Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:10 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Portul Gdansk (Polonia) și portul Constanța, legate de o viitoare cale ferată cu dublă utilizare civilă-militară. Oficial

ro

10 Oct, 2020 18:11 3451 Marime text
Oficialii Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor salută intenția partenerului strategic, Statele Unite ale Americii, de a sprijini construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate între România și Polonia
 
În cadrul proiectului “Inițiativa celor Trei  Mări”, o platformă  politică a statelor membre ale Uniunii Europene, care au ca scop stimularea cooperării din regiune, accelerarea proceselor de dezvoltare și modernizarea a infrastructurii, țara noastră a avansat o serie de propuneri de proiecte care să contribuie la atingerea obiectivelor stabilite. 
 
Inițiativa celor Trei Mări, include 12 state membre ale UE de-a lungul unei axe nord-sud, de la Marea Baltică până la Marea Adriatică și Marea Neagră, respectiv: Austria, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria.
 
Obiectivele și pilonii principali ai acestei inițiative vizează 3 aspecte: dezvoltarea economică, coeziunea europeană și legăturile transatlantice. Acești piloni contribuie la dezvoltarea economică a Europei Centrale și de Est prin conectivitatea infrastructurii în trei domenii principale: transporturi, energie și digitalizare, prin creșterea convergenței între statele membre UE, contribuind astfel la consolidarea unității și a coeziunii în cadrul UE și prin întărirea legăturilor transatlantice.
 
Două proiecte importante vizează România: 
 
Rail-2-Sea: urmărește construirea unei linii de cale ferată cu dublă utilizare civilă-militară între portul Gdansk și portul Constanța. Acest proiect are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială cât și pentru transportul rapid al forțelor și echipamentelor militare pe teritoriul României, cu o lungime totală de 3663 km, între Portul Gdansk și Portul Constanța care va traversa patru state: Republica Polonă, Republica Slovacă, Ungaria și România.
 
Via Carpatia: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a susținut și participă la realizarea proiectului promovat de partea polonă, Via Carpatia care are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud, prin Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia, ca o nouă conexiune de autostradă între nordul și sudul Europei, integrând sistemul de transport al statelor participante.
 
 “Salut inițiativa Statelor Unite ale Americii - partenerul nostru strategic, care, prin vocea ambasadorului său la București, și-au exprimat dorința de a sprijini România pentru dezvoltarea economică, energetică și acum și cea a infrastructurii rutiere și feroviare. Eforturile și seriozitatea noastră încep să dea roade. Cele două proiecte importante Rail-2-Sea și Via Carpatia vor primi un sprijin important pentru dezvoltarea infrastructurii care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Aceste proiecte de infrastructură vor fi un real beneficiu pentru economiile statelor partenere, dar și pentru economiile din regiune. Ambele proiecte, atât Rail-2-Sea cât și Via Carpatia, implică atragerea de fonduri private. În acest context, anunțul administrației americane nu poate decât să încurajeze fondurile de investiții să susțină aceste proiecte”,  a declarat Lucian Bode.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Brad Pitt 10 Oct, 2020 22:08 In loc sa construim fabrici, le construim americanilor cale ferata ca sa mute trupele NATO cat mai rapid in interiorul flancului de est intre Marea Baltica si Marea Neagra.