Ministerul Public anunță finalizarea procedurilor de achiziție publică pentru atribuirea unui contract important
Ministerul Public anunță finalizarea procedurilor de achiziție publică pentru atribuirea unui contract important
21 Apr, 2020 14:46
ZIUA de Constanta
1950
Marime text
Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) este abilitat să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:
Ministerul Public a finalizat, la data de 7 aprilie 2020,procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractului privindimplementarea Sistemului Informatic de Management Integrat al Audierilor (SMIA), activitate derulată în cadrul proiectului „Întărirea capacității Ministerului Public de punere în aplicare a noilor prevederi ale codurilor penale în domeniul audierilor” – SIPOCA 53.
SMIA va deveni un instrument eficient şi modern de management al înregistrărilor audiovideo, care va conduce la scurtarea duratei alocate acestei faze a urmării penale (audierea suspecţilor/inculpaţilor, persoanelor vătămate şi martorilor). Softul dezvoltat în cadrul proiectului SIPOCA 53 va sprijini activitatea de management al cauzelor la nivelul unităților de parchet din România.
Proiectul SIPOCA 53, cu termen de finalizare 27 februarie 2021, a fost inclus în planul de actiune al Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2015 – 2020, având ca obiectiv principal crearea sistemului de management al audierilor ca urmare a adoptării noilor codurilor penale. Contractul de finanțare al proiectului a fost semnat cu Autoritatea de Management (AM) POCA pe 27 iulie 2017, iar valoarea totală este de 54.785.517,47 lei.
PÎCCJ a fost prima instituție din sistemul judiciar care a semnat un contract de finanţare cu AM POCA pentru considerentul că proiectul și sistemul de management al audierilor vor oferi justițiabilului garanția unei modalități unice, transparente, legale și complete a audierii, procedură care se va derula uniform în toate parchetele din țară.
I. Referitor la unele articole de presă privind rezultatul procedurii de achiziție și pentru a informa corect opinia publică, prezentăm etapele parcurse în cursul procedurii de de achiziție publică în vederea atribuirii contractului având ca obiect implementarea SMIA:
• Caietul de sarcini și specificațiiletehnice ale SMIA au fost avizate de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională (C.T.E.) în luna mai 2019. Caietul de sarcini a însumat peste 300 de pagini, intenţia Ministerului Publicfiind aceea ca specificațiile să fie cât mai clare pentru toți potențialiifurnizori interesați de participarea la procedură.
• Ulterior, au fost parcurși pașii specifici unei proceduri de licitație deschisă, conform prevederilor legale, cu procedură de control ex ante (înaintea publicării documentaţiei de achiziţie) din partea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP). O comisie formată din specialiști ai ANAP a verificat toate documentele întocmite de comisia de evaluare în fiecare etapăși a emis aviz conform pentru toate etapele procedurii.
• Documentația privind achiziția SMIA a fost publicatăîn data de 2 august 2019în Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al Achizițiilor Publice (SICAP), precum şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, cu numărul CN 1013774, asigurând transparenţa în privinţa accesului oricărui potenţial furnizor la informaţiile relevante.Termenul de depunere a ofertelor a fost de 24 septembrie 2019, iar procedura a fost finalizată în data 7 aprilie 2020, contractul fiind atribuit singurului ofertant.
Echipa de proiect va depune toate diligențele necesare pentru implementarea proiectului cu respectarea tuturor cerințelor legate de măsurile de distanțare socială în aceasta perioada, primele activități fiind organizate online.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii