Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
01:10 19 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Măsuri extreme Plângeri la DNA pentru executanţii şi furnizorii proiectelor derulate pe fonduri europene nefinalizate până la 1 noiembrie! (documente)

ro

02 Nov, 2016 00:00 7399 Marime text
Patru proiecte pe fonduri europene al căror beneficiar este Consiliul Judeţean Constanţa aveau ca termen final de execuţie prima zi a lunii noiembrie. Cu toate că au beneficiat deja de prelungirea termenului de execuţie, nu au fost nici de această dată finalizate. Este vorba despre: „Centrul multifuncţional educativ pentru tineret”, cod SMIS 40038, „Extindere UAMS Agigea prin înfiinţarea unui centru de îngrijire a persoanelor cu afecţiuni Alzheimer”, cod SMIS 39237, „Modernizarea drumului judeţean între Ovidiu - Poarta Albă (DJ228A)”, cod SMIS 40035 şi „Reabilitarea, modernizarea şi dotarea Ambulatoriului Eforie Sud”, cod SMIS 38329.

CJC trece la represalii

Conducerea Consiliului Judeţean se va îndrepta împotriva executanţilor şi furnizorilor proiectelor derulate pe fonduri europene care nu au fost finalizate până la începutul lunii noiembrie. Preşedintele Consiliului Judeţean, Horia Marius Ţuţuianu, ne-a declarat că cele patru proiecte nu vor putea fi finalizate la timp.
 
„Am cerut şi eu vicepreşedintelui Claudiu Palaz şi Direcţiei de Proiecte stadiul lucrărilor, în această săptămână voi avea o imagine clară”, a spus Ţuţuianu.
 
Directorul Direcţiei de Proiecte din cadrul CJC, Mihai Ionuţ Nache, nu a putut fi contactat, nefiind ieri în sediul instituţiei.
La rândul său, vicepreşedintele CJC Claudiu Palaz, care are în subordine această direcţie, vorbeşte despre plângeri penale pentru recuperarea prejudiciilor, inclusiv Direcţia Naţională Anticorupţie. „Ne-am îndreptat împotriva constructorilor şi furnizorilor care au întârziat acest proiecte. Fiind vorba despre fonduri europene, le-am făcut şi plângeri la DNA. E clar că aceste proiecte nu mai pot primi alt termen de finalizare”, a conchis Palaz.

Centrul „Jean Constantin”, poveste fără sfârşit!

La data de 1 aprilie 2013 începeau lucrările care ar fi trebuit să transforme Cinematograful „Republica” în Centrul Multifuncţional Educativ pentru Tineret - Centrul Cultural „Jean Constantin“. Acestea ar fi trebuit să fie gata - după mai multe amânări - pe data de 31 decembrie 2015. Cu toate că lucrările efective de construcţie s-au finalizat încă de anul trecut, proiectul s-a împotmolit la procedura de achiziţie a dotărilor. Aceasta a fost lansată încă din vara anului trecut, dar este încă în derulare, din cauza a două contestaţii. În urmă cu două luni, aleşii locali votau prelungirea duratei de finalizare a proiectului „Centrul Multifuncţional Educativ pentru Tineret” până la 1 noiembrie 2016. Totodată, prin semnarea actului adiţional la contractul de finanţare nr. 3703/01.04.2013, s-au aprobat şi cheltuielile necesare finalizării acestuia, în sumă de 3.653.114,00 de lei, cu TVA inclus, sumă neeligibilă în cadrul proiectului. Valoarea proiectului iniţial a fost de 11.836.478,69 de lei, din care CJC contribuie cu 503.727,93 de lei.
 
Obiectivul general al proiectului a fost creşterea calităţii vieţii şi a infrastructurii sociale din Polul Naţional de Creştere Constanţa şi crearea de noi locuri de muncă, prin reabilitarea, modernizarea şi dotarea clădirilor în care se desfăşoară activităţi socio-culturale, precum actualul Cinematograf „Republica”, pentru noi activităţi de educaţie, integrare/reintegrare socială, recreere oferite tinerilor care convieţuiesc în arealul Polului Naţional de Creştere - Constanţa, judeţul Constanţa, Regiunea de Dezvoltare 2 Sud-Est.

Daţi în judecată pentru recuperarea prejudiciilor

Consiliul Judeţean Constanţa preciza în motivarea proiectului de hotărâre adoptat în luna august că va acţiona în justiţie în vederea recuperării sumelor alocate din fonduri proprii (după data de 31.12.2015) de la executanţii şi furnizorii cu care CJC a încheiat contracte, în condiţiile în care depăşirea termenului de 31.12.2015 se dovedeşte a fi din vina acestora. Potrivit anexei proiectului, executanţii şi furnizorii vizaţi de CJC au fost: Eurodidactica SRL, iar pentru Lotul 2 (echipamente), Magic View SRL, dar şi societatea Donicris Company SRL, constructorul din cadrul proiectului.
 
În aceeaşi expunere de motive se preciza şi faptul că era imperios necesară prelungirea execuţiei proiectului, în caz contrar, CJC fiind nevoit să restituie toate sumele rambursate de către Autoritatea de Management până la data de 31.12.2015.

Firmele care au pus frână Centrului „Jean Constantin”

Eurodidactica SRL are sediul social în localitatea Otopeni, judeţul Ilfov. Asociaţi sunt Dorin Naniu, Rodica Ursu şi Eugen Ursu. Administratori sunt Dorin Naniu şi Eugen Ursu. Domeniul de activitate: comerţ cu ridicata.
Magic View SRL are sediul în Bucureşti, iar obiectul de activitate este comerţul cu ridicata. Asociaţi: Robert Ene şi Teodor Munteanu, administrator fiind ultimul dintre ei.
Donicris Company SRL, din Constanţa, are ca obiect de activitate lucrări de construcţie a clădirilor rezidenţiale. Asociaţi: Valeriu Olteanu şi Nicuşor Olteanu. Administrator: Valeriu Olteanu.

Proiectul extinderii Unităţii de Asistenţă Medico-Socială de la Agigea

Consiliul Judeţean Constanţa, în calitate de beneficiar, a semnat, în data de 1 aprilie 2013, contractul de finanţare aferent proiectului „Extindere UAMS Agigea prin înfiinţarea unui centru de îngrijire a persoanelor cu afecţiuni Alzheimer”. Proiectul avea iniţial o durată de execuţie de 22 de luni şi a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 - 2013 cu suma de 6.678.000,64 de lei, din care contribuţia CJC este de 428.271,00 de lei. 
Autoritatea de management a fost Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, iar organismul intermediar, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est.  

Proiectul avea în vedere extinderea pavilionului medical existent atât pe verticală, prin mansardare, cât şi pe orizontală, prin realizarea unui corp prevăzut cu un etaj şi cu mansardă. De asemenea, prin proiectul european unitatea medicală urma să fie dotată cu mobilier adecvat.

 
CJC a atribuit firmei Grand Art Construct SRL, în urma unei licitaţii publice, contractul aferent proiectului „Extinderea UAMS Agigea prin înfiinţarea unui centru de îngrijire a persoanelor cu afecţiuni Alzheimer“, pentru care a plătit 4,210,327 de lei, fără TVA. Obiectivul general al contractului vizează extinderea unui corp de clădire al Unităţii de Asistenţă Medico-Socială de la Agigea, cu un alt corp, D+P+1E+M. Acesta va fi destinat în exclusivitate bolnavilor de Alzheimer.
 
Deşi lucrările au început cu întârziere în iunie 2014, ideea de dezvoltare a UAMS Agigea nu este nouă. Povestea începea chiar în anul 2011, atunci când consilierii judeţeni au votat proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-ştiinţifici, a bugetului şi a cheltuielilor pentru proiectul de extindere a UAMS Agigea. La data de 1 aprilie 2013, CJC a semnat, în calitate de beneficiar, contractul de finanţare a acestui proiect. Pe 16 mai 2014, societatea Grand Art Construct SRL a fost desemnată câştigătoarea contractului. 

Cine este Grand Art Construct SRL?

Potrivit Registrului Comerţului, firma Grand Art Construct are sediul social în localitatea Feteşti din judeţul Ialomiţa, pe strada Sirenei nr. 8, iar obiectul principal de activitate vizează lucrările de construcţie a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale. Firma îl are ca administrator şi asociat unic pe Adrian Horea Negrea.
 
Înfiinţată în iunie 2009, societatea a fost unul dintre clienţii fideli ai Domeniului Public şi Privat Judeţean (DPPJ) Constanţa. La doar câteva luni de la înfiinţare, la 11 octombrie 2009, Grand Art Construct a câştigat licitaţia pentru reabilitarea grădiniţei din Satu Nou, pentru suma de 469.809,47 de lei. În 2011, Grand Art Construct a fost contractată de DPPJ pentru executarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a grădiniţei din comuna Agigea, pentru suma de 987.000 de lei. În 2012, societatea s-a ocupat de reabilitarea şi modernizarea grădiniţei din Lazu şi a Casei Tineretului din comuna Cobadin, lucrări în valoare de 1.239.810 lei.
 
Anul 2013 a venit cu un alt contract pentru Grand Art Construct, în valoare de 602.301,83 de lei, ce vizează amenajarea unui punct de trecere la frontiera România - Bulgaria, din comuna Lipniţa.
 

La sfârşitul anului 2015, CJC încheia şi un contract de peste 350.000 de lei privind furnizare mobilier pentru centrul de la Agigea cu firma SC Logic Bic SRL, cu sediul în localitatea Cumpăna. Asociaţi cu părţi egale în firmă sunt Ion Maria şi Ion Ion, iar administrator este Constantin Teodorescu. Obiectul de activitate al firmei este fabricarea de mobilă.

Licitaţie de peste 22 milioane de lei pentru reparaţia drumului judeţean între Ovidiu şi Poarta Albă

Consiliul Judeţean Constanţa a organizat şi desfăşurat o licitaţie pentru atribuirea contractului „Execuţie lucrări pentru proiectul Modernizarea drumului judeţean între Ovidiu - Poarta Albă (DJ 228A)”. Contractul era cofinanţat din fonduri structurale prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor -poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbană, Subdomeniul: Poli de creştere”.
 
Valoarea estimată a contractului a fost de 22.845.070 de lei. Persoanele cu funcţie de decizie din cadrul autorităţii contractante în ce priveşte organizarea, derularea şi finalizarea procedurii de achiziţie au fost: Constantinescu Nicuşor Daniel, Darie Cristian, Dragomir Nicolae Cristinel, Belu Mariana, Ţiţimeaua Ionuţ, Tăicuţu Felicia, Rancichi Sebastian Florin, Vasile Carmen-Florentina, Cenuşă Titi, Vornicu Elena, Lungu Mihaela, Mihăieşi Gabriela, Boaca Mihaela, Blacioti Georgeta, Comănici Carmen, Bădilă Eduard Gabriel, Marin Raluca Alina, Tănasă Getuţa, Simion Lucian, Pedestru Carmen Adriana Luminiţa, Răgalie Dănuţ, Nache Ioan Mihai. Societăţile care au participat la procedura de achiziţii publice au trebuit să facă dovada că media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani era de minimum 40.000.000 de lei.
 
Aşadar, 15 milioane de lei de la Consiliul Judeţean Constanţa au ajuns la o firmă din Ialomiţa, care s-a ocupat de modernizarea drumului judeţean dintre Ovidiu şi Poarta Albă (DJ 228A). SC Oyl Company Holding AG SRL este firma care a obţinut contractul şi acum va trebui să răspundă în instanţă pentru întârzierea lucrărilor.

După cum reiese din anunţul nr. 149650/09.09.2014, în vederea atribuirii acestui contract, Consiliul Judeţean Constanţa, în calitate de autoritate contractantă, a organizat o procedură de licitaţie deschisă. Estimat iniţial la suma de 22.845.070 de lei, contractul a fost atribuit pentru 15.800.000 de lei.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, SC Oyl Company Holding AG SRL are în prezent un singur asociat, în persoana lui Corneliu Dragomir, care este şi administratorul afacerii.

Mara Construct a câştigat contractul de dirigenţie de şantier pentru drum

Şi SC Mara Construct SRL a fost beneficiara unui contract atribuit în cadrul proiectului de modernizare a drumului judeţean între Ovidiu şi Poarta Albă. Potrivit anunţului de atribuire nr. 182889/30.10.2014, firma finei fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, a beneficiat de un contract în valoare totală de 104.538,46 de lei, ce a avut ca obiect servicii de dirigenţie şantier pentru proiectul „Modernizarea drumului judeţean între Ovidiu - Poarta Albă (DJ 228A)“.
 
După cum reiese din anunţul de atribuire publicat pe www.licitatiapublica.ro, autoritatea contractantă a primit două oferte pentru acest contract, firma desemnată câştigătoare fiind SC Mara Construct SRL.

SC Mara Construct SRL figurează la Registrul Comerţului cu un singur asociat, Maria Cătălina Lăpăduş, administrator fiind Gheorghe Ciocoiu. Trebuie menţionat că Maria Cătălina Lăpăduş este o tânără femeie de afaceri (născută în 1983), nimeni alta decât fiica Sandei Ciocoiu, de la Conpress Holding, şi fina de cununie a fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu.
 
Totodată, trebuie menţionat că fostul administrator al societăţii, Constantin Dima, este cercetat în stare de libertate în dosarul „Capidava”, o altă licitaţie câştigată de Mara Construct şi organizată de Consiliul Judeţean Constanţa. SC Mara Construct este o obişnuită a contractelor cu CJC, firma câştigând numeroase licitaţii de-a lungul timpului.

Lucrările pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea Ambulatoriului din Eforie Sud trebuiau terminate până la 1 noiembrie 

Pe 6 mai 2014, Consiliul Judeţean semna contractul de finanţare pentru proiectul „Reabilitare, modernizare şi dotare a Ambulatoriului Eforie Sud“. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Suma estimată a fi cheltuită pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea Ambulatoriului Eforie Sud este de 4.009.728,83 de lei. Obiectivul proiectului menţionat constă în: acţiuni ca reparaţii la clădiri şi instalaţii, dotarea cabinelor medicale/săli de recuperare şi tratament cu aparatură şi echipamente moderne, la standarde europene, echiparea ambulatoriului cu mobilier şi alte dotări (implementarea unui sistem de detecţie, semnalizare şi avertizare a incendiilor, precum şi realizarea unui sistem de apelare/alertare a personalului de supraveghere) şi protecţia mediului şi gestionarea corespunzătoare a deşeurilor medicale şi nemedicale.

Proiectul a avut parte de prelungire în august anul acesta, termenul de finalizare stabilit fiind 1.11.2016. Unul dintre obiectivele specifice ale proiectului îl reprezintă dotarea cu mobilier şi maşini, utilaje şi instalaţii pentru ocrotirea sănătăţii. Referitor la procedura de cerere de ofertă privind atribuirea contractului de furnizare „Mobilier şi alte dotări“ aferentă proiectului mai sus menţionat, invitaţia de participare a fost emisă în data de 9.03.2016, deschiderea ofertelor s-a efectuat în data de 24.03.2016 şi au participat şase ofertanţi.

În perioada 24.03.2016 - 12.05.2016 s-au întocmit trei procese-verbale pe analiza documentelor de calificare şi au fost solicitate clarificări. În urma răspunsurilor la clarificări, au fost întocmite cinci procese-verbale de analiză pe răspunsurile ofertanţilor. În data de 11.07.2016 s-a întocmit raportul procedurii, în urma căruia se va încheia contractul de furnizare mobilier şi alte dotări.

Execuţia lucrărilor aferente proiectului „Reabilitarea, modernizare şi dotarea Ambulatoriului Eforie Sud” este realizată în proporţie de 96%. În cazul în care perioada de finalizare a proiectelor nu se va prelungi până la data de 1.11.2016, conform instrucţiunii Autorităţii de Management POR nr. 147/17.06.2016, UAT Constanţa va fi nevoită să restituie toate sumele rambursate de către Autoritatea de Management până la data de 31.12.2015, se specifica în expunerea de motive a deciziei de prelungire a datei de execuţie.

O firmă din Prahova a executat lucrările la Eforie Sud 

Consiliul Judeţean Constanţa a plătit 2.941.200 de lei pentru lucrări de reabilitare, modernizare şi dotare a Ambulatoriului Eforie Sud, informează licitatiapublica.ro. Astfel, contractul „Execuţie de lucrări aferente proiectului Reabilitare, modernizare şi dotare a Ambulatoriului Eforie Sud” a fost atribuit la data de 25 martie 2015 societăţii SC Cisgaz Instal Contruct SRL, cu sediul pe strada Avram Iancu din municipiul Ploieşti, judeţul Prahova.
Potrivit Registrului Comerţului, în SC Cisgaz Instal Contruct SRL, unic asociat, dar şi administrator este Dragoş Răzvan Cismaru, din Ploieşti. Firma are ca obiect de activitate „lucrări de instalaţii sanitare, de încălzire şi de aer condiţionat”.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii