie s-a prezentat un singur ofertant care a şi câştigat efectuarea acestui serviciu.
Aceeaşi federaţie a susţinut că deşi exista organizat la nivelul municipiului Constanţa, un serviciu specializat, cu personal salarizat, primăria a preferat, în mod nejustificat, să concesioneze serviciile respective, unei alte persoane juridice, neîndeplinindu-si astfel prerogativele atribuite prin lege şi cheltuind nejustificat, banii publici.
În conformitate cu art. 2 alin.4 din OUG nr. 155/2001, modificata prin Lege nr. 258/2013, “Serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociaţii sau fundaţii care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei animalelor – a mai susţinut Federaţia.
„Deşi prin plângerea formulata anterior încheierii contractului, am reliefat o serie neregularitati, privind concesionarea serviciului, care trebuiau analizate de pârâtă, în sensul prevederile art.1 alin. (2) din HG nr. 395/2016, care menţionează că „Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, autoritatea contractantă are obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a evita apariția unor situații de natură să determine existența unui conflict de interese și/sau împiedicarea, restrângerea sau denaturarea concurenței”, pârâta încheie totuşi contractul de prestări servicii” – au susţinut în întâmpinarea depusă la instanţă cei de la Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului.
Facem precizarea că, iniţial, instanţa a respins acţiunea promovată de Federaţie, la recurs, însă, magistraţii au decis retrimiterea dosarului pe rolul Tribunalului pentru rejudecare. Înţelegerea contractuală dintre municipalitate şi Green Life Recycling SRL a încetat anul trecut.
Sursa: www.rolii.ro
Citește și:
După ce a prelungit contractul cu Green Life Recycling, Primăria Constanţa a atribuit contractul pentru reparaţii la adăpostul de câini fără stăpân al municipalităţii (document)
Activitatea de capturare a câinilor fără stăpân din Constanţa este suspendată. Primăria a reziliat contractul cu firma de ecarisaj (document)
În speţa de faţă, Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului a solicitat anularea Contractului de prestari servicii nr. xxxxx/05.04. 2017, privind „Serviciul de capturare, transport, adăpostire și alte operațiuni sanitar-veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din municipiul Constanţa”, încheiat de Primăria Constanţa cu Green Life Recycling SRL.
În motivare se arată că „în data de 10.03.2017, a fost organizată procedura privind atribuirea contractului având ca obiect serviciul de capturare, transport, adăpostire şi alte operaţiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanţa. În urma acestei proceduri, Green Life Recycling SRL a intervenit Contractului de prestari servicii încheiat pe 05.04.2017 având ca obiect serviciul de capturare, transport, adăpostire şi alte operaţiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanţa, inclusiv staţiunea Mamaia”.
În data de 26.03.2017, anterior datei încheierii contractului, Federaţia a formulat o plângere prealabilă, prin care a arătat, în principal, ca prin organizarea procedurii, se au în vedere doua servicii distincte şi care nu figurează ca atare în anexa nr.2 la Legea nr.98/2016 şi anume: serviciul de gestionare a câinilor, serviciu care este reglementat de prevederile OUG nr. 155 /2001 modificată prin Lege nr. 258/2013 privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân, şi servicii veterinare, acestea fiind supuse prevederilor Legea nr.160/1998 pentru organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar.
Răspunsul la această plângere prealabilă l-a primit în data de 25.04.2017, acesta fiind în sensul respingerii plângerii formulate.
Prin anunțul public de organizare a unei licitații privind atribuirea Serviciul de capturare, transport, adăpostire şi alte operaţiuni sanitar veterinare, pentru câinii fără stăpân de pe domeniul public din Constanta, au fost comasate de către primăria Constanţa, două servicii care au reglementări legale diferite.
Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului a arătat în instanţă că clasificare acestor servicii într-un singur cod, nu se încadreaza in anexa nr.2 la Legea nr.98/2016 şi a avut ca scop şi efect descurajarea posibililor ofertanţi şi limitarea participării la licitaţie, scop realizat deoarece la licitaţie s-a prezentat un singur ofertant care a şi câştigat efectuarea acestui serviciu.
Aceeaşi federaţie a susţinut că deşi exista organizat la nivelul municipiului Constanţa, un serviciu specializat, cu personal salarizat, primăria a preferat, în mod nejustificat, să concesioneze serviciile respective, unei alte persoane juridice, neîndeplinindu-si astfel prerogativele atribuite prin lege şi cheltuind nejustificat, banii publici.
În conformitate cu art. 2 alin.4 din OUG nr. 155/2001, modificata prin Lege nr. 258/2013, “Serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociaţii sau fundaţii care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei animalelor – a mai susţinut Federaţia.
„Deşi prin plângerea formulata anterior încheierii contractului, am reliefat o serie neregularitati, privind concesionarea serviciului, care trebuiau analizate de pârâtă, în sensul prevederile art.1 alin. (2) din HG nr. 395/2016, care menţionează că „Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, autoritatea contractantă are obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a evita apariția unor situații de natură să determine existența unui conflict de interese și/sau împiedicarea, restrângerea sau denaturarea concurenței”, pârâta încheie totuşi contractul de prestări servicii” – au susţinut în întâmpinarea depusă la instanţă cei de la Federaţia pentru Protecţia Animalelor şi Mediului.
Facem precizarea că, iniţial, instanţa a respins acţiunea promovată de Federaţie, la recurs, însă, magistraţii au decis retrimiterea dosarului pe rolul Tribunalului pentru rejudecare. Înţelegerea contractuală dintre municipalitate şi Green Life Recycling SRL a încetat anul trecut.
Sursa: www.rolii.ro
Citește și:
După ce a prelungit contractul cu Green Life Recycling, Primăria Constanţa a atribuit contractul pentru reparaţii la adăpostul de câini fără stăpân al municipalităţii (document)
Activitatea de capturare a câinilor fără stăpân din Constanţa este suspendată. Primăria a reziliat contractul cu firma de ecarisaj (document)
Contractul Primăriei Constanţa cu firma de ecarisaj Green Life a fost prelungit. Amenajarea biobazei bate pasul pe loc
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii