Mega-dosar trimis în judecată! Motorină furată din Depoul de locomotive CFR Palas! Procurorii anunță finalul anchetei. Cine sunt inculpații
Mega-dosar trimis în judecată!: Motorină furată din Depoul de locomotive CFR Palas! Procurorii anunță finalul- În cauză au fost efectuate percheziții domiciliare, când în incinta Depoului de locomotive CFR Palas au fost identificate, în fişetele angajaţilor CFR, diferite cantităţi de combustibil, depozitate în repiciente din plastic de diferite capacităţi sau în găleţi din tablă.
- Facem precizarea că această soluție procesuală reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și sesizarea instanței de judecată, nefiind de natură să înfrângă, în nicio situație, principiul prezumției de nevinovăție.
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța au dispus trimiterea în judecată a 22 de inculpați, angajați CFR, (mecanici de locomotivă și gestionari), suspectați de delapidare, fals intelectual și uz de fals. În timpul unor percheziții, în incinta Depoului de locomotive CFR Palas au fost identificate, în fişetele angajaţilor CFR, diferite cantităţi de combustibil, depozitate în repiciente din plastic de diferite capacităţi sau în găleţi din tablă.
Dosarul se află pe rolul Judecătoriei Constanța.
Cum a pornit ancheta
În mai 2020, organele de poliţie s-au sesizat din oficiu, sens în care au întocmit proces-verbal, cu privire la faptul că se trafichează combustibil din gestiunea Depoului de locomotive CFR Palas.
Din actele de urmărire penală administrate în cauză au rezultat următoarele:
La jumătatea lunii mai 2020, lucrătorii de poliţie au primit spre exploatare o informaţie, cu privire la faptul că, în Depoul de locomotive CFR Palas, şeful acestuia, (...), cu ajutorul numitului (...) (angajat în funcţia de conducător auto), sustrage motorină de la punctul de alimentare cu motorină a locomotivelor din Depoul de locomotive CFR Palas.
Astfel, lucrătorii de poliţie, s-au deplasat în interiorul Depoului de locomotive CFR Palas, unde au efectuat o supraveghere de la distanţă a zonei respective.
În timpul supravegherii, conform actului de sesizare a instanței, oamenii legii l-au observat pe inculpatul (...), angajat al Depoului de locomotive CFR Palas în funcţia de mecanic de locomotivă, în timp ce cobora din locomotivă, având asupra sa un sac în care s-au observat două recipiente de 10 (zece) litri fiecare şi care, după cum sacul era transportat, erau pline.
Acesta a ascuns sacul cu cele două recipiente în vegetaţia din apropierea locomotivei mai sus menţionate, apoi s-a îndreptat spre autoturismul marca (...), a urcat la volanul acestuia şi s-a îndreptat spre locul unde a ascuns sacul.
„Deoarece inculpatul se afla cu autoturismul într-o zonă neiluminată, nu s-a putut observa dacă sacul a fost introdus în portbagajul autoturismului sau conţinutul recipientelor a fost transferat în rezervor“, spun magistrații.
Din investigaţiile efectuate a rezultat faptul că autoturismul marca (...), este proprietatea lui (...), care este angajat în funcţia de mecanic de locomotivă în cadrul Depoului de locomotive CFR Palas, iar naveta la şi de la serviciu o efectuează cu acest autoturism.
Din cuprinsul actelor efectuate ulterior în cauză a rezultat faptul că, în perioada 18.05.2020- 30.06.2020, inculpatul (...) a sustras motorină din rezervorul locomotivei mai sus menţionate, cu care efectua serviciul la triere în incinta Depoului de locomotive CFR Palas, motorină pe care o folosea sau o vindea unor terţe persoane.
Percheziții
Aceste aspecte au fost confirmate cu ocazia percheziţiilor domiciliare efectuate în faza de urmărire penală, când în incinta Depoului de locomotive CFR Palas au fost identificate, în fişetele angajaţilor CFR, diferite cantităţi de combustibil, depozitate în repiciente din plastic de diferite capacităţi sau în găleţi din tablă.
În concret, la data de 30.06.2020 au fost efectuate mai multe percheziţii domiciliare, ocazie cu care au fost identificate următoarele cantităţi de combustibil: cantitatea de 120 litri - la domiciliul inculpatului (...), catitatea de 610 (şase sute zece) litri - în incinta Depoului de locomotive Palas, în camera imediat alăturată punctului de alimentare şi în vechea incintă PSI, cantitatea de 75 litri motorină depozitată în trei recipienţi din plastic cu capacitatea de 25 litri fiecare şi un furtun de 2, 5 metri lungime, în magazia lubrefianţi a depoului, cantitatea de 5 litri motorină, depozitată într-un recipient din plastic cu capacitatea de cinci litri - în hală, în fişetul numiţilor (...), cantitatea de 85 litri motorină, depozitată în trei recipiente din plastic cu capacitatea de 25 litri fiecare şi un recipient din plastic cu capacitatea de 10 litri - în hală, în fişetul lui (...), cantitatea de 5 litri motorină, depozitată într-un recipient de 5 litri - în hală, în fişetul inculpatului (...), cantitatea de 36 litri motorină, depozitată în trei recipiente din material plastic cu capacitatea de 10 litri şi unul cu capacitatea de 7 litri - în hală, în fişetul inculpatului (...), cantitatea de 20 litri motorină, depozitată în două recipiente din material plastic cu capacitatea de 10 litri fiecare - în atelier, în fişetul inculpatului (...), cantitatea de 50 litri motorină, depozitată în 5 recipiente din plastic cu capacitatea de 10 litri fiecare - în atelier, în fişetul inculpatului (...), cantitatea de 20 litri motorină depozitată în 2 recipiente din plastic cu capacitatea de 20 litri - în magazia de piese, în fişetul inculpatului (...), cantitatea de 15 litri motorină - depozitată în fişetul lui (...)., şi cantitatea de 20 litri - depozitată în fisetul inculpatului (...).
Consum de carburant mai mare decât cel real
În continuare, cu ocazia activităţilor poliţieneşti efectuate în incinta Depoului de locomotive CFR Palas, s-a extras instalaţia IMVS (Instalaţie de Măsurare a Vitezei şi Siguranţa Circulaţiei) a locomotivei, locomotivă cu care inculpatul (...) a efectuat serviciul în perioada 18.05.2020 - 30.06.2020, şi au fost solicitate foile de parcurs ale personalului care a deservit locomotiva respectivă în aceeaşi perioadă.
Din studierea actelor puse la dispoziţie de către reprezentanţii CFR, s-a stabilit faptul că, în perioada respectivă, mai mulţi mecanici de locomotivă care au efectuat serviciul în incinta Depoului de locomotive CFR Palas au menţionat în foile de parcurs aferente serviciului pe fiecare tură de serviciu mult mai multe minute de manevră, pentru a justifica un consum de carburant mai mare decât cel real, fiecare dintre aceştia, pe tura sa de serviciu, sustrăgând diferite cantităţi de motorină din rezervorul locomotivei.
Peste 6 tone de motorină
Din corespondenţa purtată cu Sucursala de Marfă Muntenia-Dobrogea Constanţa a rezultat faptul că, în perioada 18.05.2020 - 30.06.2020, inculpaţii (...). au un consum nejustificat de combustibil de aproximativ 5362,6 kg motorină (respectiv 6,383 litri).
De asemenea, din exploatarea mandatelor de supraveghere tehnică emise în cauză de judecătorul de drepturi şi libertăţi a rezultat comiterea şi unor infracţiuni de fals, în legătură cu personalul CFR angajat la Remiza Feteşti, care ar fi trebuit să se prezinte în Depoul Palas pentru efectuarea unor ore de pregătire practică pe locomotiva diesel modernizat.
Mașini personale, alimentate cu motorină sustrasă din locomotive
Fiind audiat, martorul (...), mecanic de locomotivă în Depoul Palas, a relatat că majoritatea mecanicilor de locomotivă care fac serviciul în acest depou îşi alimentează autoturismele personale cu combustibil sustras din rezervoarele locomotivelor pe care le au în primire, iar despre (...) cunoaşte că vinde mororina astfel sustrasă către terţe persoane.
Cum se acționa
Totodată, martorul (...) a prezentat una din modalităţile în care angajaţii CFR procedează, respectiv: furtunul montat în scopul alimentării locomotivei nu se strânge suficient, astfel încât să existe scurgeri importante de combustibil; indiferent dacă furtunul este montat corespunzător sau nu, cantitatea de motorină care iese pe conducta de alimentare este trecută pe bonul de consum, aceasta fiind citită de ceasul sistemului de alimentare, nu de sistemul ICL al locomotivei.
Oricare va fi decizia Judecătoriei Constanța, aceasta va putea fi contestată la instanța superioară.
Facem precizarea că această soluție procesuală reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și sesizarea instanței de judecată, nefiind de natură să înfrângă, în nicio situație, principiul prezumției de nevinovăție.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Chilipiruri la Constanța!
Cu 4000 de lei poți cumpăra, la licitație, cinci mașini – două Dacia Logan și trei Hyundai Accent
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp