Rămâne cum au stabilit, acţiunea prefecturii e tardivă PUZ-ul Seaview Media, undă verde în justiţie pentru extindere
Rămâne cum au stabilit, acţiunea prefecturii e tardivă: PUZ-ul Seaview Media, undă verde în justiţie pentru
26 Oct, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2670
Marime text
Firma constănţeană Seaview Media a primit undă verde din partea justiţiei pentru construcţiile supraetajate pe care intenţionează să le ridice în oraş. Iar asta, după ce judecătorii Curţii de Apel Constanţa au respins şi ei, după cei ai Tribunalului Constanţa, acţiunea prefectului.
Mai precis, cazul vizează demersul efectuat de Prefectura Judeţului Constanţa pentru anularea hotărârii de consiliul local din 2009 care aproba „Planul Urbanistic Zonal Construire 2 Imobile: 2S+P+2E+T – Parcare şi 2S+P+8-10E – Birouri şi parcare“. Întocmai ca magistraţii Tribunalului Constanţa, şi judecătorii Curţii de Apel au stabilit că acţiunea iniţiată de prefect este tardivă, depăşindu-se termenul de maxim un an pe care instituţia l-a avut la dispoziţie, potrivit legii, pentru a contesta HCL-ul din 2009.
În acţiunea intentată de prefect, acesta argumenta că Inspectoratul de Stat în Construcţii i-a adus la cunoştinţă faptul că verificările efectuate în legătură cu PUZ-ul respectiv au scos la iveală că HCLM Constanţa nr. 39/29.01.2009 ar fi fost adoptată „cu nerespectarea prevederilor legale în materie“, potrivit www.rolii.ro.
De menţionat că informările de la Inspectoratul de Stat în Construcţii către Prefectura Constanţa legat de acest subiect datează din luna februarie 2018. Ulterior, reprezentanţii Prefecturii s-au adresat justiţiei şi au cerut în instanţă anularea respectivei hotărâri a Consiliului Local Constanţa.
În procesul desfăşurat la Tribunalul Constanţa a făcut cerere de intervenţie şi firma Seaview Media, cerere aprobată în principiu de către instanţă.
Pe de altă parte, reprezentanţii Consiliului Local Constanţa au invocat în proces excepţia tardivităţii. Mai precis, aceştia au argumentat, potrivit www.rolii.ro, că „actul administrativ contestat a fost comunicat reclamantului (nr., Prefectul Judeţului Constanţa) la data de 03.02.2009, iar cererea de chemare în judecată a fost introdusă la data de 05.07.2018“. În această situaţie, au spus reprezentanţii CLC, „rezultă că a fost depăşit termenul de decădere de 1 an care s-a împlinit la data de 03.02.2010“, conform sursei citate.
Este de precizat faptul că, potrivit legislaţiei în vigoare citate de judecători, „cererile prin care se solicită anularea unui act administrativ individual, a unui contract administrativ, recunoaşterea dreptului pretins şi repararea pagubei cauzate se pot introduce în termen de 6 luni“. Pentru motive temeinice, termenul se poate extinde până la cel mult un an.
În această situaţie, instanţa a constatat că termenul până la care putea fi contestată HCL nr. 39/2009 expirase: „întrucât actul administrativ contestat i-a fost comunicat reclamantului la data de 03.02.2009, (...) iar acţiunea a fost introdusă la data de 05.07.2018, rezultă că a fost depăşit termenul de prescripţie de 6 luni, care s-a împlinit la data de 03.08.2009“. În continuare, judecătorii au mai adăugat că, „raportat la data introducerii acţiunii, instanţa reţine că a fost depăşit şi termenul de decădere de 1 an de zile, însă nu se va mai pronunţa şi pe excepţia decăderii, dezinvestindu-se prin admiterea excepţiei prescripţiei acţiunii“.
Împotriva acestei soluţii pronunţate de Tribunalul Constanţa, prefectul judeţului a declarat recurs şi, astfel, cazul a ajuns pe rolul Curţii de Apel. Însă, şi judecătorii acestei instanţe au respins acţiunea, constatând că se împlinise termenul de prescripţie.
De menţionat că PUZ-ul vizat de acţiunea în instanţă face referire la zona delimitată la sud de bulevardul Tomis, la vest de bulevardul Aurel Vlaicu şi la est şi nord de Aleea Hortensiei. Suprafaţa terenului este de 740 mp şi acesta se află în proprietatea SC Seaview Media SRL, potrivit extrasului de carte funciară nr. 118355/07.11.2016.
Terenul total pe care firma ar putea ridica noile construcţii este în suprafaţă de 1.948 mp, restul de 1.208 mp aparţinând domeniului privat al municipiului Constanţa, conform actelor de la instanţă citate pe site-ul www.rolii.ro.
În ce priveşte Seaview Media SRL, firma a fost înfiinţată în anul 2000 şi are în prezent un capital social subscris de 1.022.400 de lei, valoarea unei părţi sociale fiind de 10 lei. Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 25.10.2019, acţionariatul firmei este reprezentat de Geraldina Elena Neagoe (0,9996%), Carmen-Antoanela Stăncescu (0,9996%) şi Sorin Ionuţ Barbu (98,0008%), ultimul fiind şi administratorul societăţii, numit în anul 2004 şi având puteri nelimitate.
Activitatea principală este reprezentată de „activităţi ale agenţiilor de publicitate“, iar activităţile secundare includ: creaţie artistică, construcţii, diferite tipuri de comerţ, activităţi de arhitectură, activităţi de curăţeni şi altele.
În afară de sediul din Constanţa, societatea are şi două puncte de lucru în Bucureşti, unde desfăşoară activităţi de dezvoltare imobiliară şi, respectiv, servicii de reprezentare media ori activităţi ale agenţiilor de publicitate. În 2016, firma a avut un profit brut de 940.859 de lei, şapte salariaţi şi o cifră de afaceri netă de 3.599.467 de lei. În 2017, profitul brut a fost 165.208 lei, numărul salariaţilor a fost 16, iar cifra de afaceri netă a fost de 3.248.984 de lei. În 2018, profitul brut a fost 728.127 de lei, numărul salariaţilor a scăzut la 13, iar cifra de afaceri netă a fost de 4.314.108 lei.
Citeşte şi:
Mai precis, cazul vizează demersul efectuat de Prefectura Judeţului Constanţa pentru anularea hotărârii de consiliul local din 2009 care aproba „Planul Urbanistic Zonal Construire 2 Imobile: 2S+P+2E+T – Parcare şi 2S+P+8-10E – Birouri şi parcare“. Întocmai ca magistraţii Tribunalului Constanţa, şi judecătorii Curţii de Apel au stabilit că acţiunea iniţiată de prefect este tardivă, depăşindu-se termenul de maxim un an pe care instituţia l-a avut la dispoziţie, potrivit legii, pentru a contesta HCL-ul din 2009.
În acţiunea intentată de prefect, acesta argumenta că Inspectoratul de Stat în Construcţii i-a adus la cunoştinţă faptul că verificările efectuate în legătură cu PUZ-ul respectiv au scos la iveală că HCLM Constanţa nr. 39/29.01.2009 ar fi fost adoptată „cu nerespectarea prevederilor legale în materie“, potrivit www.rolii.ro.
Seaview cere să intre în proces
De menţionat că informările de la Inspectoratul de Stat în Construcţii către Prefectura Constanţa legat de acest subiect datează din luna februarie 2018. Ulterior, reprezentanţii Prefecturii s-au adresat justiţiei şi au cerut în instanţă anularea respectivei hotărâri a Consiliului Local Constanţa.
În procesul desfăşurat la Tribunalul Constanţa a făcut cerere de intervenţie şi firma Seaview Media, cerere aprobată în principiu de către instanţă.
Pe de altă parte, reprezentanţii Consiliului Local Constanţa au invocat în proces excepţia tardivităţii. Mai precis, aceştia au argumentat, potrivit www.rolii.ro, că „actul administrativ contestat a fost comunicat reclamantului (nr., Prefectul Judeţului Constanţa) la data de 03.02.2009, iar cererea de chemare în judecată a fost introdusă la data de 05.07.2018“. În această situaţie, au spus reprezentanţii CLC, „rezultă că a fost depăşit termenul de decădere de 1 an care s-a împlinit la data de 03.02.2010“, conform sursei citate.
Este de precizat faptul că, potrivit legislaţiei în vigoare citate de judecători, „cererile prin care se solicită anularea unui act administrativ individual, a unui contract administrativ, recunoaşterea dreptului pretins şi repararea pagubei cauzate se pot introduce în termen de 6 luni“. Pentru motive temeinice, termenul se poate extinde până la cel mult un an.
În această situaţie, instanţa a constatat că termenul până la care putea fi contestată HCL nr. 39/2009 expirase: „întrucât actul administrativ contestat i-a fost comunicat reclamantului la data de 03.02.2009, (...) iar acţiunea a fost introdusă la data de 05.07.2018, rezultă că a fost depăşit termenul de prescripţie de 6 luni, care s-a împlinit la data de 03.08.2009“. În continuare, judecătorii au mai adăugat că, „raportat la data introducerii acţiunii, instanţa reţine că a fost depăşit şi termenul de decădere de 1 an de zile, însă nu se va mai pronunţa şi pe excepţia decăderii, dezinvestindu-se prin admiterea excepţiei prescripţiei acţiunii“.
Împotriva acestei soluţii pronunţate de Tribunalul Constanţa, prefectul judeţului a declarat recurs şi, astfel, cazul a ajuns pe rolul Curţii de Apel. Însă, şi judecătorii acestei instanţe au respins acţiunea, constatând că se împlinise termenul de prescripţie.
De menţionat că PUZ-ul vizat de acţiunea în instanţă face referire la zona delimitată la sud de bulevardul Tomis, la vest de bulevardul Aurel Vlaicu şi la est şi nord de Aleea Hortensiei. Suprafaţa terenului este de 740 mp şi acesta se află în proprietatea SC Seaview Media SRL, potrivit extrasului de carte funciară nr. 118355/07.11.2016.
Terenul total pe care firma ar putea ridica noile construcţii este în suprafaţă de 1.948 mp, restul de 1.208 mp aparţinând domeniului privat al municipiului Constanţa, conform actelor de la instanţă citate pe site-ul www.rolii.ro.
Cifrele Seaview
În ce priveşte Seaview Media SRL, firma a fost înfiinţată în anul 2000 şi are în prezent un capital social subscris de 1.022.400 de lei, valoarea unei părţi sociale fiind de 10 lei. Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 25.10.2019, acţionariatul firmei este reprezentat de Geraldina Elena Neagoe (0,9996%), Carmen-Antoanela Stăncescu (0,9996%) şi Sorin Ionuţ Barbu (98,0008%), ultimul fiind şi administratorul societăţii, numit în anul 2004 şi având puteri nelimitate.
Activitatea principală este reprezentată de „activităţi ale agenţiilor de publicitate“, iar activităţile secundare includ: creaţie artistică, construcţii, diferite tipuri de comerţ, activităţi de arhitectură, activităţi de curăţeni şi altele.
În afară de sediul din Constanţa, societatea are şi două puncte de lucru în Bucureşti, unde desfăşoară activităţi de dezvoltare imobiliară şi, respectiv, servicii de reprezentare media ori activităţi ale agenţiilor de publicitate. În 2016, firma a avut un profit brut de 940.859 de lei, şapte salariaţi şi o cifră de afaceri netă de 3.599.467 de lei. În 2017, profitul brut a fost 165.208 lei, numărul salariaţilor a fost 16, iar cifra de afaceri netă a fost de 3.248.984 de lei. În 2018, profitul brut a fost 728.127 de lei, numărul salariaţilor a scăzut la 13, iar cifra de afaceri netă a fost de 4.314.108 lei.
Citeşte şi:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii