Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:15 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Poliția Locală Constanța a pierdut, pe fond, procesul cu SC Carmina Steel SRL. Apelul a ajuns la Tribunalul Constanța

ro

07 Nov, 2024 17:00 558 Marime text
  • Vorbim de dosarul 18204/212/2023 care pe 6 noiembrie 2024 a ajuns în stadiul de apel la Tribunalul Constanța
 
 
Poliția Locală Constanța a pierdut, la Judecătoria Constanța, procesul cu SC Carmina Steel SRL. Apelul a fost înregistrat la Tribunalul Constanța.
 
Vorbim de dosarul 18204/212/2023 care pe 6 noiembrie 2024 a ajuns în stadiul de apel la Tribunalul Constanța. Este vorba de anularea procesul verbal de contravenţie DGPL 013939, emis de Poliția Locală Constanța.
 
Pe fond, la Judecătoria Constanța, magistrații au dat următoarea soluție pe scurt – „Admite plângerea contravenţională formulată de petenta ... în contradictoriu cu intimatul .... Anulează procesul-verbal de constatare ?i sanc?ionare a contraven?iei seria DGPL nr. 013939/10.07.2023. Exonerează petenta de la sanc?iunile contravenţionale aplicate prin procesul-verbal de constatare ?i sanc?ionare a contravenţiei seria DGPL nr. 013939/10.07.2023. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Judecătoria Constanţa. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 05.07.2024”.
 
În motivarea în fapt a cererii, petenta a arătat în esenţă că, prin procesul-verbal contestat, s-a reținut că petenta nu deține autorizație de funcționare pentru activitatea de tip bar pe care o desfășoară la punctul de lucru situat în #### #########, sector plajă ###### VII, subsector 10. A mai arătat că agentul constatator a reținut, în consecință, că petenta a încălcat dispozițiile art. 5 alin. (1) din OG nr. 99/2000. Petenta a învederat instanței că, la punctul de lucru menționat, desfășoară activitate de tip bar conform cod CAEN 5630, iar această activitate nu este supusă autorizării, fiind exceptată de la aplicarea OG nr. 99/2000.
 
La data de 20.09.2023, intimatul Primarul Municipiului Constanța – Direcția Generală ####### Locală a formulat întâmpinare, solicitând respingerea plângerii ca neîntemeiată. Intimatul a arătat că procesul-verbal de contravenţie a fost întocmit cu respectarea prevederilor art. 16 şi 17 din OG nr. 2/2001, în cauză nefiind întrunite niciuna din condiţiile care ar putea conduce la anularea actului sancţionator.
 
În privinţa temeiniciei procesului-verbal a învederat că, prin procesul-verbal contestat, s-a reținut săvârșirea de către petentă a faptei prevăzute de art. 73 pct. 1 lit. a) din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, urmare a constatării împrejurării că petenta desfășoară și activități de alimentație publică cod CAEN 5630.
 
Intimatul a arătat că pentru desfășurarea activității de alimentație publică petenta avea, în temeiul art. 5 alin. (1) din OG nr. 99/2000, obligația de a deține acordul autorităților locale, acord pe care petenta nu îl deține. În drept, a invocat dispozițiile legale menționate în cuprinsul întâmpinării, iar în probaţiune a solicitat încuviinţarea probei cu înscrisuri.

 
În cauză a fost încuviinţată și administrată proba cu înscrisuri. Analizând actele şi lucrările dosarului, instanţa reţine următoarele: În fapt, prin procesul-verbal ##### #### ### ######/10.07.2023, petenta ####### ##### SRL a fost sancţionată cu amendă contravenţională în cuantum de 400 lei, dispunându-se şi sancţiunea complementară a suspendării activității desfășurate până la data autorizării, pentru săvârşirea faptei prevăzute de art. 73 pct. 1 lit. a) din OG nr. 99/2000 şi sancţionate de același articol, prin raportare la art. 74 din OG nr. 99/2000.
 
În fapt, prin procesul-verbal ##### #### ### ######/10.07.2023, petenta ####### ##### SRL a fost sancţionată cu amendă contravenţională în cuantum de 400 lei, dispunându-se şi sancţiunea complementară a suspendării activității desfășurate până la data autorizării, pentru săvârşirea faptei prevăzute de art. 73 pct. 1 lit. a) din OG nr. 99/2000 şi sancţionate de același articol, prin raportare la art. 74 din OG nr. 99/2000.
 
S-a reţinut că petenta desfășoară activitate comercială de alimentație publică (cod CAEN 5630), într-o structură de tip beach bar în suprafață de aproximativ 50 mp, cu încălcarea art. 5 din OG nr. 99/2000, respectiv fără a deține actul administrativ necesar funcționării eliberat de autoritatea publică.
 
În conformitate cu dispozițiile art. 73 pct. 1 lit. a) din OG nr. 99/2000, constituie contravenţie, dacă nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiune, desfăşurarea oricărui exerciţiu comercial cu încălcarea prevederilor art. 5 alin. (1) şi se sancţionează cu suspendarea activităţii comerciale până la data autorizării şi cu amendă de la 200 lei la 500 lei, pentru structurile de vânzare cu suprafaţă mică. Art. 74 stabilește, de asemenea, că sancţiunile prevăzute la art. 73 se pot aplica şi persoanelor juridice, caz în care limitele minime şi maxime ale amenzilor se dublează.
 

În urma verificării cuprinsului Anexei la OG nr. 99/2000, denumită „##### cu clasificarea activităţilor din economia naţională”, se constată că activitatea „#### activități recreative și distractive n.c.a.” (cod CAEN 9329) nu este inclusă în această anexă. Prin urmare, coroborând cuprinsul anexei cu dispozițiile art. 4 lit. h), art. 5 alin. (1) și art. 73 pct. 1 lit. a) din OG nr. 99/2000 din OG nr. 99/2000 (ultimul text legal indicat fiind chiar temeiul sancționării petentei prin procesul-verbal atacat), rezultă că pentru desfășurarea activității „#### activități recreative și distractive n.c.a.” (cod CAEN 9329) nu este necesară autorizarea în condițiile art. 5 alin. (1). De altfel, nici activitatea „Baruri si alte activități de servire a băuturilor” (cod CAEN 5630) reținută în cuprinsul procesului-verbal contestat nu este inclusă în Anexa la OG nr. 99/2000.
 
Așa fiind, fapta petentei de a nu deține autorizația prevăzută de art. 5 alin. (1) nu constituie contravenția prevăzută de art. 73 pct. 1 lit. a), astfel cum în mod eronat s-a reținut în cuprinsul procesului-verbal atacat.
 
Despre Carmina Steel SRL (2014)
 
Firma este reprezenată de asociați și administratori Sponte Iancu și Sponte Mitică. Societatea are sediul social pe strada Luntrașului nr. 13 și declară afaceri în domeniul activităților recreative. 
Sponte Iancu și Sponte Mitică mai sunt asociați în firmele S.P. Carmina SRL (1995) și Kima Textil Fashion SRL (2016), care se ocupă cu comerț cu amănuntul îmbrăcăminte.
 
PRECIZĂRI:
 
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 



Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

 
Constanța Se închide fila de istorie a Bazarului Eliberării „La Gorbaciov”. Când va fi demolat?

 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii