Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:15 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Președintele Consiliului Județean Neamț, condamnat la opt ani și patru luni de închisoare. Minuta instanței

ro

06 Apr, 2022 15:57 1523 Marime text
Președintele Consiliului Județean Neamț, condamnat la închisoare. Foto cu rol ilustrativ: ZIUA de ConstanțaMagistrații de la Tribunalul Bacău l-au condamnat pe președintele Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene la închisoare într-un dosar de fapte de corupție. Decizia instanței nu este definitivă. 

În primă instanță Ionel Arsene a fost condamnat la opt ani și patru luni de închisoare. 

Minuta instanței: 

Condamnare fără acord de recunoaştere
Solutia pe scurt: I. În temeiul art.291 alin.1 C.pen., rap. la art. 6, 7 lit.a din Legea nr. 78/2000, cu art. 5 alin.1 C.pen. pentru săvârşirea infracţiunii de „trafic de influenţă” condamnă pe inculpatul ARSENE IONEL, la pedeapsa de 5 (cinci) ani închisoare (faptă din cursul anului 2013).

În baza art. 65 alin. 1 raportat la art. 66 alin. (1) lit. a), b) d) şi g) C. pen. interzice inculpatului ARSENE IONEL, ca pedeapsă accesorie exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat, de a alege, ?i dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, sau de a exercita atribu?ii de conducere în cadrul vreunui partid, forma?iune sau alian?ă politică din România, de la data rămânerii definitive a prezentei sentinţe şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. II.

În temeiul art.291 alin.1 C.pen., rap. la art. 6, 7 lit.a din Legea nr. 78/2000, pentru săvârşirea infracţiunii de „trafic de influenţă” condamnă pe acelaşi inculpat la pedeapsa de 5 (cinci) ani închisoare (faptă din cursul anului 2015). În baza art. 65 alin. 1 raportat la art. 66 alin. (1) lit. a), b) d) şi g) C. pen. interzice inculpatului ARSENE IONEL, ca pedeapsă accesorie exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat, de a alege, ?i dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, sau de a exercita atribu?ii de conducere în cadrul vreunui partid, forma?iune sau alian?ă politică din România, de la data rămânerii definitive a prezentei sentinţe şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. III.

În temeiul art.291 alin.1 C.pen., rap. la art. 6, 7 lit.a din Legea nr. 78/2000, pentru săvârşirea infracţiunii de „trafic de influenţă” condamnă pe acelaşi inculpat la pedeapsa de 5 (cinci) ani închisoare (faptă din cursul anului 2015). În baza art. 65 alin. 1 raportat la art. 66 alin. (1) lit. a), b) d) şi g) C. pen. interzice inculpatului ARSENE IONEL, ca pedeapsă accesorie exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat, de a alege, ?i dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, sau de a exercita atribu?ii de conducere în cadrul vreunui partid, forma?iune sau alian?ă politică din România, de la data rămânerii definitive a prezentei sentinţe şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. În temeiul art. 38 C.pen. art. 39 C.pen., art. 45 alin.1 C.pen. cu art. 40 C.pen. aplică inculpatului ARSENE IONEL pedeapsa cea mai mare la care adaugă o treime din cea de-a doua pedeapsă .

PEDEAPSĂ DE EXECUTAT = 8 (opt) ani şi 4 (patru) luni închisoare. În baza art. 65 alin. 1 raportat la art. 66 alin. (1) lit. a), b) d) şi g) C. pen. interzice inculpatului ARSENE IONEL, ca pedeapsă accesorie exercitarea drepturilor de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat, de a alege, ?i dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, sau de a exercita atribu?ii de conducere în cadrul vreunui partid, forma?iune sau alian?ă politică din România, de la data rămânerii definitive a prezentei sentinţe şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale.


În temeiul art. 72 C.pen., deduce din pedeapsă ziua de reţinere din 18.01.2018 precum şi arestul preventiv de la 29.01.2018-28.02.2018. În baza art. 112 lit.a din Codul penal şi art. 291 alin.2 C.pen. dispune confiscarea de la inculpatul ARSENE IONEL a sumelor de 80.000 EURO şi 150.000 lei. În temeiul art. 20 din Legea nr. 78/2000 menţine sechestrul asigurator asupra bunurilor imobile dispusă prin Ordonanţa nr. 54/P/2017 din data de 16.02.2018 a procurorului din cadrul DNA – Serviciul Teritorial Bacău.

În temeiul art. 162 C.pr.pen. dispune păstrarea mijloacelor materiale de probă ridicate , aflate şi înregistrate în Registrul de corpuri delicte din cadrul Tribunalului Bacău la nr.14/MMP/03.04.2019 până la soluţionarea definitivă a cauzei după care se vor distruge sau restitui, după caz, potrivit legii.

Constată că inculpatul a avut apărători aleşi. În temeiul art. 274 C.pr.pen. obligă inculpatul la plata sumei de 30.000 lei către stat cu titlu de cheltuieli judiciare, sumă în care s-au inclus şi cheltuielile efectuate pe parcursul urmării penale, în valoare de câte 2000 lei. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică astăzi 06.04.2022.


Conform unui comunicat al DNA, în urmă cu patru ani, mai exact în februarie 2018 procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Bacău au dispus trimiterea în judecată, în stare de arest preventiv, a inculpatului ARSENE IONEL, la data faptelor deputat în Parlamentul României și președinte al organizației județene Neamț a unui partid politic, sub aspectul săvârșirii a două infracțiuni de trafic de influență.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:


1. În cursul anului 2013, inculpatul Arsene Ionel, în calitate de deputat în Parlamentul României și președinte al organizației județene Neamț a unui partid politic, a primit de la o persoană (martor în cauză), suma de 100.000 euro pentru a-și folosi influența pe care a lăsat să se creadă că o are asupra unor persoane din conducerea Agenției Naționale de Integritate, în scopul de a se constata nerespectarea dispozițiilor legale privind conflictul de interese și regimul incompatibilităților în cazul unei persoane care, la acea vreme, avea funcție de conducere în administrația locală.

Banii remiși de martor într-un restaurant situat pe raza municipiului București urmau să ajungă la persoanele respective prin intermediari.

2. La data de 31 iulie 2015, inculpatul Arsene Ionel, în aceeași calitate, a pretins de la reprezentantul unei societăți comerciale (martor în cauză) un procentaj de 5% din suma totală de 60.000.000 lei ce trebuia alocată de Administrația Națională Apele Române (A.N.A.R.) pentru finalizarea contractelor pe care firma respectivă le avea în derulare cu administrațiile bazinale.

În schimbul acestui comision, în perioada iulie – septembrie 2015, inculpatul Arsene Ionel și-a exercitat influența asupra unui coleg de partid, la vremea respectivă secretar de stat în cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, pentru a-l determina să facă demersuri în vederea alocării, de către A.N.A.R, a sumei anterior menționate, demersuri rămase însă fără rezultat.
În cauză s-a dispus instituirea sechestrului asigurător asupra mai multor imobile ce aparțin inculpatului.

„Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Neamț cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție“ - au precizat procurorii DNA.

PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii