Scurt pe doi Iată de ce este contestat în instanță noul Regulament al parcărilor din Constanța!
Scurt pe doi: Iată de ce este contestat în instanță noul Regulament al parcărilor din Constanța!
23 Sep, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
4730
Marime text
- Hotărârea Consiliului Local Constanța prin care a fost aprobat noul regulament a fost contestată parțial și în dosarul 6849/118/2021, înregistrat la instanță la data de 10 septembrie 2021.
- În această cauză, reclamantă este compania ADM Beach SRL, reprezentată de avocat Nicolae Vlahu, iar pârât este Consiliul Local Constanța.
- „Anularea parțială a fost solicitată în ceea ce privește dispozițiile art. 24 alin. (4), care prevăd că «sancțiunea se va aplica utilizatorului vehicului așa cum este el definit în prezentul regulament», dispoziții ce sunt nelegale“, a explicat avocatul Nicolae Vlahu, pentru ZIUA de Constanța.
- „Sancționarea proprietarului sau deținătorului autovehiculului pentru o contravenție săvârșită de conducătorul auto este de natură a aduce atingere principiului privind caracterul personal al răspunderii contravenționale“, a mai spus avocatul Nicolae Vlahu.
Noul Regulament al parcărilor publice din municipiul Constanța a ajuns în atenția judecătorilor de la Tribunalul Constanța, solicitându-se anularea acestuia.
Dincolo de acțiunea promovată în instanță la data de 21 septembrie 2021 de către Organizația Patronală Mamaia Constanța, hotărârea Consiliului Local Constanța prin care a fost aprobat noul regulament a fost contestată parțial și în dosarul 6849/118/2021, înregistrat la instanță la data de 10 septembrie 2021.
În această cauză, reclamantă este compania ADM Beach SRL, reprezentată de avocat Nicolae Vlahu, iar pârât este Consiliul Local Constanța.
Obiectul dosarului este reprezentat de „anulare act administrativ HCL 123/23.04.2021“.
Amintim, la data de 21 septembrie, Organizația Patronală Mamaia Constanța a înregistrat la Tribunal dosarul 7099/118/2021, având același obiect.
Practic, la momentul de față sunt cel puțin două dosare în care se cere anularea noului Regulament al parcărilor publice din municipiul Constanța.
Avocatul Nicolae Vlahu a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că în dosarul în care reprezintă SC ADM Beach SRL s-a solicitat „anularea în parte a HCL Constanța nr. 123/23.04.2021 – Regulamentul de organizare și funcționare a parcărilor publice din municipiul Constanța“.
„Anularea parțială a fost solicitată în ceea ce privește dispozițiile art. 24 alin. (4), care prevăd că «sancțiunea se va aplica utilizatorului vehicului așa cum este el definit în prezentul regulament», dispoziții ce sunt nelegale“, a explicat avocatul Nicolae Vlahu, pentru ZIUA de Constanța.
Prorpietarii sau deținătorii, sancționați în locul contravenienților
Mai exact, potrivit avocatului din cadrul Baroului Constanța, „prin inserarea art. 24 alin. (4) se aduce atingere principiului personalității răspunderii contravenționale“.
Astfel, avocatul a explicat că utilizatorii sunt definiți ca fiind „persoanele fizice sau juridice care dețin în proprietate sau care au dreptul de a folosi vehicule înmatriculate în România ori în alte state exclusiv în baza unui contract de leasing încheiat cu o societate specializată“.
„Sancționarea proprietarului sau deținătorului autovehiculului pentru o contravenție săvârșită de conducătorul auto este de natură a aduce atingere principiului privind caracterul personal al răspunderii contravenționale“, a mai spus avocatul Nicolae Vlahu.
Cu alte cuvinte, dacă o firmă deține mai multe autovehicule utilizate de angajații acesteia, potrivit actualului regulament, firma este cea care va fi sancționată în cazul în care angajații acesteia parchează fără a respecta prevederile regulamentului parcărilor din Constanța.
„Având în vedere caracterul personal al răspunderii contravenționale, poate fi tras la răspundere numai cel care săvârșit contravenția. Or, în cazul de față, deși autovehiculul apare în proprietatea firmei, numai conducătorul auto poate fi sancționat contravențional“, a mai precizat avocatul din cadrul Baroului Constanța.
„Agentul constatator nici nu ar putea sancționa șoferul contravenient“
Nu în ultimul rând, avocatul a mai explicat, pentru ZIUA de Constanța, că „mai mult, dispozițiile atacate în prezenta cauză sunt unele imperative, practic, agentul constatator fiind obligat să aplice sancțiunea proprietarului vehiculului «sancțiunea se va aplica utilizatorului vehiculului». În această situație, teoretic, agentul constatator nici nu ar putea sancționa șoferul contravenient, întrucât nu ar avea această posibilitate, raportându-ne la textul acesta“.
În prezent, ambele dosare în care este contestat noul Regulament al parcărilor publice din Constanța se află pe rolul Secției de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului, unde urmează să se stabilească primele termene de judecată.
Indiferent care va fi decizia pronunțată în cauză de Tribunalul Constanța, aceasta va putea fi atacată de părțile interesate din dosare la instanța superioară, respectiv Curtea de Apel Constanța.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Exclusiv!
Noul Regulament al parcărilor din municipiul Constanța, atacat la Tribunal! (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii