Premierul desemnat Nicolae-Ionel Ciucă, amendat cu 20% din salariu, pe când era ministrul Apărării Naționale. Stadiu dosar (MOTIVARE)
Premierul desemnat Nicolae-Ionel Ciucă, amendat cu 20% din salariu, pe când era ministrul Apărării Naționale.
24 Nov, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
6170
Marime text
- Decizia Tribunalului București a fost luată în dosarul 586/3/2021 și a fost contestată la Curtea de Apel București, atât de Asociaţia Civică Stop Discriminării Cetăţenilor, cât și de Ministerul Apărării Naţionale prin Direcţia Generală Juridică și Ministrul Apărării Naţionale- Ciucă Ionel Nicolae.
Judecătorii de la Tribunalul București i-au aplicat premierului desemnat Nicolae-Ionel Ciucă, pe când era ministrul Apărării Naționale, o amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești.
Decizia a fost luată în dosarul 586/3/2021 și a fost contestată la Curtea de Apel București, atât de Asociaţia Civică Stop Discriminării Cetăţenilor, cât și de Ministerul Apărării Naţionale prin Direcţia Generală Juridică și Ministrul Apărării Naţionale- Ciucă Ionel Nicolae.
Potrivit portalului instantelor de judecată, prin Hotarârea nr. 4439/2021, din 29 iunie 2021, Tribunalul București a admis în parte cererea formulată în cauză și a respins excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a Ministrului Apărării Naţionale – Ciucă Nicolae Ionel, ca neîntemeiată, precum și exceptia prematurității, ca neîntemeiată.
În continuare, Tribunalul a admis în parte cererea și a decis „obligarea pârâtului Ministerul Apărării Naționale să execute Sentința civilă nr. 5282/14.08.2019 a Tribunalului București, astfel cum a fost modificată prin Decizia civilă nr. 1927/22.10.2020 a Curtii de Apel Bucuresti, sub sancțiunea unei penalități în suma de 200 lei/zi de întârziere, cu începere de la data de 24.11.2020 și până la executarea obligațiilor prevăzute în titlul executoriu“.
„Aplică intervenientului Ministrul Apărării Naţionale – Ciucă Ionel Nicolae o amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, care se face venit la bugetul de stat, până la data executării integrale a obligațiilor stabilite prin Sentința civila nr. 5282/14.08.2019 a Tribunalului Bucuresti, astfel cum a fost modificată prin Decizia civila nr. 1927/22.10.2020 a Curtii de Apel București, pronunțate în dosar nr. 13883/3/2019. Respinge în rest cererea ca neîntemeiată. Admite în parte cererea de intervenţie accesorie. Cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul București – Secția a II-a de Contencios Administrativ și Fiscal“, se mai arată în decizia Tribunalului București.
Reclamantul a făcut dovada existenței
Conform motivării deciziei, Tribunalul constată că reclamantul a făcut dovada existenței unui titlu executoriu ce cuprinde obligația autorității publice de a comunica anumite informații de interes public, precum și faptul că a trecut un termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii ce se pune în executare, fără ca pârâtul să fi executat de bună voie, în mod corespunzător și complet, obligația care îi revenea, fiind îndeplinite condițiile prevăzute de art.24 alin 3 din Legea nr. 554/2004.
„Aplicarea unor penalități de 200 lei/zi de întârziere este suficientă ca mijloc de constrângere pentru pârât“
În ceea ce privește penalitățile, Tribunalul apreciază ca aplicarea unor penalități de 200 lei/zi de întârziere este suficientă ca mijloc de constrângere pentru pârât, cuantumul penalităților solicitate–de 1.000 lei/zi de întârziere, reprezentând maximul prevăzut de lege, nefiind justificat de către reclamant in niciun fel. Totodată, în raport de data rămânerii definitive a Sentinței civile nr. 5282/14.08.2019, respectiv 22.10.2020, de la care se calculează termenul de 30 zile în conformitate cu disp. art. 181 alin. 1 pct. 2 C.proc.civ., pe zile libere, penalitățile nu se pot acorda începând cu data de 22.10.2020 cum a solicitat reclamantul - dată la care pârâtul se afla încă în termenul legal de executare a obligației - ci începând cu 24.11.2020.
Reținând că penalitățile reglementate de dispozițiile art. 24 din Legea nr. 554/2004 raportat la art. 906 C.proc.civ. sunt concepute ca mijloc indirect de constrângere pentru obținerea executării hotărârii judecătorești pronunțate de instanța de contencios administrativ, putându-se acorda independent de existența unui prejudiciu și având practic natură juridică de sancțiune de drept procesual civil, fără a se identifica cu daunele-interese compensatorii sau moratorii, întrucât nu au caracter reparator în viziunea legiuitorului, Tribunalul va obliga pârâtul să plătească reclamantului o penalitate de 200 de lei pe zi de întârziere, cu începere de la data de 24.11.2020 și până la executarea obligațiilor prevăzute în titlul executoriu.
Sursa motivare: rolii.ro
Sursa foto: Arhivă ZIUA de Constanța
Motivarea completă a Tribunalului București poate fi citită accesând secțiunea Documente.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Neexecutare hotărâre judecătorească
Ministrul Apărării Naționale, Nicolae-Ionel Ciucă, amendat cu 20% din salariu
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii