Patru morți și zeci de mașini distruse Prima condamnare după cel mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța
Patru morți și zeci de mașini distruse: Prima condamnare după cel mai grav accident din istoria Autostrăzii- Tragedia a avut loc pe data de 05 noiembrie 2016.
- În eveniment au fost implicate 30 de automobile, două microbuze și un camion.
- În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.
Șoferul trimis în judecată pentru cel mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța a fost condamnat! În primă instanță, magistrații de la Judecătoria Lehliu-Gară i-au aplicat inculpatului doi ani și două luni de închisoare pentru infracţiunea de „ucidere din culpă” și alte nouă luni pentru infracţiunea de „vătămare corporală din culpă”.
Accidentul a avut loc pe data de 05 noiembrie 2016, iar potrivit oamenilor legii în eveniment au fost implicate 30 de automobile, două microbuze și un camion.
În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.
Magistrații i-au aplicat inculpatului pedeapsa cea mai grea de doi ani şi două luni de închisoare, la care se adaugă sporul de o treime din totalul celorlalte pedepse stabilite, respectiv trei luni (1/3 din nouă luni = trei luni), rezultând pedeapsa închisorii de doi ani și cinci luni de închisoare. Judecătorii au dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere şi stabileşte un termen de supraveghere de trei ani.
În continuare, inculpatul a fost obligat ca pe durata termenului de supraveghere să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Ialomița, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă.
„Impune inculpatului să execute următoarea obligaţie: să frecventeze unul sau mai multe programe de reintegrare socială derulate de către serviciul de probaţiune sau organizate în colaborare cu instituţii din comunitate. (...) Pe parcursul termenului de supraveghere, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii în cadrul Direcţiei de Administrare a Domeniului Public Slobozia, jud. Ialomiţa, sau în cadrul Centrului de Plasament nr. 3 Slobozia (DGASPC Ialomiţa), pe o perioadă de 60 de zile lucrătoare. (...) Atrage atenţia inculpatului asupra conduitei sale viitoare şi a consecinţelor la care se expune dacă va mai comite infracţiuni sau nu va respecta măsurile de supraveghere ori nu va executa obligaţiile ce îi revin pe durata termenului de supraveghere, respectiv asupra dispoziţiilor art. 96 NCP referitoare la revocarea suspendării şi executarea pedepsei“, se mai arată în decizia magistraților.
Instanța a dispus acordarea părților civile a aproximativ 1,5 milioane de lei și 154.000 de euro, cu titlu de daune morale - echivalentul în lei la cursul BNR de la data plăţii.
Tragedia a avut loc pe data de 05 noiembrie 2016.
În eveniment au fost implicate 30 de automobile, două microbuze și un camion.
În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.
Amintim că prin rechizitoriul nr. 561/P/2016 din 01.07.2021 emis de Parchetul de pe lângă Tribunalul Călărați, procurorii au decis trimiterea în judecată a inculpatului (DS), în stare de libertate, pentru săvârşirea infracţiunilor de: „ucidere din culpă”, prev. de art. 192 alin. 2 și 3 NCP şi „vătămare corporală din culpă” prev. de art. 196 alin. 2, 3, și 4 NCP, ambele cu aplicarea art. 38 alin. 2 NCP.
În actul de sesizare a instanței, procurorii arată, printre altele, că în dimineaţa zilei de 05.11.2016, în timp ce conducea microbuzul marca Mercedes, model Benz Sprinter, km. 66+824 m, pe fondul neadaptării vitezei de deplasare la condiţiile de vizibilitate frontală (mult redusă - ceaţă densă), inculpatul a intrat în coliziune cu ansamblul de vehicule format din autotractor şi semiremorcă.
Anchetatorii arată că ansamblul de vehicule era oprit în faţa sa pe aceeaşi bandă.
Din accident a rezultat decesul a două persoane, precum şi vătămarea corporală a alto trei victime (toţi pasageri în microbuz).
Tot procurorii mai spus că microbuzul se deplasa pe A2, pe banda întâi, cu o viteză neadaptată condiţiilor de drum, în condiţii de vizibilitate redusă, respectiv de ceaţă alternând ca intensitate, astfel că la un moment dat, în zona km. 66, inculpatul a fost surprins de prezenţa semiremorcii (componentă a ansamblului de vehicule format din autotractor DAF şi semiremorcă SCHMITZ, încărcate cu seminţe de floarea-soarelui), care se aflau pe prima bandă, în faţa sa, viteza acestora fiind aproape de zero.
Deşi a frânat brusc, inculpatul a intrat violent cu partea frontală a microbuzului în spatele semiremorcii, fiind necesară deplasarea ansamblului pentru a facilita descarcerarea.
După finalizarea cercetărilor specifice, surse judiciare au declarat, pentru ZIUA de Constanța, că șoferul trimis în judecată este acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.
În al doilea grup de mașini, care au fost implicate în accident, s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident din fața sa.
Conform anchetatorilor, în prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime. (două victime decedate în două auto diferite).
„Responsabilitatea a două persoane care ar fi putut fi angajată nu a condus la o trimitere în judecată a acestora, pentru că victima lor nu a formulat plângere. A existat o culpă a celui care conducea cu o viteză inferioară pe banda nr. 2. A fost prima mașină din toată nebunia asta. În acest caz, de către ambii experți s-a reținut că mergea cu o viteză inferioară pe banda a doua. Și culpa celui care lovește această mașină (a doua implicată) care nu a păstrat distanța regulamentară față de mașina din față și din cauza asta nu a putut opri. Aceste două vinovății au fost stabilite de ambii experți. În a doua mașină a fost o victimă care nu a depus plângere. După care, în a doua mașină se lovesc toate celelalte, care vin din spate. Toate se lovesc de această mașină. Nu se poate reține vina cuiva, dintre cei care s-au lovit. Unii chiar au reușit să oprească fără a se lovi frontal, însă erau loviți de cinci, șase ori din spate de alte auto. În această manieră s-a produs și decesul celor două victime din primul accident“, au mai declarat sursele judiciare, pentru ZIUA de Constanța.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Dosarul unui fost senator din Constanța, repus pe rol, pentru discutarea efectelor deciziei CCR referitoare la prescripție
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp