Primăria Constanţa plăteşte acum pentru bani aruncaţi în 2013 şi 2014 pe tipărituri de promovare a evenimentului Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului. La judecată cu Fundaţia „Fantasio“ (galerie foto)
Primăria Constanţa plăteşte acum pentru bani aruncaţi în 2013 şi 2014 pe tipărituri de promovare a evenimentului
12 Sep, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2395
Marime text
Primăria Municipiului Constanţa a formulat o acţiune în instanţă împotriva Fundaţiei „Fantasio“ pentru recuperarea unei sume pe care fundaţia a cheltuit-o pentru tipărituri de promovare a evenimentului Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2013.
Acţiunea a fost concretizată prin dosarul 5371/118/2018, înregistrat la Tribunalul Constanţa, pe rolul Secţiei de contencios administrativ şi fiscal. Obiectul dosarului în care Primăria Constanţa este reclamant, iar Fundaţia Fantasio pârât este „pretenţii”.
Precizăm că, în urma controlului efectuat de Curtea de Conturi la sediul municipalităţii în 2016, inspectorii au stabilit că suma cheltuită de Fundaţia „Fantasio“ reprezintă prejudiciu în dauna bugetului municipiului Constanţa, prejudiciu care trebuie recuperat.
Potrivit raportului procedurii de atribuire, comisia a decis că oferta câştigătoare aparţine Fundaţiei „Fantasio“, care a depus documentaţia completă şi a avut „preţul cel mai scăzut“. Aceasta a avut o propunere financiară de 200.000 de lei cu TVA, cu care urma să organizeze 10 spectacole.
Ofertă de finanţare au depus şi cei de la Asociaţia Culturală Mamaia Copiilor, prin care solicitau fonduri în valoare de 450.000 de lei inclusiv TVA.
Precizăm că valoarea totală necesară susţinerii spectacolelor şi evenimentelor ce urmau să fie organizate cu ocazia evenimentului Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean în 2013 a fost de 477.000 cu TVA inclus, din care Fundaţia „Fantasio“ a primit 200.000 lei cu TVA pentru organizarea evenimentului, diferenţa fiind contribuţia proprie a fundaţiei, de fapt, a Consiliului Judeţean Constanţa.
Potrivit articolului 8 din HCJ 48 privind înfiinţarea fundaţiei, această entitate avea drept obiectiv „dezvoltarea unei vieţi culturale - diversificate şi competitive - ca element definitoriu pentru afirmarea identităţii şi a coeziunii sociale în spaţiul cultural dobrogean“. Consiliul Director era format din: Maria Magiru, fost consilier judeţean PSD şi directorul Muzeului de Artă Populară, Răsvan Cernat, Vasile Gherghilescu, directorul Teatrului de Copii şi Tineret Constanţa, Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă, Ion Ţiţoiu, Constantin Papadopol, Doina Voivozeanu, directorul Centrului Cultural Judeţean Constanţa „Theodor T. Burada”, Eduard Bădilă, fost şef Serviciu Cultură, Protocol, Organizare Evenimente în cadrul Consiliului Judeţean, Petrică Munteanu, fost consilier judeţean şi fost director Direcţiei Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa.
Fundaţia „Fantasio“ este acum parte a mai multor procese care au început în 2014, când, pe rolul Tribunalului Constanţa, la Secţia de contencios administrativ şi fiscal, a fost înregistrat dosarul având ca obiect „pretenţii“.
Şi Judeţul Constanţa, şi Consiliul Judeţean Constanţa au acţionat în judecată Fundaţia „Fantasio“. Motivul chemării în judecată este recuperarea prejudiciilor, potrivit hotărârilor iniţiate în 2012 de fostul preşedinte al CJC, Nicuşor Constantinescu, care a împărţit bani în valoare totală de 7.424.150 de lei mai multor asociaţii şi fundaţii din judeţ pentru derularea de activităţi. De departe, cea mai răsfăţată a fost Fundaţia „Fantasio“, care a primit sume importante de bani din „buzunarul“ judeţean.
Facem menţiunea că şi în 2014 Fundaţia „Fantasio“ a marcat din nou şi Primăria municipiului Constanţa organiza, pe 25 iulie 2014, la ora 12.00, procedura de selecţie a ofertelor de activităţi şi spectacole privind finanţarea nerambursabilă din fonduri publice a evenimentului „Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2014“. În anunţ se specifica faptul că atribuirea contractului de acordare a fondurilor financiare nerambursabile necesare organizării evenimentului se va face pe baza „punctajului cel mai mare“, realizat ca urmare a aplicării unui set de criterii: a) „preţul cel mai scăzut“ - va conta valoarea cea mai scăzută a fondurilor financiare nerambursabile solicitate pentru realizarea proiectului - 50 de puncte pentru valoarea cea mai mică solicitată, 30 de puncte pentru cea de pe locul doi, 10 puncte pentru cea de pe locul trei; b) raportul (procentajul) realizat între valoarea contribuţiei proprii pentru realizarea proiectului şi valoarea (suma) solicitată - 25 de puncte pentru un raport de peste 20%, 15 puncte pentru un raport cuprins între 15% şi 19% şi 5 puncte pentru un raport cuprins între 10% şi 14%; experienţă în organizarea unor evenimente asemănătoare - pentru o experienţă minimă de trei ani - 25 de puncte, pentru o experienţă cuprinsă între un an şi doi ani - 15 puncte, pentru o experienţă de până în an - 5 puncte.
Atribuirea nu a mai avut loc, deoarece a existat un singur ofertant. Prin urmare, licitaţia pentru organizarea „Sărbătorii Recoltei şi a Vinului“ este reluată în luna septembrie. În august 2014, Primăria Municipiului Constanţa anunţă reluarea procedurii selecţiei de oferte necesare organizării „proiectului cultural nonprofit de interes general Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2014“, pentru data de 10 septembrie, la ora 12.00. Criteriul de atribuire a contractului de finanţare din fonduri nerambursabile rămâne neschimbat: „punctajul cel mai mare“, realizat ca urmare a aplicării mai multor criterii.
Despre Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean se poate spune orice, mai puţin faptul că este un „proiect cultural nonprofit de interes general“. An de an, evenimentul reuneşte o serie de comercianţi care îşi vând fructele, legumele, produsele din carne şi alt gen de preparate, dar şi o pleiadă de politicieni, în special social-democraţi constănţeni. Nu este lipsit de importanţă faptul că această aşa-numită sărbătoare era organizată la Pavilionul Expoziţional, aflat la acea vreme în administrarea Fundaţiei „Fantasio“.
În urma procedurii de selecţie a ofertelor privind atribuirea contractului de finanţare cu fonduri nerambursabile necesare organizării evenimentului „Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2014“, din data de 10.09.2014, oferta câştigătoare aparţinea Fundaţiei „Fantasio“ Constanţa. Comisia de selecţie a ofertelor, numită prin dispoziţia primarului, a fost compusă din: Petrică Munteanu - preşedinte, Virgil Iosif - membru, Liviu Manolache - membru, Diana Dardac - membru, Calin Hanţiu - membru.
Menţionăm că anunţul privind selecţia de oferte a fost publicat în ziarele Telegraf şi Replica, dar şi pe site-ul Primăriei. Deşi au solicitat documentaţie pentru participarea la procedura de selecţie şi atribuire a fondurilor nerambursabile, SC Soti Cable Neptun SRL şi SC Decorativa nu au mai venit să ridice documentele solicitate. Astfel, singura ofertă depusă a aparţinut Fundaţiei „Fantasio“, care solicita 195.000 de lei inclusiv TVA pentru organizarea a 10 spectacole.
Urmare a analizei documentaţiei, comisia constată că oferta se califică pentru finanţare, având documentaţia completă. Fundaţia Fantasio primeşte 100 de puncte. Precizăm că valoarea totală a spectacolelor şi evenimentelor ce urmau să fie organizate cu ocazia evenimentului „Sărbătoarea Recoltei şi Vinului Dobrogean 2014” era de 695.000 cu TVA inclus. Primăria a plătit 195.000 lei, diferenţa fiind suportată de ofertantul câştigător. Ca şi în anul 2013, din păcate, din raportul de activitate pentru realizarea evenimentului şi din raportul financiar, nu reiese cu ce parteneri a organizat Fantasio cele 10 spectacole. În schimb, din raportul financiar, reiese că, în final, evenimentul a costat doar 370.000 lei cu TVA inclus, din care municipalitatea a contribuit cu 156.000 lei, iar fundaţia a avut o contribuţie proprie de 214.000 lei. Contribuţia provenea de fapt de la Consiliul Judeţean, celălalt „părinte” fondator al fundaţiei.
Citeşte şi:
Despre „Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Românesc” Coincidenţă stranie sau cum a câştigat Fundaţia Fantasio bani nerambursabili de la Primăria Constanţa (documente)
Acţiunea a fost concretizată prin dosarul 5371/118/2018, înregistrat la Tribunalul Constanţa, pe rolul Secţiei de contencios administrativ şi fiscal. Obiectul dosarului în care Primăria Constanţa este reclamant, iar Fundaţia Fantasio pârât este „pretenţii”.
Precizăm că, în urma controlului efectuat de Curtea de Conturi la sediul municipalităţii în 2016, inspectorii au stabilit că suma cheltuită de Fundaţia „Fantasio“ reprezintă prejudiciu în dauna bugetului municipiului Constanţa, prejudiciu care trebuie recuperat.
Cum a câştigat Fundaţia „Fantasio“ bani nerambursabili de la Primăria Constanţa
Pe 23.09.2013, Primăria Constanţa anunţa pe site-ul instituţiei că oferta câştigătoare pentru evenimentul „Sărbătoarea Recoltei şi Vinului Dobrogean 2013” este cea a Fundaţiei „Fantasio“. Comisia de selecţie a ofertelor, numită prin Dispoziţia primarului municipiului Constanţa nr. 1982 din data de 3.09.2013, a fost compusă din Petrică Munteanu - preşedintele comisiei; Eduard Bădilă - membru, Mirela Pană Oproiu - membru, Iuliana Voicu - membru şi Călin Hanţiu - membru.Potrivit raportului procedurii de atribuire, comisia a decis că oferta câştigătoare aparţine Fundaţiei „Fantasio“, care a depus documentaţia completă şi a avut „preţul cel mai scăzut“. Aceasta a avut o propunere financiară de 200.000 de lei cu TVA, cu care urma să organizeze 10 spectacole.
Ofertă de finanţare au depus şi cei de la Asociaţia Culturală Mamaia Copiilor, prin care solicitau fonduri în valoare de 450.000 de lei inclusiv TVA.
Precizăm că valoarea totală necesară susţinerii spectacolelor şi evenimentelor ce urmau să fie organizate cu ocazia evenimentului Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean în 2013 a fost de 477.000 cu TVA inclus, din care Fundaţia „Fantasio“ a primit 200.000 lei cu TVA pentru organizarea evenimentului, diferenţa fiind contribuţia proprie a fundaţiei, de fapt, a Consiliului Judeţean Constanţa.
Fundaţia, condusă de mai mulţi directori din Constanţa
Potrivit Registrului Naţional ONG, Fundaţia „Fantasio“ avea, la data câştigării contractului, ca asociaţi/fondatori Primăria Constanţa şi Consiliul Judeţean Constanţa. Amintim că Fundaţia „Fantasio“, condusă de Virgil Iosif, fostul director al Teatrului de Stat Constanţa, fost director al Direcţiei coordonare instituţii subordonate din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa, a fost înfiinţată de CJC pe 25 martie 2005.Potrivit articolului 8 din HCJ 48 privind înfiinţarea fundaţiei, această entitate avea drept obiectiv „dezvoltarea unei vieţi culturale - diversificate şi competitive - ca element definitoriu pentru afirmarea identităţii şi a coeziunii sociale în spaţiul cultural dobrogean“. Consiliul Director era format din: Maria Magiru, fost consilier judeţean PSD şi directorul Muzeului de Artă Populară, Răsvan Cernat, Vasile Gherghilescu, directorul Teatrului de Copii şi Tineret Constanţa, Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă, Ion Ţiţoiu, Constantin Papadopol, Doina Voivozeanu, directorul Centrului Cultural Judeţean Constanţa „Theodor T. Burada”, Eduard Bădilă, fost şef Serviciu Cultură, Protocol, Organizare Evenimente în cadrul Consiliului Judeţean, Petrică Munteanu, fost consilier judeţean şi fost director Direcţiei Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa.
Fundaţia „Fantasio“ este acum parte a mai multor procese care au început în 2014, când, pe rolul Tribunalului Constanţa, la Secţia de contencios administrativ şi fiscal, a fost înregistrat dosarul având ca obiect „pretenţii“.
Şi Judeţul Constanţa, şi Consiliul Judeţean Constanţa au acţionat în judecată Fundaţia „Fantasio“. Motivul chemării în judecată este recuperarea prejudiciilor, potrivit hotărârilor iniţiate în 2012 de fostul preşedinte al CJC, Nicuşor Constantinescu, care a împărţit bani în valoare totală de 7.424.150 de lei mai multor asociaţii şi fundaţii din judeţ pentru derularea de activităţi. De departe, cea mai răsfăţată a fost Fundaţia „Fantasio“, care a primit sume importante de bani din „buzunarul“ judeţean.
Facem menţiunea că şi în 2014 Fundaţia „Fantasio“ a marcat din nou şi Primăria municipiului Constanţa organiza, pe 25 iulie 2014, la ora 12.00, procedura de selecţie a ofertelor de activităţi şi spectacole privind finanţarea nerambursabilă din fonduri publice a evenimentului „Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2014“. În anunţ se specifica faptul că atribuirea contractului de acordare a fondurilor financiare nerambursabile necesare organizării evenimentului se va face pe baza „punctajului cel mai mare“, realizat ca urmare a aplicării unui set de criterii: a) „preţul cel mai scăzut“ - va conta valoarea cea mai scăzută a fondurilor financiare nerambursabile solicitate pentru realizarea proiectului - 50 de puncte pentru valoarea cea mai mică solicitată, 30 de puncte pentru cea de pe locul doi, 10 puncte pentru cea de pe locul trei; b) raportul (procentajul) realizat între valoarea contribuţiei proprii pentru realizarea proiectului şi valoarea (suma) solicitată - 25 de puncte pentru un raport de peste 20%, 15 puncte pentru un raport cuprins între 15% şi 19% şi 5 puncte pentru un raport cuprins între 10% şi 14%; experienţă în organizarea unor evenimente asemănătoare - pentru o experienţă minimă de trei ani - 25 de puncte, pentru o experienţă cuprinsă între un an şi doi ani - 15 puncte, pentru o experienţă de până în an - 5 puncte.
Atribuirea nu a mai avut loc, deoarece a existat un singur ofertant. Prin urmare, licitaţia pentru organizarea „Sărbătorii Recoltei şi a Vinului“ este reluată în luna septembrie. În august 2014, Primăria Municipiului Constanţa anunţă reluarea procedurii selecţiei de oferte necesare organizării „proiectului cultural nonprofit de interes general Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2014“, pentru data de 10 septembrie, la ora 12.00. Criteriul de atribuire a contractului de finanţare din fonduri nerambursabile rămâne neschimbat: „punctajul cel mai mare“, realizat ca urmare a aplicării mai multor criterii.
Despre Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean se poate spune orice, mai puţin faptul că este un „proiect cultural nonprofit de interes general“. An de an, evenimentul reuneşte o serie de comercianţi care îşi vând fructele, legumele, produsele din carne şi alt gen de preparate, dar şi o pleiadă de politicieni, în special social-democraţi constănţeni. Nu este lipsit de importanţă faptul că această aşa-numită sărbătoare era organizată la Pavilionul Expoziţional, aflat la acea vreme în administrarea Fundaţiei „Fantasio“.
În urma procedurii de selecţie a ofertelor privind atribuirea contractului de finanţare cu fonduri nerambursabile necesare organizării evenimentului „Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean 2014“, din data de 10.09.2014, oferta câştigătoare aparţinea Fundaţiei „Fantasio“ Constanţa. Comisia de selecţie a ofertelor, numită prin dispoziţia primarului, a fost compusă din: Petrică Munteanu - preşedinte, Virgil Iosif - membru, Liviu Manolache - membru, Diana Dardac - membru, Calin Hanţiu - membru.
Menţionăm că anunţul privind selecţia de oferte a fost publicat în ziarele Telegraf şi Replica, dar şi pe site-ul Primăriei. Deşi au solicitat documentaţie pentru participarea la procedura de selecţie şi atribuire a fondurilor nerambursabile, SC Soti Cable Neptun SRL şi SC Decorativa nu au mai venit să ridice documentele solicitate. Astfel, singura ofertă depusă a aparţinut Fundaţiei „Fantasio“, care solicita 195.000 de lei inclusiv TVA pentru organizarea a 10 spectacole.
Urmare a analizei documentaţiei, comisia constată că oferta se califică pentru finanţare, având documentaţia completă. Fundaţia Fantasio primeşte 100 de puncte. Precizăm că valoarea totală a spectacolelor şi evenimentelor ce urmau să fie organizate cu ocazia evenimentului „Sărbătoarea Recoltei şi Vinului Dobrogean 2014” era de 695.000 cu TVA inclus. Primăria a plătit 195.000 lei, diferenţa fiind suportată de ofertantul câştigător. Ca şi în anul 2013, din păcate, din raportul de activitate pentru realizarea evenimentului şi din raportul financiar, nu reiese cu ce parteneri a organizat Fantasio cele 10 spectacole. În schimb, din raportul financiar, reiese că, în final, evenimentul a costat doar 370.000 lei cu TVA inclus, din care municipalitatea a contribuit cu 156.000 lei, iar fundaţia a avut o contribuţie proprie de 214.000 lei. Contribuţia provenea de fapt de la Consiliul Judeţean, celălalt „părinte” fondator al fundaţiei.
Citeşte şi:
Despre „Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Românesc” Coincidenţă stranie sau cum a câştigat Fundaţia Fantasio bani nerambursabili de la Primăria Constanţa (documente)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii