Sechestru asigurator Nava Castor, pavilion Liberia, reţinută în Portul Constanţa
Sechestru asigurator: Nava Castor, pavilion Liberia, reţinută în Portul Constanţa![](/static/www_v2/img/logo.jpg)
- Hellenika LLC, cu sediul ales la SCA Cristea și Asociații, este reclamant în dosarele 560/118/2025 și 561/118/2025, iar Omikron Shipholding LTD, prin M/V Castor – IDU Shipping & Services SRL, are calitatea de pârât.
- Cazul vizează aplicarea unui sechestru asigurator asupra unei nave.
Un nou litigiu din domeniul dreptului maritim și fluvial a fost înregistrat la Tribunalul Constanța, Secția a II-a civilă, pe data de6 februarie 2025, sub numărul de dosar 560/118/2025. Cazul vizează aplicarea unui sechestru asigurator asupra unei nave, o măsură juridică menită să protejeze interesele reclamantului până la soluționarea definitivă a litigiului.
Hellenika LLC, cu sediul ales la SCA Cristea și Asociații, este reclamant. Omikron Shipholding LTD, prin M/V Castor – IDU Shipping & Services SRL, are calitatea de pârât.
Aplicarea unui sechestru asigurator asupra unei nave este o procedură frecvent utilizată în litigii maritime, având rolul de a împiedica înstrăinarea sau exploatarea navei până la soluționarea cauzei. Această măsură poate fi dispusă în situații de neplată a unor datorii, litigii contractuale sau alte revendicări financiare.
În acest caz, Hellenika LLC solicită instanței impunerea unei astfel de măsuri asupra navei operate de Omikron Shipholding LTD. Deși motivele exacte ale cererii nu sunt încă publice, astfel de situații apar adesea în contextul unor dispute comerciale, datorii neplătite sau neexecutarea unor obligații contractuale.
Fiind la stadiul de fond, instanța urmează să analizeze probele și argumentele ambelor părți, urmând să decidă dacă impune sechestrul asigurator. O eventuală decizie favorabilă reclamantului ar putea restricționa deplasarea navei, afectând astfel operațiunile pârâtului.
Acest caz subliniază importanța respectării obligațiilor contractuale în industria transportului maritim și impactul pe care litigiile comerciale îl pot avea asupra activităților de shipping.
Rămâne de văzut cum va evolua acest proces și ce decizie va lua Tribunalul Constanța în această speță complexă din dreptul maritim.
În ședința din data de 06.02.2025, magistrații au admis cererea
De asemenea, pe rolul Tribunalului Constanţa, Secţia a II-a civilă, a fost înregistrat și dosarul cu numărul unic 561/118/2025 și obiectul - reţinere navă. Părțile dosaruli aflat în stadiuu procesual de fond sunt: Hellenika LLC cu sediul ales la SCA Cristea și Asociații- reclamant, Omikron Shipholding LTD- pârât.
În ședința din data de 06.02.2025, magistrații au admis cererea.
Document: Hotarâre 108/2025 06.02.2025“, se spune în soluția pe scurt.„Admite cererea de chemare în judecată având ca obiect ordonanţă preşedinţială – reţinere navă, formulată de reclamanta Hellenika LLC. în contradictoriu cu pârâta Omikron Shipholding LTD Armatorul navei ”Castor”, IMO Number 9370197. Dispune reţinerea, în Portul Constanţa, a navei ”Castor”, IMO number 9370197, pavilion Liberia, proprietate a pârâtei Omikron Shipholding LTD., acostate în prezent la Dana 82, în Portul CONSTANŢA, până la soluţionarea cauzei înregistrate pe rolul Secţiei a II-a Civile a Tribunalului Constanţa sub numărul 560/118/2025, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave. Executorie. Cu drept de apel, în termen de 5 de zile, de la comunicare. Apelul se depune la Tribunalul Constanţa – Secţia a II-a Civilă, sub sancţiunea nulităţii, conform art.471 alin.1 C.proc.civ.rep.. Pronunţată astăzi, 06.02.2025, punerea soluţiei la dispoziţia părţilor fiind realizată prin mijlocirea grefei instanţei, conform art.402 teza finală C.proc.civ.rep..
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
În secțiunea Documente puteți consulta anunțul de participare la licitație.
Citește și:
Poliția din Norvegia a anunțat că a arestat o navă cu echipaj rusesc suspectată de avarierea unui cablu în Marea Baltică
Constanța: Liderul SLN, Adrian Mihălcioiu despre marinarul român eliberat după 14 luni de captivitate la bordul navei „Galaxy Leader“ (VIDEO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp